Pressiteade
Märjalteekattel võtke jalg gaasipedaalilt
Sõitmineettenähtud kiirusega või lubatud kiirusest väiksema kiirusega ei tagaiseenesest ohutust. Et kiirust võiks lugeda ohutuks, tuleb seda kohandadavastavalt valitsevatele tingimustele ja piirangutele, samuti nähtavusele teel.Vihmas sõitmine võib oluliselt vähendada nähtavust rooli taga, hajutadatähelepanu ning kaasa tuua juhi pikenenud reaktsiooniaja.
Erilisttähelepanu tasub pöörata teekattele ja vältida sõitmist veega täidetudlompidesse või süvenditesse, mis võivad peita löökauke. Kui lompi on võimatuvältida, vähendage kiirust nii palju kui võimalik ja võtke vahetult enne lompijalg pidurilt maha. Siduri vajutamine on hea mõte, et kaitsta käigukasti jamootorit löögienergia eest. Selline käitumine võimaldab vähendada autokahjustamise ohtu, kui selgub, et vee all teekattes on peidus auk.
Seda tuleb silmaspidada ka kindlustuse seisukohast. Tahtlikult autoga üleujutatud alalt läbisõitmisest põhjustatud veekahjustust ei pruugi kindlustus katta.
Kuidas tullatoime vesiliuga
Märjal teekattelsõites võib sattuda vesiliugu ehk rehvide ja teekatte kokkupuute kadumisele,kui rattad ei tule toime liiga suure hulga rehvialuse vee ärajuhtimisega.Sellises olukorras on tunda auto tagaosa „vänderdamist” ja rooli raskeksmuutumist. Oluline on, et sellises olukorras ei vajutataks järsult pidurit,vaid võetaks jalg gaasipedaalilt nii, et auto hakkaks aeglustuma. Rooli eitohiks üldse keerata, vaid oodata, kuni auto juhitavus taastub. Sellinereaktsioon aitab teekattega haarduvuse tagasi saada ja säilitada autoliikumisstabiilsuse.
”Ülemääranekiirus, kulunud rehvid ja vihmast märg sõidutee on väga ohtlik kombinatsioonning esineb suur oht kaotada auto üle kontroll. Soovides vältida vesiliugu,aeglustame sõitu, eriti kui rehvide mustri sügavus on vähene. Kuigi nõuetekohaselt võib see olla 1,6 mm, soovitame vahetada rehvid välja juba siis, kuimustri sügavus on 3–4 mm. Sellised rehvid tulevad märjal teekattel pareminitoime” räägib Renault’ Ohutu Sõidu Kooli juhataja.
Suurendagepikivahet eessõitva sõidukiga
Piiratudnähtavusega ja märjal teekattel sõites tuleb pöörata erilist tähelepanupiisavalt suure pikivahe hoidmisele teiste liiklejatega. Pidurdusteekondpikeneb võrdeliselt sõiduki kiiruse suurenemise ruuduga ehk kui suurendamekiirust kaks korda, siis pikeneb pidurdusteekond neli korda. Märjal teekattelvõib see lisaks koguni mõnekümne meetri võrra veel pikeneda. Eessõitvalesõidukile lähedale sõitmine kujutab alati liiklejatele ohtu.
Eestiliiklusseaduse kohasealt peab asulasisesel teel olema pikivahe normaaltingimustelvähemalt kaks sekundit ja asulavälisel teel vähemalt kolm sekundit. Kuidsamuti nõuab liiklusseadus, et pikivahe on kohandatud ka vastavalt tee- jailmastikutingimustele selliselt, mis võimaldab vältida otsasõitu ees ootamatultpidurdanud või seisma jäänud sõidukile.
Renault'Ohutu Sõidu Kool on on esimene Renault' kaubamärgiga sõidutehnika täiustamisekool maailmas. Kool tegutseb Tor Modlini sõidutehnika täiustamise keskuses.Kool pakub liiklusohu vältimise alaseid koolitusi nii eraklientidele kui kasõidukiparkide omanikele ning kaitsliku ja ökonoomse sõidu kursusi igat tüüpiautodele. Koolitusi toetavad liikluspsühholoogi töötoad ja esmaabikursused.Koolil on koolitusrada, mis on varustatud kahe treeningkoha ja neljalibisemisplaadiga, mille üldpindala on 3900 m2 (põhiline libisemisplaat, suur libisemisplaat + liugur, libisemisring jalibisemisplaadiga kõrgendus, automaatsed takistused, programmeeritavadveekardinad, kiirusnäidikud).
Renault'Ohutu Sõidu Kool on liiklusohutuse partnerluse ja Poola sõidutehnikatäiustamise keskuste liidu liige.
Üksikasjad:szkolabezpiecznejjazdyrenault.pl.
Pressikontakt:
Constans PR, Karolina Orzeł,tel 696 449 550
Renault Polska, AdelaKarlińska, tel 225 411 078