Pressiteade
„Dacia on bränd, mis keskendub olulisele, lihtsusele, autentsusele ...Täna liigub bränd uute ambitsioonidega uude ajastusse. Suurepärane võimalusmuuta oma maine selliseks, mis kajastab ja kinnitab selgelt brändi DNAd javäärtusi.“David, Dacia brändi Studio Designi juht
Uus logo, uusembleem, uus visuaalne keel
Dacia uuenduste hulka kuuluvad uus logotüüp jauus embleem, mis mõlemad tähistavad eristuvat ja veenvat brändi. Need kaks uutkujunduselementi lõi disainimeeskond sooviga väljendada brändi olemust, mis onDaciat juhtinud selle algusest peale. Julie, visuaalseidentiteedi eest vastutav juhtiv disainer, selgitab loomingulist lähenemistbrändi visuaalse keele täielikuks uuendamiseks: „Meie eesmärk kogu loominguliseuurimistöö vältel oli muuta brändi visuaalset keelt, kasutades ära sellepõhiomadused: jõuline, lihtne disain ja valmisolek keskendumisek olulisele.“
Logotüübi geomeetrilised jooned annavadtähtede ketile mehaanilise liikumise tunde.
„Meid inspireerisid garaažides jamehaanikatöökodades leiduvad esemed: hammasrattad, ketid, tööriistad ... kõikneed, mida sageli seostatakse tugevuse, usaldusväärsuse ja funktsionaalsusega.“
Julie, visuaalse identiteedi eest vastutav juhtivdisainerEmbleem põhineblogol, lihtsate puhaste joontega ühendab see D ja C sümmeetriliste ketilülidenatugevaks ja toimivaks sidemeks.
Võimas visuaalse kujundusega embleem onhõlpsasti äratuntav isegi kaugelt.
Lihtsad ja tugevad uued visuaalid ontähendusrikkad, need peegeldavad Dacia sõidukite tugevat ehitust – kvaliteeti,mis teenib jätkuvalt iga päev miljoneid kliente.
Kogugraafiline kujundus on teadlikult lakooniline, tuletades meelde, et Dacia onbränd, mis keskendub olulisele. Visuaalse keele igaosa sobib teistega ja moodustub ühtne tervik, luues samal ajal uusi võimalusidigitaalsemaks sisuks. Seda just logo D tähes olev nooletaoline kujund, misjuhib tähelepanu olulisele. Sarnaselt brändiga on ka üldine graafilise disainlihtne, vastupidav ja paindlik.
Suurepärasedloodusvärvid
Khakirohelise ümber üles ehitatudvärvilahendus annab teada brändi looduslähedusest –brändi klientide jaoks on see võimas signaal ja nad võtavad omaks maastiku, kusDacia sõidukid, nagu kultuslik Duster, liiguvad. „Tahtsime tuua brändi lähemalesellele sobivale maastikule. Niisiis otsisime värve, mis esinevad õues jalooduses,“ selgitab Julie.
Kaasnevad värvid on järgmises valikus. Tumekhaki, terrakota ja liivatoonid seovad brändi millegi maalähedusega ning oranžja ereroheline lisavad tehnilisemat hõngu.
Brändi olemust kehastab ka selle uusmärgisüsteem, mis sümboliseerib vajadust vabaduse järele, et laadida omapatareisid, luua taas ühendus emake loodusega ja naasta põhitõdede juurde. Enampole säravat taevasinist! Bränd omandab vaoshoitumad värvid, mis näitavadehtsat ja algupärast olemust, mis toob maailma tagasi hädavajaliku juurde.Kutse keskenduda sellele, mis on tegelikult oluline, vabaneda kõigestüleliigsest, olla kogu elu valmis väikesteks seiklusteks ja elada täielikulthetkes.
Millaluuendused autodele jõuavad?
Uue visuaalse identiteedi ühiselt kujundanudturundusmeeskonnad on seda alates 2021. aasta juunist levitanud erinevatessuhtluskanalites: brändi veebilehed, reklaam, brošüürid jne. Daciamüügikohtades võetakse uus identiteet kasutusele 2022. aasta alguses. Sõidukitelvõetakse uus logo ja embleem kasutusele 2022. aasta teisel poolel.
„Disainiosakonnas on meie järgmine sammuue embleemi ja logo kasutuselevõtt kõigil brändi sõidukitel. Alustame sellegajuba järgmisel aastal, 2022. aasta sügisel.“
David, Dacia brändiStudio Designi juht
[Insert] Infograafika DACIA LOGODE AJALUGU
Saadavallehel Media Library
[insert] Rohkem teavet brändi kohta
• Lugu: Dacia – väike kuid suureltmõtlev bränd siin
• Brändi ajalugu siin