Pressiteade
Kui Renault tõi 2010. aastal turuleelektrisõiduki, püüdis ta välja töötada ka hübriidtehnoloogiat, mis pakubpaljudele klientidele sujuvat üleminekut täielikult elektrilisele liikuvusele.Insenerid ja eksperdid pidid ettevõtte juhtkonnale esitama ideaalse lahenduse,mis vastab kõigile nõuetele: taskukohane, kerge, sobib igas suurusessõidukitele ja minimaalne läbisõiduulatus elektrirežiimil on vähemalt 50 km.Teisisõnu, see peab olema tõhus hübriid kõigile.
„Eesmärk oli luua Mégane'i ja Clio jaokshübriidmootor, mis on nii soodsa hinnaga kui ka väga lihtne.“
Nicolas Fremau, Renault’ hübriidarhitektuuriekspert
PANE KOKKU, PUURI JA LIIMI
Nicolas Fremau on kindel, et peamine peabolema elektrimootor, mis käivitab auto. Kuid millist ülekannet kasutada selleja sisepõlemismootori vahel? Kohustusega projekteerida midagi lihtsat,kompaktset ja kerget, töötas ta välja üsna uuendusliku lahenduse: teeme selleilma siduri ja isegi käigukasti sünkronisaatorita. Selleks on olemas vastav tehnoloogia –nukksidur, mida kasutatakse autospordis.
„Kui nägin oma poega kodus LEGO Technicihammasratastega mängimas, ütlesin endale – noh, see polegi nii kaugel sellest,mida mina tahaksin teha. Seega ostsin ükshaaval kõik vajalikudmonteerimiselemendid.“
Nii kasutas Nicolas Fremau oma jõulupuhkustLEGO klotsidest uuendusliku kolmekäigulise ülekandega mudeli tegemiseks, milleta oli esmalt paberile visandanud. „Tuli mõte teha esmalt selline, etparemini aru saada, mida mul ikkagi tuleb teha. Pärast umbes 20 tundi tööd japaari kahtlevat pilku oma pojalt ehitasin lõpuks mudeli valmis,” selgitabta.
Selleks ei piisanud ainult klotside kokkupanemisest. Nicolas pidi kokku panema erinevad teljed ja hammasrattad, liimimaja puurima detaile, et need sobiksid šassiiraamile, konstruktsiooni liikumapanema jne. Tõeline inseneritöö, mis võimaldas Nicolas Fremau’l katsetadamootorite omavahelise koostöö erinevaid võimalikke töörežiime „reaalajas“. Lisakstuleb talle pähe veel võimalusi, mille peale ta ei olnud esialgse teoreetiliseanalüüsi käigus tulnud. See ainultsüvendas tema veendumust, et on õigel teel selle prototüübiga, mis onkahtlemata odavaim kogu Renault' ajaloo jooksul ja sama hämmastav ja ootamatukui tehnilise lahenduse enda uuenduslikkus.
KUI SEDA ÕNNESTUB EHITADA LEGOKLOTSIDEST...
Küsimus oli, mida ütlevad mudeli esitlemiseljuhid Rémi Bastien ja Gérard Detourbe (suri 2019. aastal), keda tunti Daciaesimese tootevaliku „isana” ja kes teadis kõike lihtsustatud ja soodsa hinnagalahenduste kohta. See oli õnnemäng.
„Renault on alati olnud avatud ettevõte,eriti kui tegemist on uuringutega. Päeval, kui tõin mudeli projektijuhi GérardDetourbet’ ja uurimisosakonna direktori Rémi Bastieni ette, ei osanud ma nendereaktsiooni ära arvata. Nad jalutasidümber mudeli, katsusid seda ja veendusid, et tegemist on toimiva asjaga. Mullejääb alatiseks meelde Gérard Detourbet’ märkus: „Kui sul õnnestus ehitada mudelLEGO klotsidest, siis see peab töötama!"
Kuid see roheline tuli ei olnud kingitus.Nicolas ja tema kolleegid pidid võtma kohustuse, et kontseptsioon võetaksekasutusele autos, mille tootmine algab juba 18 kuu pärast! „See oliväljakutse tervele tehnoloogiauuringute osakonnale, kuhu kaasati kontrollispetsialistid,mehaanikainsenerid ja muude osakondade töötajad,” meenutab Nicolas Fremau.
Renault’ sõidukite hübridiseerimiselepühendunud väikese entusiastiliku meeskonna jaoks oli kõige raskem osa justalanud.