Pressiteade
Mõnede jaoks pärinevad esimesed mälestusedAlpine’ist Monte Carlo etappidelt, kus mudelid A110 siuglesid lumistelmägiradadel kõrgetes Alpides, mille järgi bränd on nime saanud, või kihutasidkaljustel teedel, näiteks Akropoli rallil. Teistele meenub Alpine automaatseltüksiksõitjatega rallide päevilt või loomulikult Le Mansi rallilt või isegirallikrossi programmidest.
Prantsusmaauhkus!
Kuid 1955. aastal Jean Rédélé’i loodud brändiseostatakse ikka ja alati edukusega. Ainus pilk tulemustele näitab, et eesmärkon alati olnud võit. Alpine’i autodeeeliseks on pikka aega olnud nende kuulus kiirus ja kerge kaal, mis näitavadPrantsuse insenerikunsti saavutusi. Tipptulemused ulatuvad WRC avahooajavõidust aastal 1973 Le Mansi 24 tunni ralli võiduni viis aastat hiljem.
Tagasirajal
Pärast pikka eemalolekut mootorispordisttekkis arusaadav soov leek uuesti lõkkele puhuda ja jälle võidu jäljendamatutmaitset tunda. Aastal 2013 sai Signatech-Alpine ülesande mudel taas rallirajalejuhtida.
„Meieseiklus Alpine’iga sai alguse 2012. aasta lõpupoole. Renault Grupp pöördus meiepoole palvega uurida võimalusi brändi tagasi toomiseks mootorisporti, sedaosana ettepanekust Alpine’i nimi taas kasutusele võtta. Ei läinud kaua aega,kui vastupidavusrallidest sai täiuslik areen.”
PhilippeSinault, Signatech-Alpine Teami juht
Meeskonnataktika
Kolmkümmend viis aastat pärast hiilgavattriumfi Le Mansi rallil pöördus Alpine 2013. aastal LMP2 prototüübiga tagasivõidusõiduringrajale.
„Meie tänane meeskonnast lähtuv mõtteviison sama, mis aitas Alpine’il kujundada oma rikkalikku pärandit autospordis, töötades sageli konkurentidest väiksemateressurssidega, kuid ajendatuna loovast mõtlemisest ja vaprast otsustavusest,” märgib Philippe Sinault.
Tagasivõidurajal
Alpine ei kaotanud aega, taastades kiiresti omakoha tribüüni tipus! Pärast järjestikuseid võite Euroopa Le Mansi sarjasaastail 2013 ja 2014, liitus Signatech-Alpine aastal 2015 World EnduranceChampionship ralliga, saavutades LMP2 klassis võidu aastail 2016 ja 2019, ningoma klassi võidud Le Mansis aastail 2016, 2018 ja 2019. Sel hooajal on nadtõstnud lati kõrgemale.
„Pärastkaheksat aastat edu LMP2 klassis võtsime 2021. aastaks vastu uue väljakutse,” jätkab Philippe Sinault.„See avab meie jaoks uue peatüki, sest nüüd töötame vastupidavusrallide pühagraali – üldvõidu – nimel!”
Kõigilrinnetel
Lisaks brändi lülitumisele World EnduranceChampionship ralli hüperautode klassi ja augustis toimuva Le Mansi konkurentsion Alpine’il sel hooajal ees veel mitmeid väljakutseid. Näiteks osaleb seeesmakordselt vormel 1 sarjas, samuti rallidel, millel saavutati esimene edu2021. aasta hooajal… Pool sajandit hiljem on bränd väärikalt tähistanud omaesimese Monte Carlo ralli võitu – eraviisiliselt sõidetud Alpine A110 Rally tipnessuurepäraste tulemustega, mis kinnitab veelkord, et võidugeenid ei ole brändiDNAst kadunud!
Alpine’i peamisedsaavutused mootorispordis
Rohkearvuliste võitude seast võib esile tuua Alpine’i kõigemälestusväärsemad saavutused rahvusvahelisel areenil.
• Ralli: tootjate rahvusvahelise meistrivõistluse tiitel aastal1971/ralli maailmameistrivõistluste tootja tiitel aastal1973/Monte Carlo rallivõidud aastail 1971 ja 1973.
• Vastupidavusralli: sooritusindeksi võit Le Mansis aastail 1964 ja1966/2-liitriste sportautomudelite Euroopa meistrivõistlused aastal 1974/LeMansi 24 tunni ralli võit aastal 1978.
• Üksiksõitjatega rallid: Euroopa vormeli Renault’meistrivõistluste tiitel aastal 1972.
• Rallikross: Euroopa rallikrossi meistrivõistluste tiitel aastal1977.