Pressiteade
Renault Grupi finantsjuht Clotilde Delbos sõnas: „Oleme astunud olulise sammu meiepeamiste finantsnäitajate taastamisel, eelkõige tänu sellele, et meie vabarahavoog on sel poolaastal jõudnud kasumiläve lähedale. Meie tugevlikviidsuspositsioon võimaldab meil muretult jätkata taastumist."
Boulogne-Billancourt, 30.07.2021 – Grupi tuludulatusid 23,357 miljoni euroni, mis on 26,8% rohkem kui 2020. aasta 1. poolaastal.Püsivate vahetuskursside ja tegevuskeskkonna[1]
ulatusid 20 339 miljoni euroni, mis on29,3% rohkem kui 2020. aasta 1. poolaastal. Autoturu taastumine lisab 23,7punkti. Uue, kasumlikele mahtudele keskenduva äripoliitika rakendamine tõikaasa 8,7 protsendipunkti suuruse positiivse netomõju hindadele ja 8,7protsendipunkti suuruse negatiivse „müügimahu tulemuslikkuse“.
Valuutamõju oli negatiivne -3,9 punkti,mis oli peamiselt seotud Argentina peeso, Vene rubla, Türgi liiri ja Brasiiliareaali devalveerimisega.
Tootevaliku mõju on 2,9 punktiga positiivnetänu Arkana edukale turuletulekule, mis tähistab brändi naasmist C-segmenti,ning tänu kergete tarbesõidukite headele tulemustele.
„Muu mõjud", mis oli 6,8 punkti võrrapositiivne, tuleneb varuosade ja tarvikute osakaalu suurenemisest ning võrgutoodeteäritegevuse taastumisest, mida 2020. aasta esimese poole karantiinimeetmedtugevalt mõjutasid.
Grupi positiivne ärikasum oli võrreldes -1203miljoni euroga 2020. aasta 1. poolaastal 654 miljonit eurot, mis moodustab 2,8%tuludest.
Autotööstuse kasumimarginaal AVTOVAZi arvestamata kasvas 1,6 miljardi eurovõrra -41 miljoni euroni.
Maht ja müük partneritele avaldasid 487 miljonieuro suurust positiivset mõju.
Tootevaliku/hinna/täiustuste mõju oli 599 miljonieuroga positiivne tänu uue äripoliitika mõjule Euroopas ja hinnatõusulearenevates riikides, et katta eelkõige valuutakursi mõju.
Tootlikkuse mõju (ostud, garantii, teadus- jaarendustegevus, tootmine ja logistika, üld- ja halduskulud) oli 219 miljoniteurot positiivne, eelkõige tänu ostude tulemuslikkusele (143 miljonit eurot).
Valuutade ja toorainete osakaal oli vastavalt -70miljonit eurot ja -76 miljonit eurot.
Muude mõjude osatähtsus oli +454 miljoniteurot, mis tulenes eelkõige edasimüüjate tegevuse ja järelturu taastumisest.
AVTOVAZi kasumimarginaal ulatus 118 miljoni euroni, kasvades 120miljonit eurot, mis kajastab peamiselt mahtude ja hindade suurenemist võrreldes2020. aasta 1. poolaastaga.
Müügi finantseerimine andisgrupi kasumimarginaali 593 miljonit eurot, võrreldes 469 miljoni euroga 2020.aasta esimesel poolel. See kasv on peamiselt tingitud riskikulude paranemisest.Kogu riskikulu jõudis 0,16%-ni keskmisest käibekapitalist võrreldes 0,99%-ga2020. aasta 1. poolaastal, mis kajastab normaalsete turutingimuste taastumistja 2021. aasta juuni lõpus tehtud soodsat reservide ajakohastamist.Tegevuskulud moodustasid 1,35% keskmistest käibekapitalist, võrreldes 1,29%2020. aasta esimesel poolel. See kasv on seletatav käibekapitali järsuvähenemisega seoses sõidukite varude optimeerimise strateegiaga.
Muud äritulud ja -kulud olid -83 miljonit eurot, mis tulenespeamiselt restruktureerimiskuludest (võrreldes -804 miljoni euroga 2020. aasta 1.poolaastal).
Pärast muude äritegevustulude ja -kuludearvesse võtmist oli grupi äritulu 571 miljonit eurot, võrreldes -2007miljoni euroga 2020. aasta 1. poolaastal.
Neto finantstulud ja -kulud moodustasid -163 miljonit eurot, võrreldes-214 miljoni euroga 2020. aasta 1. poolaastal.
Sidusettevõtete panus oli 160 miljonit eurot, võrreldes -4892euroga 2020. aasta 1. poolaastal. Tasub märkida, et Nissani panus 2020. aasta esimeselpoolel sisaldas -4290 miljoni euro suurust väärtuse langust jarestruktureerimiskulusid (sealhulgas -1934 miljonit eurot IFRSi korrigeerimisest).
Tasumisele kuuluvad ja edasi lükkunud maksud moodustasid -200 miljonit eurotvõrreldes -273 miljoni euro suuruse kuluga 2020. aasta 1. poolaastal.
Netotulu ulatus 368 miljoni euroni ja grupi osa sellest oli 354miljonit eurot (1,30 eurot aktsia kohta võrreldes -26,91 euroga aktsia kohta2020. aasta 1. poolaastal).
Autotööstuse vaba rahavoog oli -70 miljoni euroga negatiivne. Sellesse on arvestatud-302 miljonit eurot restruktureerimiskulusid, AVTOVAZi positiivne vaba rahavoog294 miljonit eurot ja käibekapitali vajaduse muutuse negatiivne mõju -410miljonit eurot. Rahavoog ilma AVTOVAZi ja restruktureerimiskuludeta oli 1,8miljardit eurot (võrreldes 22 miljoni euroga 2020. aasta esimeses pooles).Investeeringud 2021. aasta 1. poolaastal olid 1,5 miljardit eurot võrreldes 2,5miljardi euroga 2020. aasta 1. poolaastal.
30. juuni 2021. aseisuga moodustasid varud kokku (koos sõltumatute edasimüüjatega)427 000 sõidukit, 2020. aasta juuni lõpu seisuga oli neid 547 000.
Autotööstuse valdkonnal oli 30. juuni 2021. aasta seisuga 16,7 miljardieuro ulatuses likviidsusreserve. Autotööstuse netovõlg oli 30. juuni 2021 seisuga 2,7 miljardit eurot, mison 0,8 miljardit eurot vähem kui 2020. aasta 1. poolaastal.
2021. aasta väljavaated
Vaatamata nõudluse ebakindlusele ja komponentidekriisi jätkuvale negatiivsele mõjule, mis võivad aasta jooksul põhjustada umbes200 000 ühiku tootmiskao ja toorainehindade kasvu, plaanib Renault Gruppsaavutada kogu aasta tegevuskasumi marginaali samas suurusjärgus esimeselpoolaastaga.
[1]Konsolideeritud tulude muutumiseanalüüsimiseks püsiva vahetuskursiga arvutab Renault Grupp jooksva periooditulud ümber, rakendades eelmise perioodi keskmisi vahetuskursse.