Pressiteade
Kui esimene rõõmutuhin oli möödas, tuli asudatööle: anda tulevasele E-TECH hübriidmootorile vorm ja sisu. LEGO prototüübimudeli autor Nicolas Fremau pöördus mitme kolleegi poole, et kontrollida, kastema ette kujutatud uuenduslik sidurivaba süsteem sobib seeriatootmiseks jamida on klientidel jõudluse osas õigus oodata. Ta pidas nõukontrollispetsialisti Ahmed Ketfi-Cherifiga, et kontrollida, kas üleminekerinevate kujutletud töörežiimide vahel (toona „linn”, „maantee” ja „kiirtee”)on lihtsate nukksidurite abil võimalik.
„Üleminek LEGO seikluselt reaalsusesse olitõeline väljakutse. Inimlikus plaanis õppisin sellest väga palju.“
Ahmed Ketfi-Cherif, Renault' mehhatroonikasünteesi arhitekt
VAJALIK SUJUVUS
Seega oli tähelepanu keskmes nukksidur. Seeosa asendab sidurita süsteemis nii hammasratta kui ka sünkroniseerimisrõnga.Nukksidur on käigukast, mille väga hea kasutegur on tingitud seesmiste üksteisevastu hõõrduvate osade vähenemisest. Seda tehnoloogiat kasutatakse autospordis,kus sujuvuse puudumine ei ole piirav tegur. Teisalt aga on seeriamudelitelevaja pakkuda sujuvat käiguvahetust, vastasel juhul pöörduvad kliendid ära.
„Olime kasutanud nukksidureid vormel 1võidusõidumootorite jaoks. Kuid see oli „laia avalikkuse“ jaoks mõeldud mootoripuhul midagi täiesti enneolematut. Meie ülesanne oli teha tavapärasteleinimestele hõlpsalt kasutatav asi," selgitabAhmed Ketfi-Cherif.
See polnud kaugeltki lihtne, sest vormel 1-skasutatud lamedad nukksidurid töötavad küll aja jooksul paremini ja on usaldusväärsemadkui muud tüüpi nukksidurid, puuduseks on aga väiksem tõenäosus, et need kokkusobivad. Tuli leida nipp süsteemi sujuvamaks muutmiseks.
HSG: NUTIKAS VALIK
Ahmed Ketfi-Cherifi poolt kiiresti heakskiidetud idee oli lisada ehitatavasse E-TECH hübriidsüsteemi teineelektrimootor. „Selle ülesanne on siduri kasutamise ja seega käiguvahetusehõlbustamiseks asendada tavapärase käigukasti sünkronisaatoreid. Töötades kooselektrilise veomootoriga, võimaldab see käigukasti pöörlemiskiiruse väga täpsetreguleerimist, et tagada sujuv käiguvahetus.“
Ahmed ja Nicolas Fremau täiendasid sellelahendusega LEGO mudelit ja alustasid pingi- ja maanteekatsetustega. Sellekäigus panid nad tähele, et teine elektrimootor, nimega HSG (kõrgepingekäivitusgeneraator), andis süsteemile veelgi eeliseid. Selle kohenepöördemoment ühtlustab kiirendust väikesel kiirusel, et vältida pöördemomendikatkemise tunnet käiguvahetuse ajal. Madalatel kiirustel võimaldab seesüsteemil töötada seeriahübriidina, nii on mugavam ja paindlikum. Kuna see eivaja palju salvestatud energiat, oli võimalik aku mahtu vähendada jalaadimispesa eemaldada.
„Tulevane E-TECH mootor, originaalispistikhübriid, oli just muudetud „lihtsaks“ hübriidversiooniks. Sellekasutusvõimalused mudelivalikus mitmekordistusid!“
Ahmed Ketfi-Cherif
SEE TÕESTI TÖÖTAB
Katsetuste lõppedes olid E-TECHimotoriseerimise arendusmeeskonnad veendunud, et see, mis töötas LEGOga jasimulatsioonis, toimib ka „päriselus“. Ja isegi „ülihästi", ütlebAhmed Ketfi-Cherif.
Kuid kõik ei olnud veel paigas. Süsteemi tuliikkagi optimeerida suurte kiiruste jaoks ja ennekõike tuli leida seade, misvõimaldaks E-TECHi ajakirjanikele ja avalikkusele esitleda.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.