Pressiteade

Jaga

Renault Grupp seab Prantsusmaa oma elektriautode akude tööstusstrateegia keskmesse

• Renault Grupp teatab kahe peamise partnerluse sõlmimisest elektrisõidukite akude disainimise ja tootmise valdkonnas: o Renault Grupp sõlmib strateegilise partnerluslepingu ettevõttega Envision AESC, mis rajab Douai’sse Renault ElectriCity lähedale suure elektrisõidukite akude tehase toetamaks uusima tehnoloogia – kulutõhusate vähese CO2-heitega akude tootmist, et muuta elektriline liikuvus Euroopas kättesaadavamaks. o Renault Grupp ja Prantsuse idufirma Verkor allkirjastavad vastastikuse mõistmise memorandumi, et töötada välja ja seejärel hakata tootma kõrgjõudlusega akusid, väljavaatega omandada Verkoris enam kui 20%-line osalus. • Nende kahe partnerluse kombineerimine Renault ElectriCity tööstusklastriga loob 2030. aastaks Prantsusmaal ligi 4500 otsest töökohta, arendades samas välja tugeva akude tootmise ökosüsteemi Euroopa südames. • Uus samm strateegilise kava Renaulution ellu viimisel, sest grupp ja tema alliansipartnerid tugevdavad oma konkurentsieelist ja tõhusust elektrisõidukite turul.

Boulogne-Billancourt, 28.juuni 2021 – Renault Grupp teatas täna oma elektrisõidukite akude disainimiseja tootmise strateegiast Prantsusmaal. Renaulutioni teekaardi peamineverstapost – akustrateegia – viiakse ellu kahe olulise partnerluslepingusõlmimisega; maailma juhtiv akutehnoloogia ettevõte Envision AESC arendabnutikaid, digitaalseid, vähese CO2-heitega akutehaseid ning onNissani kauaaegne partner ja Grenoble’is asuv idufirma Verkor onspetsialiseerunud elektriautode akuelementide arendamisele. See strateegiaaitab muuta Renault Grupi elektrisõidukite valdkonnas konkurentsivõimelisemaksja tõhusamaks, kiirendada tööstuse ümberkujundamist ja saavutada ökoloogiliseülemineku eesmärgid.

Viimased kaks partnerluslepingut ontäielikus kooskõlas Renault Grupi käimasolevate programmidega, lisaksajaloolisele lepingule ettevõttega LG Chem, mis praegusel ajal varustab akumoodulitegaRenault’ elektrisõidukite valikut, sealhulgas peatselt turule jõudvat mudelitMéganE. Paralleelselt jätkuvad arutelud ettevõttega ACC liitumiseksökosüsteemiga alates 2027. aastast. Arendustegevus jätkub ka koos alliansiga,et võtta ASSB projekti (All Solid-State Battery technology) raames alates 2030.aastast kasutusele tahkisakude tehnoloogia.

„Meie akustrateegia tugineb Renault Grupi kümneaastaselekogemusele ja investeeringutele elektrilise liikuvuse väärtusahelas. Viimasedstrateegilised partnerluslepingud Envision AESC ja Verkoriga tugevdavadoluliselt meie positsiooni, sest nii tagame aastaks 2030 ühe miljonielektrisõiduki tootmise Euroopas. See tähistab tähtsat verstaposti, sesttugevdame oma konkurentsieeliseid, anname panuse Prantsuse tööstuse hoogsaksarendamiseks ja püüame saavutada seatud süsinikuneutraalsuse eesmärke. Sellega kinnitab grupp taas oma valmisolekuttoota Prantsusmaal populaarseid, taskukohaseid ja kulutõhusaid elektriautosid",ütles Renault Grupi tegevdirektor Luca De Meo.

Envision AESC: suur elektrisõidukite akude tehas Douai’staskukohaste Euroopas valmistatud elektriautode jaoks.

Osana elektriautode strateegiastsõlmis Renault Grupp partnerluse ettevõttega Envision AESC, mis rajab Douai’ssesuure elektrisõidukite akude tehase võimsusega 9 GWh aastal 2024 ja eesmärgigasaavutada 24 GWh aastaks 2030. Ülemaailmse rohelise tehnoloogia ettevõtteEnvision Groupi akutööstuse haruna investeerib see kuni 2 miljardit eurot, ettoota uusima tehnoloogiaga kulutõhusaid vähese CO2-heitega akusidelektrimudelitele, sealhulgas tulevasele R5-le. Tänu sellele partnerluseleprognoosib Envision AESC 2030. aastaks 2500 uut töökohta.

Envision AESC gigatehase lähedusRenault ElectriCity tootmisüksustele Douai’s, Maubeuge’s ja Ruitzis loobHauts-de-France’i regioonis veel täiendavad 700 töökohta ning tähendab ühtlasi,et Renault Grupp saab märkimisväärselt suurendada oma konkurentsieeliseid japarandada oluliselt elektriautode tootmisahela tõhusust.

Douai’ gigatehas avab tee vähese CO2-heitegaakude tootmisele, aidates kaasa Euroopa rohelises kokkuleppes sätestatudeesmärkide saavutamisele, millest üks on suletud ahelaga ringlussevõtulahenduste väljatöötamine tootmisjäätmete ja kasutuselt kõrvaldatud akudejaoks. Kooskõlas Renault Grupi seatud eesmärkidega annab see suure panusesüsinikuneutraalsuse saavutamiseks Euroopas aastaks 2040 ja kogu maailmasaastaks 2050, arvestusega, et aastal 2030 moodustab elektrisõidukite osakaalkogu Renault brändi müügist kuni 90%.

„EnvisionGroupi missioon on olla globaalsete ettevõtete, valitsuste ja linnadeeelistatud partneriks heitevabade tehnoloogiate valdkonnas. Seetõttu on meilväga hea meel, et Renault Grupp valis oma järgmise põlvkonna elektriautodejaoks Envision AESC akud. Investeerides Põhja-Prantsusmaale uue gigatehaseehitamisse on meie eesmärk toetada üleminekut sõidukitele, millega ei kaasnesüsinikdioksiidi heitmeid, muutes suure jõudlusega kauem kestvad akud jaelektriautod taskukohaseks ja kättesaadavaks miljonile autojuhile. See esimeseetapi arendus toob kaasa tulevased suuremahulised investeeringud kohalikutarneahela kasvatamiseks ja akude kogu elutsükli võimaluste arendamiseks,sealhulgas energia salvestamine, akude taaskasutus, nutikas laadimine jasuletud ahelas ringlussevõtt. Osana piirkonna täislahendusi pakkuvast akudeökosüsteemist on sellel potentsiaal luua tuhandeid uusi lisaväärtust andvaid jakeskkonnahoidlikke töökohti,“ ütles Lei Zhang, Envision Groupi asutaja jategevjuht.

Renault Grupp ja Verkor: kõrgjõudlusega akude katseseeriatootmisliin aastaks 2022 ja tipptasemel gigatehas aastaks 2026.

Lisaks partnerlusele ettevõttegaEnvision AESC on Renault Grupp allkirjastanud vastastikuse mõistmisememorandumi, et saada Verkori 20% osalusega aktsionäriks, ja kavatseb liitudakonsortsiumiga, mis loodi Prantsusmaa idufirma ümber 2020. aastal. Konsortsiumieesmärk on tegeleda küsimustega, mis on seotud digitaliseerimise, CO2-heitestvabanemise ning Prantsuse ja Euroopa tööstuse tugevdamisega selles sektoris.

Renault Grupp ja Verkor kavatsevadühiselt välja töötada kõrgjõudlusega aku, mis sobib Renault’ C ja kõrgematelesegmentidele ning ka Alpine’i mudelitele. Koos konsortsiumiga aitavad nad luuaüle 200 otsese töökoha.

Partnerluse esimesed etapid hõlmavad uurimis-ja arenduskeskuse (Verkor Innovation Centre) ning akuelementide ja mooduliteprototüüpide väljatöötamist ning tootmise pilootliini rajamise rahastamistPrantsusmaal juba 2022. aastal. Teises etapis liigub Verkor edasi, et luuaPrantsusmaale esimene kõrgjõudlusega akude gigatehas, mille algne võimsus onalates 2026. aastast Renault Grupi jaoks 10 GWh, mis võib aastaks 2030 tõusta20 GWh-ni.

Renault Grupi ja Verkori koostööpõhineb ühisel tegevuskaval, mille eesmärk on vähendada CO2-heidetakude tootmisel 75% võrreldes tavapärase protsessiga ning luua jälgitavtarneahel, mis võimaldab tagada elektrimudelites kasutatavate toorainetekättesaadavuse.

„Meil on rõõm olla seotudRenault Grupiga ja selle partnerluse kaudu viime ellu ühise visiooni teha elektrilineliikuvus laialdaselt kättesaadavaks. See on suur tehing, mis näitab edusamme meietegevuskavas, et anda aastaks 2030 kuni 50 GWh akuelemendi tootmisvõimsust –see on konkurentsivõimelise, sõltumatu ja jätkusuutliku akude tarneahela väljatöötamise nurgakivi Euroopas,ütles Verkori tegevjuht BenoitLemaignan.

Kapitaliinvesteerimisel Verkorisse kehtivad tingimused, mida tavaliselt kohaldatakseseda tüüpi tehingutele, eelkõige regulatiivne konsultatsioon töösuhetegategelevate organitega.

***

Renault eWays veebikonverentsil, mistoimub kolmapäeval, 30. juunil 2021 kell 11.00 (CET), esitletakse Renault Grupitehnoloogilist ökosüsteemi, mis hõlmab ka partnerluse ettevõtetega EnvisionAESC ja Verkor. Üritusel tutvustavad Luca de Meo ja tema meeskond Renault Grupistrateegiat, mis viib Renault Grupi elektrifitseerimise esirinda, pakkudestaskukohaseid ja kulutõhusaid elektrisõidukeid.

***

RenaultGrupist

Renault Grupp onuueneva liikuvuse esirinnas. Renault Grupp, mida tugevdab allianss Nissani jaMitsubishi Motorsiga ning ainulaadne elektrifitseerimisega seotud oskusteave,koosneb 5 vastastikku täiendavast kaubamärgist – Renault, Dacia, LADA, Alpineja Mobilize, mis pakuvad oma klientidele säästlikke ja uuenduslikkeliikuvuslahendusi. Rohkem kui 130 riigis tegutsev grupp müüs 2020. aastal 2,9miljonit sõidukit. Grupis töötab rohkem kui 170 000 inimest, kes kehastavad igapäev meie eesmärki – lähendada liikuvusega inimesi. Renault Grupp, mis onvalmis võtma vastu väljakutseid nii maanteedel kui ka võistlusradadel, onseadnud eesmärgiks ambitsioonika muutumise, mis loob väärtusi. See keskendubuute tehnoloogiate ja teenuste arendamisele ja uue valiku veelgikonkurentsivõimelisemate, tasakaalustatud ja elektrifitseeritud autode väljatöötamisele. Kooskõlas keskkonnaalaste väljakutsetega on grupp seadnudeesmärgiks saavutada Euroopas süsinikneutraalsus aastaks 2050.https://www.renaultgroup.com/en/

Envision AESCkohta

Envision AESC on osaülemaailmsest rohelise tehnoloogia ettevõttest Envision Group, millel on veelneli integreeritud alajaotust: Envision Digitali kaudu haldab see maailmasuurimaid AIoT energialahendusi, Envision Energy kaudu nutikaid tuuleturbiine,juhtiva vormel E meeskonna EnvisionVirgin kaudu teedrajavat akutehnoloogiat, lisaksinvesteerib teadus- ja arendustegevusesse globaalse innovatsioonikeskustevõrgustiku kaudu USAs, Euroopas ja Aasias. Envision AESC maailma juhtivakutootja, mille peakorter on Jaapanis. Meie vähese CO2-heitegaakutehased Jaapanis, Ühendkuningriigis, USAs ja Hiinas pakuvad tööd 2500inimesele ja viimase kümne aasta jooksul on need tootnud akusid rohkem kui 600000 elektrisõiduki jaoks 44 riigis. Innovatsiooni edendamiseks investeerimepalju järgmise põlvkonna tehnoloogiasse ja töötame koos strateegilistepartneritega, et arendada võimekust ja oskusi kvaliteetse disaini jatehnoloogia loomiseks, millega saame pakkuda klientidele erakordset akujõudlust, ohutust ja kulutõhusust. Oleme uhked oma akude ohutusaruannete üle,mis näitavad jätkuvalt kriitiliste vahejuhtumiste puudumist meie uutes toodetesja protsessides. Nutika, digitaalselt integreeritud puhta energia tootmise,salvestamise ja kasutamisega meie akutehastes toetame ülemaailmset heitevabaleenergiale ülemineku eesmärki.

Verkori kohta

2020. aasta juulisasutatud Verkor on Grenoble’is asuv Prantsuse tööstusettevõte. Ettevõtete EITInnoEnergy, Groupe IDEC, Schneider Electric ja Capgemini toetusel laiendabVerkor vähese CO2-heitegaakude tootmist Prantsusmaal ja Euroopas, et rahuldada kasvavat nõudlustelektrisõidukite – ja tervikuna elektrilise liikuvuse – ning statsionaarseteladustamisvõimaluste järele Euroopas.

Verkor arendabahvatlevat ärimudelit, mis põhineb ettevõtlikkusel, jätkusuutlikkusel jajuhtimisel, mis meelitab ligi parimaid talente kogu maailmast. Selle tugev jategus meeskond kasvab uute väljakutsete ilmnemisel jätkuvalt. Verkor juhibsidusat projekti, mis ühendab parimaid partnereid kogu Euroopa väärtusahelarajamiseks ning oskuste ja ressursside optimaalse kasutamise tagamiseks. Verkortugineb neile tugevatele külgedele, et avada 2022. aastal täielikult digitaalneneljanda tööstusrevolutsiooni kohane tootmise pilootliin. See uuendus, mis ontipptaseme, konkurentsivõime ja ressursitõhususe mudel, integreeritakse 2024.aastal ehitatavasse gigatehasesse.

Lisateave www.verkor.com

MEEDIAKONTAKTID

RenaultGrupp

Delphine DUMONCEAU-COSTES

+33(0)6 09 36 40 53

delphine.dumonceau-costes@renault.com

Rié YAMANE

+33(0)6 03 16 35 20

rie.yamane@renault.com

Envision AESC

NicolasCASTEX

+33(0)6 09 58 07 72

nicolascastex@everybodyknowsparis.com

ElviraPIGNAL

+33(0)6 37 23 68 36

elvira.pignal@teneo.com

Verkor

Claire Wych

Verkori pressikontakt, Aspectus agency

+44 (0) 7517 531 069

claire.wych@aspectusgroup.com

Olivier Dufour

+33 6 19 04 11 87

olivier@verkor.com

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.