Pressiteade

Jaga

Alpine’i lugu A480 ja rehvimaagia

Tõstke käsi, kes arvavad, et rehvid on pelgalt ümmargused, mustad, ebaolulised kulumaterjalid. Jah, teil on õigus oma arvamusele, kuid see ei vasta tõele! Autospordis on rehvide disainil ja haldamisel oluline roll ning eriti veel FIA World Endurance Championship rallil (FIA WEC), kus erinevad rajaolud sama võistluse käigus ei ole sugugi haruldased. Alpine Elf Matmut Endurance Teami jõudlusinsener Paul François räägib meile erinevatest viisidest, kuidas rehvid vastupidavusvõistlustel imetegusid teevad.

Alpine ja rehvide innovatsioon

Selle kontseptsiooni leiutaja– Michelin – pöördus Alpine’i poole, et lahendada suurel kiirusel juhitavusekaotamise probleem. Tänu hõlpsasti reguleeritavale vedrustusele, millega olidvarustatud F2 ja F3 ralliautod ning vastupidavusvõistluste prototüübid, mängisAlpine oma osa radiaalrehvide jõudluse optimeerimisel – läbimurre, millest saitavaliste autojuhtide mõistes rehvide eluea kahekordistumisese sünonüüm.

1967. aasta Le Mansi 224tunni võidusõidul esitlesid Alpine ja Michelin veel üht murrangulist uuendust,mis tänapäeval on autovõidusõidus tavapärane ja mida vormel 1 oli kiirejäljendama, nimelt siledad rehvid; teisisõnu ilma rehvimustrita rehvid, mistagavad kuiva ilmaga suurepärase haarduvuse, maksimeerides otseselt maapinnagakokkupuutes oleva rehvi pinna.

1978. aastal polnud seetõttuüllatav, kui Alpine oli esimene mark, mis võitis Le Mansi ralli siledatelradiaalrehvidel ...

Ühendatud rehvid

„Vastupidavusrallidel onrehvide haldamine alati kõige pingelisem ülesanne!“

Paul François, jõudlusinsener,Alpine Elf Matmut Endurance Team

Kuigi paljudautojuhid pööravad rehvidele vähe tähelepanu (välja arvatud siis, kui seepuruneb!), teavad rallivõistkonnad, kui palju need lisavad üldiselejõudluspaketile. Lisaks sellele, et tänapäevased rehvidkoosnevad enam kui 200 erinevast koostisosast, on need ühendatud.

„Michelini rehvid, midakasutame World Endurance Championship rallil, onvarustatud anduritega, mis võimaldavad meil rehvide toimimist jälgida,” ütleb Paul François. „Näiteks oleme tänu lasertermomeetrilereaalajas kursis nii katete sees oleva õhu kui ka korpuste endatemperatuuridega. Samuti saame silma peal hoida rõhul, mis on veel üks olulineparameeter. See võimaldab meil lisaks jõudluse optimeerimisele ka ohutultvõistelda, kuna suudame tuvastada läbitorked isegi enne, kui juhid neidtajuvad!”

Vahepealhõlbustab rehvide jälgimist sisseehitatud elektroonika… „Vastupidavusrallirehvid on varustatud RFID [Radio Frequency Identification] tehnoloogia javöötkoodidega, mis võimaldavad Race Controlil kontrollida, kas meeskonnadtäidavad alati rehvide eeskirju ja neile vastavat paigaldust,” selgitabPaul François. Kui autod väljuvad boksidest, tuvastab ühendatud värav nenderehvide saadetava signaali.

Roll rallistrateegias

World EnduranceChampionship ralli individuaalsete etappide rehvide hulk ühe auto kohta piirdubvaid 18 libeda rehviga kuuetunniste võistluste (sealhulgas kvalifikatsioon), 24rehviga kaheksatunniste võistluste ja 56 rehviga Le Mansi rallide jaoks.Määrustes on ka sätestatud, et boksipeatuste ajal tuleb tankimine lõpetada ennerehvivahetusega alustamist ning seda tööd võib teha ainult neli mehaanikut, misseetõttu võtab kestvussõidus kuus korda rohkem aega kui vormel 1 sarjas!

Hoolikalt väljaarvutatud võistlusstrateegiate rakendamisel on võtmeroll sõitjatel„Mida täpsem on sõitja juhtimisstiil, seda paremini suudab ta kohandada rehvidekasutamist, et optimeerida jõudlust kogu distantsi jooksul,” selgitabPaul François. „Just juhid tunnetavad rehvide lagunemist ja neil peab olemavõimalus anda tagasisidet ringiaegade erinevuse kohta, mida üleminek uuelekummikomplektile võib kaasa tuua.“

Roolis olijateleon rehvid selgelt palju, palju enamat kui ümmargused mustad lisatarvikud!

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.