Pressiteade

Jaga

Renault, helidega kooskõlas: 1. osa: Salongi helid

Näidikud, turvavöö hoiatused, tagurdusanduri piiksud jne: juhid kuulevad neid helisid igal teekonnal. Need on osa igapäevaelust ja võivad tunduda väheolulised, kuid need on hoolika töö tulemus. William Rodriguez, Renault Designi kasutajakogemuse juht, tutvustab meid väljakutsete ja loomeprotsessiga, mis on seotud tänapäevaste ja tulevaste Renault’ sõidukite salongi helide väljatöötamisega.

Milleks kulutada töövaeva sõiduki sees kuuldavatele helidele? Millistest helidest me õigupoolest räägime? Kuidasneed helid tekivad? Need pole just sellised küsimused, mida iga päevesitatakse. Kuid need on autosisene üldise kasutuskogemuse keskmes, nii etRenault Designi jaoks on need üliolulised. Esiteks juhile, kes peab aru saamahelide tähendusest. Teiseks brändi jaoks, mis saab nende helilistefunktsioonide kaudu oma identiteeti tugevdada.

„Auto oninstrument, mida tuleb häälestada. See tekitab abstraktseid helisid, mida tulebmõista. Me ei tee muusikat, vaid edastame kavatsusliku esteetikaga sõnumeid, järgidessamal ajal brändi DNAd ja tugevdades seda."

William Rodriguez, Renault Designi kasutajakogemuse juht

Helide eesmärk

Töö salongis kostuvate helidega keskendub kolmele suuremalehelirühmale. „Tavalised“ helid, mis annavad nõu või hoiatavad, näiteks näidikudja turvavöö hoiatus. Juhiabi helid, näiteks tagurdusandur ja sõidurajaltlahkumise hoiatus. Ja viimaseks multimeedia helid, mis reageerivad keskekraaniltehtud toimingutele.

On mitu põhjust, miks on oluline koostada usaldusväärnehelidisaini strateegia. Esiteks, pakkuda ainulaadset kasutuskogemust, leidesideaalse tasakaalu heli ja muude visuaalsete või haptiliste stiimulite vahel.Need helid peavad kasutajale ilmselgelt meeldima, saates samal ajal ka õigeidteateid, see tähendab teavitama, kinnitama, hoiatama või häiret andma.Instinktiivselt tõlgendatuna võimaldavad need juhil oma käitumist sobivaltkohandada.

Teiseks, et luua Renault’ brändiomane helikeskkond.Sõidukite salonge ja ekraane elavdavad helielemendid aitavad samuti tugevdadabrändi identiteeti nagu ka valguslahendus või reklaamlause.

Selle eesmärk on tekitada emotsioone, pakkudes peenelthäälestatud, positiivset ja nauditavat sõidukogemust.

„Oleme tõelise Renault’ heliidentiteedi loomisel pööranuderilist tähelepanu brändi tähenduslikele helidele. Kunstilises osas soovisime,et Renault’ helid oleksid kooskõlas brändi identiteediga: loomulikulttähendusrikkad, aga ka hoolivad, positiivsed ja lõbusad," ütleb William Rodriguez.

Tuleviku helid

Renault Disaini kasutajakogemuse osakond töötab praegu väljasalongisiseste helide uut põlvkonda. See võetakse kasutusele järgmise aastajooksul turule tulevatel uutel sõidukitel, alades mudelist Mégane E-TECHElectric. Nagu klassikalises tööstusdisaini protsessis, toimubka helikujundus iga heli jaoks loodud helijooniste kohaselt, mis on kooskõlasüldise kunstilise suuna ja edastatava sõnumi tüübiga.

See töö põhineb salvestatud heliefektide fonoteegil.Kaastunde kehastamiseks ja atraktiivsete helide loomiseks sai loodus vägakiiresti peamiseks inspiratsiooniallikaks. „Töötasime loodusestinspireeritud helide paletiga: kokku hõõrduvad puutükid, löökpillid, varisevadseemned, vihmapiisad jne.“

Järgmisena stiliseeritakse ja segatakse neid helimaterjalehelitöötlustarkvara abil, seejärel katsetatakse sihtkasutajate peal, keskirjeldavad tajutud elamusi. Ühte heli võib pidada liiga „tumedaks“ või„teravaks“, teist aga liiga „plastiliseks“ või liiga „muusikaliseks“.

Sõltuvalt kasutajate tagasisidest töödeldakse helisid ümber,kujundatakse, vormitakse, kontuuritakse, kärbitakse jne, veendudes, et needvastavad eelnevalt kokkulepitud strateegiale, mis põhineb hoolivusel jaesialgsetel spetsifikatsioonidel. Seda kõike tihedas koostöös teisteosakondadega, näiteks toote-, inseneri- ja turundusosakondadega.

Tulevaste Renault ’sõidukite helikujunduse täielikuuendamine on lõpusirgel. Tulemust saab kuulda järgmisest aastast valikusolevates uutes mudelites.


Vaata videot: https://vimeo.com/user/10825937/folder/4716976

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.