Pressiteade

Jaga

RENAULT KIGER, SIHTKOHT HIMAALAJA

Mullu veebruaris liikus Kiger, Renault’ väike India maastur, Himaalaja serval mägise Sikkimi osariigi nõudlikel teedel. Selle riigi kirdeosas toimuva erakordse missiooni kavandamises osales 11 Renault Nissan India tehnikakeskuse töötajat. Eesmärk? Panna proovile Kigeri võimekus.

Karm 1243 miili (2000 km) pikkunemarsruut, mida iseloomustavad puuduvad teed, järsud tõusud-langused, vägasuured kõrgused ja ohtlik liiklus. Kigerile ei antud tõepoolest armu! 15.–27. veebruarini 2021 katsetas India meeskond, mis koosneskvaliteedi ja vastupidavuse inseneridest, Himaalaja teedel Renault’ uue väikeseIndia maasturi vastupidavust, et uurida šassii tugevust ja sõiduki osadekulumist äärmuslikes tingimustes.

AINULAADNERETK

Himaalaja jalamile mineva reisistardijoonel oli kolm Renault Kigerit, mis olid varustatud valikussekuuluvate erinevate mootorite ja käigukastidega. Esimesel kahel olid 1,0 lmootorid, 72 hj ja pöördemoment 96 Nm, üks 5-käigulise manuaalkäigukastiga jateine Easy-R 5-käigulise järjestikuse manuaalkäigukastiga. Kolmandal oli3-silindriline 1,0 l turbo bensiinimootor, millel on 100 hj ja pöördemoment 160Nm, kombinatsioonis 5-käigulise manuaalkäigukastiga.

Autodesvalmistusid Renault India tehnikakeskuse töötajad, kes olid reaalseteltingimustel põhinevas testis osalemiseks vabatahtlikult soovi avaldanud,unikaalseks kogemuseks.

Reis algas mägiseSikkimi osariigi pealinnast Gangtokist. Seejärel hüples ekspeditsioon Gangtokiümbruse auklikel teedel. Idast Nathula, Himaalaja mäekuru Tiibetipiiril, kaudu Damthangi läänes. Seal, nagu ka kaugemal põhjas asuvas Manges,olid maalihked paisanud maanteele rusulaviinid. Seisnud mitu tundi, kuni teepuhastati, jõudis meeskond Yumthangi juures oleva Zero Pointini, sealt edasiüha järsematel, tolmusematel ja käänulisematel radadel, läbides Lachungi jaValley of Flowersi rahvuspargi. Teel möödusid nad jakkidest, sinistestlammastest (bharalid) ja teistest metsloomadest, kes elavad suurel kõrgusel,kus nad leiavad toitu kuumaveeallikate ümbert.

Kõrgushaigus hakkas tunda andma, kuid meeskond oli hästi ette valmistatud,tarbides küüslauku, ingverit ja popkorni, et paremini tingimustega kohaneda.4663 meetri kõrgusel asuvas Zero Pointis, mis on tsivilisatsiooni viimaneeelpost kolme jõe kohtumiskohas, said nad nautida võrratut panoraami kaunistloodusest ja lumistest mägedest.

Seejärel võttisekspeditsioon Lacheni kaudu kursi Gurudongmari pühale järvele. 5154 meetrikõrgusel üle merepinna on see üks planeedi kõrgeimaid järvi. Meeskond olisõna otseses mõttes pimestatud selle 118 hektari suurusest türkiissinisestveepeeglist, mis talvel külmub, ja nautis hetke kogu hingest. Seda hoolimata 11külmakraadist ja elektrivõrgu ebastabiilsuse tõttu kütteta veedetud eelmistestöödest.

Kui kõht läkstühjaks, said ekspeditsiooniliikmed loota vaid „igaks juhuks“ kaasa võetudvähesele leivale ja suupistetele ning tagasihoidlikele toidukaupadele, mida saihankida vähestest teele jäävatest kauplustest. Kuid see oli täiesti piisav, kuiseda jagati pühendunud kaaslastega maalilisse ümbrusse üles tehtud lõkke ääres.

Missioonoli täis emotsioone, mis lõid püsivaid sidemeid. Lisaks suurepäraselemeeskonnatööle, mis aitas neil ületada kõik teekonna ja läbiviidud katsetegaseotud raskused ja väljakutsed, ei unusta nad kunagi ühtekuuluvustundeimelisi hetki ja hingematvat maastikku.

SIHIKULON JÕUDLUSNÄITAJAD

Hoolimatarasketest oludest – ummikud teedel, karmid teed ja käänulised rajad,sagedased tolmupilved, mõne koha eraldatus, järsud kalded, ülim kõrgus ja allanulli temperatuurid – oli ekspeditsioon edukas.

Tehtipalju tugevuse ja vastupidavuse katseid. Erilist tähelepanu pöörati alusraamijäikusele ja kere struktuurile. Sõidu ajal tehti müra, vibratsiooni ja tolmusissetungimise mõõtmised. Külmkäivitamine, sõiduki käitumine pinnaseteedel,ebatasastel teedel ja allamäge sõidul, ülesmäge kiirenduse jõudlus, käsipidurja rool ja kõik see reaalajas.

Reaalseteltingimustel põhinevate katsete tulemused olid rohkem kui rahuldavad. Miski ei suutnud peatada kolme Kigerit, mis näitasid end sobivatnii linnadžunglisse kui ka pikal teel läbitud äärmuslikesse olukordadesse.

Ükskikolmest sõidukist ei purunenud ja läbi viidud katsed näitasid head jõudlustvaatamata suurele kõrgusele kõigil teeliikidel.

Vaatamata 3,99 mkompaktsele suurusele ja 1012 kg kaalule on viie istekohaga Kiger vägaterviklik sõiduk. Renault väike India maastur võttis Himaalaja väljakutseväärikalt vastu!

Kohalike esinduste ja ekspeditsioonil kohatud inimestetoetusel on see Himaalaja seiklus, mis osalenutele alati meelde jääb,toonud piirkonnas alates 2021. aasta kevadest turustatavale Renault Kigerileohtralt tähelepanu.

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.