Pressiteade

Jaga

Renault’ maailma värvid

Vaatamata väga suurele kerevärvide valikule on uute autode ostjate seas vaieldamatult kõige populaarsemad niiöelda neutraalsed toonid – valge, must ja hall. Selles kontekstis võib öelda, et Renault on bränd, mis toob Euroopa teedele kõige rohkem värve. François Farion, Renault’ värvide ja viimistluse kujundusdirektor, selgitab seda identiteedimarkerit.

„Tere tavalisus, mu vana hea sõber”

Valge, must, hall. Võib teha ühese järelduse:viimase 10 aasta jooksul on ka autotööstuses domineerivad värvid üsna igavad.Vastavalt juhtiva autovärvide tarnija Axalta aruandele autovärvide populaarsusekohta moodustavad need värvid peaaegu 70% maailmas müüdavatest mudelitest.Lähemal vaatlusel osutub kõige armastatumaks värviks siiski valge, midakasutatakse 38% maailmas müüdud uute autode puhul, sellele järgnevad must (19%)ja hall (15%).

Sellise üksluise värvivaliku keskel ütlebFrançois Farion, Renault’ värvide ja viimistluse kujundusdirektor: „Renault’läheb keskmisest värvikama paletiga väga hästi. Ja süsteem töötab, sest memüüme ülejäänud autotööstusega võrreldes umbes 10 punkti võrra rohkem värve.“

Renault ja värvid: ajatu armastus

Teise maailmasõja lõppedes jätkas Euroopaautotööstus oma tegevust värvidele üle minemata. Kuid Renault’ brändist saivärvivaliku mitmekesistamise eestvedaja. Kõik algas 1950ndatel General Motorsitegevjuhi külaskäigust. Kohtudes tolleaegse Renault' bossi Pierre Lefaucheux’gaei varjanud ta tootmisliine nähes oma mõtteid: neil autodel puudubrõõmsameelsus! Peab ütlema, et Ameerika Ühendriikidel oli autovärvide osasoluline edumaa – õunarohelisestkommiroosani – võib öelda, et tänavad olid värvilised... Seeme sai mulda!

Samal ajal kirjutas andekas ja tuntuddekoraator Paule Marot Pierre Lefaucheux’le kirja, milles tegi ettepanekulisada Renault’ üldiselt igavasse värvivalikusse särtsu, mis vastaks pareminitolleaegsete tarbijate soovidele. See osutus päästikuks. Aastal 1953 algasPaule Marot’ ja Renault’ koostöö. Lisaks mainele tekstiili- ja tapeedisektorissai temast ka tunnustatud autovärvide konsultant ... uus elukutse, mis olisellele daamile nagu loodud. „Temale võlgneme tänu Renault’ autode värvivalikutõelise arenguhüppe eest, mis andis panuse ka mudeli Dauphine eduloosse, midasel ajal müüdi rikkalikus 30 pastelsest toonist koosnevas paletis...,"ütleb François Farion. Paule Marot on ka see inimene, tänu kellele loodiRenault’ värvi ja viimistluse osakond.
Nagu näete, on Renault’ ja värvide vaheline romanss kestnud juba pikka aega.

Mis oleks, kui Renault tooks teie ellupisut värvi?

Aastate jooksul on Renault neutraalsetetoonide ülekaaluga autoturul paistnud silma keskmisest värvikama tootevalikuga.

Kõik mäletavad näiteks Renault Twingo esimestpõlvkonda... See oli aeg, mil Renault bränd andis värvidele uue sisu! Autotesitleti esindustes 1993. aasta märtsis neljas väljalaskevärvis:ultramariinsinine, korallpunane, koriandriroheline ja India kollane. „Konnake“ –nagu autot kutsuti – pani oma ajas märgi maha. François Farion räägib, etvalgena seda isegi ei pakutud. Julge samm, kas pole?

Renault Capturi kohta võib öelda, et suure osaedust võlgneb mudel värvide kohandamise võimalusele, mida näitab asjaolu, et80% neist on müüdud kujundatuna kahes värvitoonis. Praegu pakutakse kuni 90väliskujunduse kombinatsiooni. Tõeline „leid“ juhtidele, kes soovivad toonitadaisikupära auto värvi valikuga! Ja kui uskuda François Farioni, siis väga healpõhjusel: „Värv on sageli teine küsimus, mis esitatakse, kui räägitekellelegi uue auto ostust. Esimene küsimus on: milline mudel? Teine küsimus on:millist värvi?

Mida toob värvidele tulevik?

Jäädes truuks oma filosoofiale, on Renault’bränd otsustanud praeguste mudelite puhul veelgi enam värvidele keskenduda.François Farion ütleb: „Renault on alati soovinud elu värvikamaks muuta.”Ta täiendab seda lauset selgitusega, et üks brändi eesmärk on „tuuatänavatele värvi.

Kuid värvid muutuvad tema sõnul kindlasti: „Tulevikon rohkem seotud muude elementidega kui ainult kerevärv. Läheneme sellele pisutpeenemalt ja keerukamalt.“
Kuidas? Mängides rohkem assotsiatsioonide, tekstuuride või interferentsivarjunditega, mida võimaldab tehnoloogia, mis areneb koos moe ja trendidega!

Järgneb järgmiste mudelite kohta...

Galerii

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.