Pressiteade

Jaga

LEGO PLUSS PISUT JULGUST 2. osa

Renault' Grupp on kasutanud oma laialdasi teadmisi ja kogemusi elektriautode ning vormel 1 valdkonnas koos inseneride, projekteerijate ja tööstuslike rakendusspetsialistide meeskondade entusiasmi ja kirega, et projekteerida uuenduslik E-TECH hübriidajam. Vähem on teada asjaolu, et see on välja mõeldud ja projekteeritud viisil, mis ei ole mitte ainult ebatavaline, vaid ka inspiratsiooniallikas. Ahmed Ketfi-Cherif, Renault' mehhatroonika sünteesi arhitekt, meenutab aega, mil kontseptuaalne LEGO mudel tuli muuta reaalselt toimivaks mootoriks.

Kui esimene rõõmutuhin oli möödas, tuli asudatööle: anda tulevasele E-TECH hübriidmootorile vorm ja sisu. LEGO prototüübimudeli autor Nicolas Fremau pöördus mitme kolleegi poole, et kontrollida, kastema ette kujutatud uuenduslik sidurivaba süsteem sobib seeriatootmiseks jamida on klientidel jõudluse osas õigus oodata. Ta pidas nõukontrollispetsialisti Ahmed Ketfi-Cherifiga, et kontrollida, kas üleminekerinevate kujutletud töörežiimide vahel (toona „linn”, „maantee” ja „kiirtee”)on lihtsate nukksidurite abil võimalik.

„Üleminek LEGO seikluselt reaalsusesse olitõeline väljakutse. Inimlikus plaanis õppisin sellest väga palju.“

Ahmed Ketfi-Cherif, Renault' mehhatroonikasünteesi arhitekt

VAJALIK SUJUVUS

Seega oli tähelepanu keskmes nukksidur. Seeosa asendab sidurita süsteemis nii hammasratta kui ka sünkroniseerimisrõnga.Nukksidur on käigukast, mille väga hea kasutegur on tingitud seesmiste üksteisevastu hõõrduvate osade vähenemisest. Seda tehnoloogiat kasutatakse autospordis,kus sujuvuse puudumine ei ole piirav tegur. Teisalt aga on seeriamudelitelevaja pakkuda sujuvat käiguvahetust, vastasel juhul pöörduvad kliendid ära.

„Olime kasutanud nukksidureid vormel 1võidusõidumootorite jaoks. Kuid see oli „laia avalikkuse“ jaoks mõeldud mootoripuhul midagi täiesti enneolematut. Meie ülesanne oli teha tavapärasteleinimestele hõlpsalt kasutatav asi," selgitabAhmed Ketfi-Cherif.

See polnud kaugeltki lihtne, sest vormel 1-skasutatud lamedad nukksidurid töötavad küll aja jooksul paremini ja on usaldusväärsemadkui muud tüüpi nukksidurid, puuduseks on aga väiksem tõenäosus, et need kokkusobivad. Tuli leida nipp süsteemi sujuvamaks muutmiseks.

HSG: NUTIKAS VALIK

Ahmed Ketfi-Cherifi poolt kiiresti heakskiidetud idee oli lisada ehitatavasse E-TECH hübriidsüsteemi teine​​elektrimootor. „Selle ülesanne on siduri kasutamise ja seega käiguvahetusehõlbustamiseks asendada tavapärase käigukasti sünkronisaatoreid. Töötades kooselektrilise veomootoriga, võimaldab see käigukasti pöörlemiskiiruse väga täpsetreguleerimist, et tagada sujuv käiguvahetus.“

Ahmed ja Nicolas Fremau täiendasid sellelahendusega LEGO mudelit ja alustasid pingi- ja maanteekatsetustega. Sellekäigus panid nad tähele, et teine elektrimootor, nimega HSG (kõrgepingekäivitusgeneraator), andis süsteemile veelgi eeliseid. Selle kohenepöördemoment ühtlustab kiirendust väikesel kiirusel, et vältida pöördemomendikatkemise tunnet käiguvahetuse ajal. Madalatel kiirustel võimaldab seesüsteemil töötada seeriahübriidina, nii on mugavam ja paindlikum. Kuna see eivaja palju salvestatud energiat, oli võimalik aku mahtu vähendada jalaadimispesa eemaldada.

„Tulevane E-TECH mootor, originaalispistikhübriid, oli just muudetud „lihtsaks“ hübriidversiooniks. Sellekasutusvõimalused mudelivalikus mitmekordistusid!“

Ahmed Ketfi-Cherif

SEE TÕESTI TÖÖTAB

Katsetuste lõppedes olid E-TECHimotoriseerimise arendusmeeskonnad veendunud, et see, mis töötas LEGOga jasimulatsioonis, toimib ka „päriselus“. Ja isegi „ülihästi", ütlebAhmed Ketfi-Cherif.

Kuid kõik ei olnud veel paigas. Süsteemi tuliikkagi optimeerida suurte kiiruste jaoks ja ennekõike tuli leida seade, misvõimaldaks E-TECHi ajakirjanikele ja avalikkusele esitleda.

Vaata videolugu: https://youtu.be/zBKXTtTTyzU

Galerii

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.