Pressiteade
Direktorite nõukogu toetusel tutvustasRenault Grupp reedel, 23. aprillil 2021 toimunud üldkoosolekul ettevõtjasotsiaalse vastutuse (CSR) poliitika tegevuskava ja selle osatähtsustRenaulution strateegias. Uute mehhanismide kasutuselevõtul põhinevambitsioonikas poliitika aitab grupil ellu viia ümberkujundamisstrateegiat jasaavutada seatud tulemuseesmärke. Poliitika tugineb kolmele peamisele ettevõtteäritegevusse sügavalt integreeritud sambale: ökoloogiline üleminek, klientide ohutusliikluses ja töötajate turvalisus töökohal ning kaasatus, parandades tööalastkonkurentsivõimet ja toetades naiste osalemist tööturul.
„Käsitleme meie keskkondlikkuja ühiskondlikku vastutust Renaulution plaani ühe peatükina. Meie kohustusvähendada oma süsiniku jalajälge, tagada sõidukit kasutavate inimeste ohutus jatöötajate turvalisus töökohas ning suurendada kaasatust on kooskõlas meiestrateegilistele väljakutsete ja väärtuse loomisega. Ettevõtte meeskondadekoostatud tegevuskava, mis vastab meie uuenduslikkuse ja solidaarsuseväärtustele, toetab ka juhtkond ja see integreeritakse täielikult meietegevustesse. Võetud kohustused kehastavad meie eesmärki ja annavad panuse grupiümber kujundamisse.”Renault Grupi tegevdirektor Luca De Meo.
Ökoloogilineüleminek kogu väärtusahela lahutamatu osana
Lisaks sõidukite elektrifitseerimiseleeesmärgiga, et elektriautod moodustavad2025. aastaks 65% müügist ja 2030. aastal 90% Renault’ brändist Euroopas,soovib grupp saavutada 2040. aastakssüsinikuneutraalsuse Euroopas ja 2050. aastaks kogu maailmas.
Alates 2005. aastast on grupp võtnudendale kohustuse vähendada oma sõidukite keskkonnajalajälge kogu nendeolelusringi vältel ning tugevdab 2025. ja 2030. aasta mõõdetavate eesmärkidegasüsinikuvabaks muutumise jõupingutusi*. Uued ökoloogilise ülemineku algatusedhõlmavad järgmist:
o
o
oSelle eesmärgi saavutamiseks investeerime 20miljonit eurot oma tööstusrajatistesse, säästes seeläbi energiaarvetevähenemise ja ülemääraste heitkoguste trahvide vältimise kaudu kuni 90 miljoniteurot. Electro-Northpole’i rajatisedmuutuvad süsinikuneutraalseks 2025. aastaks ja ülejäänud Euroopas asuvadrajatised järgivad seda aastaks 2030.
o – sh akud – Flinsis asuvas Re-Factory tehases jaRenault Environmenti tütarettevõtetes annab 2030. aastaks üle 1 miljardieuro müügitulu.
* Renault Grupp annab praeguvälja oma esimese kliimaraporti. Aruandes tuuakse välja grupi süsinikuneutraalsuseeesmärgid koos peamiste meetmete ja vaheetappidega aastateks 2025/2030. Sellesrakendatakse kliimaga seotud finantsteabe avalikustamise töörühma (TCFD) väljaantud suuniseid. Tervikdokument on toodud siin:https://group.renault.com/wp-content/uploads/2021/04/climate-report-renault-group.pdf
Klientide turvalisusteedel ja töötajate ohutus töökohal
Liiklusõnnetuste arvu vähendamisekson grupil selge lahendus, mis põhineb kahel põhiaspektil: õnnetusteärahoidmine ja hädaabiteenuste toetamine. Ennetav ohutusprogrammtöötab kolmes valdkonnas.
Alates 2022. aastast on Megane-Evarustatud vaikimisi seadistatud automaatse kiirusepiirikuga. Auto maksimaalnekiirus hakkab olema 180 km/h. Samuti piiratakse kiirust vastavalt sõidukiteleja see ei ületa 180 km/h.
Lõpuks, et vähendada hädaolukordadelereageerimise aega ja võimaldada õnnetuse korral hädaabiteenustele hõlpsatjuurdepääsu sõidukitele, on grupp välja töötanud ka kaks peamist uuendust, midahakatakse kasutama kõigil tulevastel väljalasetel Euroopas:
Ohutuskava sisaldab ka kohustusigrupi töötajate ees:
Kaasamine:tööalanekonkurentsivõime, võrdsus, solidaarsus
Kuna üha rohkem autosid onelektrilised, võrku ühendatud ja neis on mitmeid nutisüsteeme, on vaja uusioskusi. Arvestades kogu tööstuses toimuvaid põhjapanevaid muutusi, toetubettevõtte kaasamispoliitika kolmele sambale: tööalane konkurentsivõime, võrdsus,solidaarsus.
Grupp kavatsebavada kolmanda taseme hariduskeskuse, mis on pühendatud uute oskuste õppimiseleelektrifitseerimise, andmehalduse, analüüsi ja küberturvalisuse ningringmajanduse alal, sealhulgas sõidukite ja nende akude ringlussevõtuvaldkonnas. ReKnow University, algselt suunatud Prantsusmaal asuvatelegrupi töötajatele, koolitab aastaks 2025 ligi 40% muudatustest mõjutatudtööjõust. Programm kaasab järk-järgult partnereid tööstusvaldkonnast jaakadeemilistest ringkondadest, kellega ühendatakse jõud kutseõppe kujundamiselja levitamisel.
Kuigi RenaultGrupis on naistöötajate osakaal võrreldes teiste sõidukitootjatega kõigesuurem, moodustavad naised endiselt vaid 25% töötajaskonnast. Grupi julgeeesmärk on saavutada sooline tasakaal, mis saavutatakse järgmiste algatustekaudu:
Kaasava liikuvuse arendaminekõigi jaoks:liikuvus võib mõnes piirkonnas olla ebavõrdsuse peamine allikas ja takistusstabiilsele tööhõivele. See on oluline osa töö leidmisel, selle hoidmisel võikoolitustel käimisel. Nii on grupp alates aastast 2012 töötanud Renault’solidaarsete garaažide heaks, et koostöös Pôle Emploi’ (Prantsusmaatööotsijate agentuuri) ja Adie mikrokrediidiasutusega võimaldada töötuleinimesele – kellele pank laenu ei anna – uus liisitud sõiduk. 2025.aasta eesmärk on suurendada toetuse saajate arvu kümme korda - mõneltsajalt mõnele tuhandele - mobiliseerides oma võrgustiku ja sõidukid FactoryVO-st.
Viimaste missioonide raames toetavadRenault Foundation ja ülemaailmne fondivõrgustik ka algatusi, mis aitavadstabiilsest tööst ilma jäänud inimestel tööd leida, suunates oma jõupingutusedkohalikele tööturgudele grupi asukohtades ja andes töötajatele võimaluse ollaprogrammis aktiivsed partnerid. Rohkem teavet fondi kohta: https://group.renault.com/groupe/la-fondation-renault/.
Ettevõtja sotsiaalse vastutusestrateegia viimiseks ettevõtte põhitegevuse keskmesse loodi ettevõtjasotsiaalse vastutuse strateegia täitevkomitee, kuhu kuuluvad grupi peamistefunktsionaalsete divisjonide kõrgeimate tasandite esindajad: tööstus,hange, insenertehnika ja personal. Kõik komitee otsused vaatab läbi ja kiidabheaks direktorite nõukogu, mida juhib Renault’ direktorite nõukogu esimeesJean-Dominique Senard.
Rohkem teavet Renault Grupi ettevõtjasotsiaalse vastutuse strateegiakohta: https://group.renault.com/en/our-commitments/our-environmental-and-societal-strategy/
*****
Renault Grupist
Renault Grupp on uueneva liikuvuse esirinnas. Renault Grupp, midatugevdab allianss Nissani ja Mitsubishi Motorsiga ning ainulaadneelektrifitseerimisega seotud oskusteave, koosneb 5 vastastikku täiendavastkaubamärgist – Renault, Dacia, LADA, Alpine ja Mobilize, mis pakuvad omaklientidele säästlikke ja uuenduslikke liikuvuslahendusi. Rohkem kui 130 riigistegutsev grupp müüs 2020. aastal 2,9 miljonit sõidukit. Grupis töötab rohkemkui 170 000 inimest, kes kehastavad iga päev meie eesmärki – lähendadaliikuvusega inimesi. Renault Grupp, mis on valmis võtma vastu väljakutseid niimaanteedel kui ka võistlusradadel, on seadnud eesmärgiks ambitsioonikamuutumise, mis loob väärtusi. See keskendub uute tehnoloogiate ja teenustearendamisele ja uue valiku veelgi konkurentsivõimelisemate, tasakaalustatud ja elektrifitseeritudautode välja töötamisele. Kooskõlas keskkonnaalaste väljakutsetega on gruppseadnud eesmärgiks saavutada Euroopas süsinikneutraalsus aastaks 2050.www.group.renault.com