Pressiteade
„Rängale õnnetusele, millegakaasnevad suured vigastused, järgnevat tundi nimetatakse „kuldseks tunniks“.Iga minut loeb. Kiirreageerijatena on meie peamine eesmärk säästa igaväljakutsega võimalikult palju aega.“
ChristopheLenglos, Yvelinesi tuletõrje- ja päästeosakonna kolonelleitnant.
DUO, MILLEL ON NII PALJU TEINETEISELT ÕPPIDA
Renault Grupi inseneri- jatertsiaarse ohutuse meeskonnad korraldavad sageliolukorrapõhiseid inimeste sõidukitest päästmise õppusi ja koolitusi, etanda kohalikele tuletõrje- ja päästekomandodele reaalset praktikatkokkupõrkejärgsete stsenaariumide lahendamisel uute sõidukitega enne nendeametlikku turuleviimist.See lähenemisviis onoluline samm otsuste tugilehtede (DSS) valideerimisel,mille Euro NCAP* sertifitseerimisasutus onhiljuti oma nõuete loendisse lisanud.„Minu peamine roll on töötadakoos insenerimeeskondadega projekteerimise varases staadiumis, tagamaks, et nadmõistaksid ja kaasaksid teepäästjate vajadused oma kavanditesse. See on kasulik ka tuletõrjujatele, sest niihoitakse end kursis tehnoloogia arenguga ja piirangutega, mida autotootja peabsõidukite projekteerimisel arvestama. See aitab meil paremini kohanedaolukordadega ja muuta päästeteenused tõhusamaks," toob välja Christophe Lenglos.
Lardy passiivse ohutuse osakond, kus asuvadkokkupõrkejärgsed sõidukid, pakub selleks häid võimalusi. RenaultGrupi tertsiaarse ohutuse ekspert ClairePetit-Boulanger ütleb: „RenaultGrupp annab tuletõrjujatele võimaluse kasutada prooviautode prototüüpe, et nadsaaksid uue põlvkonna sõidukitel harjutada. Selleks kasutatakse igal aastalenam kui 500 grupi uusimat mudelit inimeste sõidukitest päästmise jateepäästetehnika täiustamiseks.“
ChristopheLenglos’ jaoks on parimate tavade jagamine ülioluline: „Tänu koostööle Renault Grupiga on meil ajakohased teadmised. Mõnedmeie väljaõppe aspektid ei ole enam asjakohased. Inseneride oskusteave onsuureks abiks, sest mõnikord on meil valearusaamu teatud tajutavate ohtudekohta, mis on palju paremini hallatavad, kui me varem arvasime.“
Erilisttähelepanu pööratakse elektrisõidukitele (hübriid-, pistikhübriid- jaelektrisõidukitele), mis nüüd ilmuvad teedele erinevate brändide toodanguna. „Tänu Renault Grupi enam kui kümne aastajooksul omandatud oskusteabele elektrisõidukite ja akukeemia valdkonnas oleme väljatöötanud teadliku lähenemisviisi päästetöödele, mis on selliste sõidukitegahästi kohandatud,“ selgitab Christophe Lenglos.
UUENDUS, MIS PARANDAB KÕIGI OHUTUST
Koostööon olnud kasulik kõigile asjaosalistele. Renault Grupile on see andnud kaksuuenduslikku lahendust, mis on aidanud päästeteenistustel oluliselt vähendadareageerimisaega.
Esiteks, tuletõrje juurdepääs annabtuletõrjujatele kiire ja otsese juurdepääsu põlevale akule Renault või Daciapistikhübriid- ja elektrilistel mudelitel. Spetsiaalne juurdepääs tähendab, etsaame lasta elektriautode akude sisemusse vett tulekahju kustutamiseks vaid 5minutiga 1 kuni 3 tunni asemel. Patenditud uuendus sai Luca de Meolt 1. juulilauhinnaks RenaultBrothers GOLD Trophy.
Teine uuendus on QR kood. QR koodi kleebis asetataksetuuleklaasidele ja vajadusel skaneeritakse päästeteenistuste poolt, andes neilekõik päästetöödeks vajalikud tehnilised andmed. Teave on koostatud ja lisatudFADi päästelehele. Kui päästemeeskonnad saabuvad õnnetuspaika, saab hõlpsastiäratuntava QR koodi kiiresti skaneerida, et teha kindlaks, kas sõiduk on EV,HEV või PHEV mudel.
Tänu QR koodile saavadpäästeteenistused teavet auto ehituse kohta (eelkõige aku ja turvapadjaasukohad, ideaalsed kohad, mida saab kiiresti ja ohutult läbi lõigata jne).Selline teave on õnnetuspaigal väärtuslikuks abiks, kuna aitab säästareageerimisaega. Näiteks võib see kokku hoida 15 minutit, kui on vaja kedagiavariilisest sõidukist välja tõmmata! Need hinnalised minutid võivad mõnikordpäästa elu!
AlgseltRenault Grupi välja töötatud päästelehtede algatus on aidanud muuta kaliiklusohutust üldiselt, kuna Euro NCAP nõuab neid tärnide omistamisel.
QRkoodid ilmuvad kõikidele Renault Grupi Euroopas turustatavatele sõidukitelealates 2022. aastast.
KOGEMUSTE, TREENINGUTE JA KOOLITUSTE JAGAMINEPRANTSUSMAAL JA MUJAL MAAILMAS
Renault Grupp mõistab selliseoskusteabe olulisust ja on seetõttu otsustanud vajadusel laiendada koostöödtuletõrje ja päästeteenistustega.TuletõrjujadPrantsusmaal ja mujal (Itaalias, Portugalis, Šveitsis, Sloveenias, Horvaatias,Soomes, Kanadas, Kolumbias jne) on üha enam huvitatud koolitustest, mislihvivad nende oskusi ja annavad väärtusliku ülevaate suurematest muutustestautomaailmas.
Võimalikult tõhusate koolitustepakkumiseks kasutab grupi inseneriosakond kõrgtehnoloogilist digitaalsetsimulatsiooni ja virtuaalse reaalsuse tööriistu. Eesmärkon anda tuletõrjujatele võimalus treenida uue põlvkonna sõidukitel,kasutades kaasavaid virtuaalreaalsuse simulatsioone, mis täpseltreprodutseerivad õnnetuste ajal tekkivaid deformatsioone. Sellinelähenemine on kooskõlas reaalsete sõidukite praktikaga. Veelkord, igaminut loeb!
*Euro NCAP: Euroopa uute autode hindamise programm on 1997. aastalloodud sõltumatu rahvusvaheline organisatsioon. Selle peamine missioon on viialäbi kokkupõrkekatsetusi, et hinnata sõidukite passiivset ja aktiivset ohutust.Turu kõige turvalisemad sõidukid saavad maksimaalsed 5 tärni.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Tekstikast1:
PISUTAJALOOST…
Renault Grupi ja liiklusohutuse lugusai alguse enam kui 60 aastat tagasi, kui ettevõtteüks arstidest dr Claude Tarrière rajas õnnetusjuhtumite ja biomehaanikalabori.
Aastakümnete jooksul on brändisõidukid, mis on autos olijate jaoks järjest ohutumad, muutunud vägakeerulisteks, eriti aga päästeteenistuste jaoks. Ohutuse tõstmiselepühendunud Renault Grupp otsustas 2010. aastal teha ettevõttesotsiaalse vastutuse osakonna kaudu tihedamat koostööd teepäästeteenistustega,et välja töötada parimad viisid elude päästmiseks. Tertsiaarse ohutusemõiste – ala, mis keskendub maantee päästetööde ohutumaks, kiiremaks jatõhusamaks muutmisele, omandas grupis täieliku tähenduse. See on järgmineloogiline samm esmase ohutuse (kõik süsteemid, mis aitavad vältidaõnnetusi või vähendada nende tagajärgi) ja teisese ohutuse (kõik, misreisijaid õnnetuse ajal kaitseb) järel.
Tänapäevased autod muutuvad kiiresti,seetõttu peavad ka päästetööd nendega sammu pidamiseks kohanema. Kui esimesed elektrisõidukidturule tulid, suurendas Renault Grupp ühiseid jõupingutusi tuletõrje- japäästeteenistustega. Päästeteenistused omakorda nägid Renault Gruppi mitteainult autotootjana, vaid ka peamise liitlasena.
2018. aastaoli nende ühisel teekonnal oluline verstapost. Christophe Lenglos, Yvelinesituletõrje- ja päästeosakonna kõrge ametnik, asus tööle Renault GrupiTechnocentre’i teadus- ja arendustegevuse osakonnas. Sellest ajastalates on kolonelleitnant Lenglos töötanud koos tertsiaarse ohutuse eksperdiClaire Petit-Boulanger’ga, kes alustas CSR (ettevõtte sotsiaalse vastutuse)osakonnas. Alates 2021. aasta algusest on paar töötanud koos sõidukiohutuse meeskondadega.
„Meiepartnerlusel on kolm peamist eesmärki.
Esiteksteeme igapäevaselt koostööd inseneri- ja sõidukiarenduse inimestega, et tagadanende teadlikkus päästeteenistuste piirangutest ja vajadustest.
Samutijagame Renault Grupis omandatud teadmisi tuletõrjujate koolituste kaudukiirreageerijatega Prantsusmaal ja välismaal.
Lõpukstutvustame Renault Grupi seotust päästetöötajatega Prantsuse siseministeeriumis(DGSCGC) ja rahvusvahelistes organisatsioonides (näiteks World RescueOrganization, International Emergency Firefighters), et päästeteenistusteloleks tulevikus uute sõidukitega tegelemisel võimalikult hea tugi.“
Claire Petit-Boulanger,Renault Grupi tertsiaarse ohutuse ekspert
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Tekstikast2:
ELEKTRI-JA HÜBRIIDSÕIDUKITE ERIPIIRANGUD
Elektrifitseeritud sõidukid esitavad täiendavaväljakutse, millega tuletõrje- ja päästemeeskonnad peavad tegevusprotseduuridekoostamisel arvestama: hübriid-, pistikhübriid- või elektrimudelielektriohutuse tagamine.
Sisepõlemismootoriga sõidukite korral on oluline tavalise12V/14 V aku ohutuse tagamine. Elektriliste võihübriidsõidukite puhul, mille kokkupõrkekiirused ületavad sageli Euro NCAPiprotokollidega katsetatut, tuleb ohutuks muuta kõrgepinge aku (400 volti)ja selle toitekaablid.See toiming tuleb tehavõimalikult ohutult ja ruttu, et jätkata jõupingutusi sõidukis viibivateinimeste päästmiseks.
Kõrgepingeakudepuhul võib olenevalt tootjast leida mitmesuguseid manuaalseid ohutusmehhanismeerinevates kohtades: pagasiruumis, mootoriplokis, istme all jne. Sel juhul on päästelehttuletõrjujate jaoks esmatähtis.
Osana Renault Grupi jätkuvast koostööst päästeteenistustegaon Renault ja Dacia sõidukite disainimeeskonnad taganud, et ükski auto keresisse ehitatud elektrikaabel ei asu piirkonnas, mis sobibpäästeteenistustele kere läbi lõikamiseks, et inimesed autost kätte saada.
Sarnaselt majapidamiste elektrivarustuses kasutatavatekaitselülititele on ka Renault Grupi elektrilised mudelid varustatud kaitselülitiga,et hõlpsasti peatada kogu sõidukit läbiv elekter. Kaitselüliti võimalikulthõlpsasti ligipääsetava asukoha hea näide on Renault ZOE mudelid, millel seeasub eesmise kaassõitja jalaruumis.