Pressiteade
See pole kellelgi kahe silma vahele jäänud.Renaulution plaani esitlusel oli Renault’ uus teemant kujutatud Renault Grupitegevdirektori Luca De Meo selja taga, samuti kaunistab see Renault 5prototüübi esivõret. Sellest alates on hakatud uut sümbolit suurema käratajärk-järgult kasutama. Esmalt uue ZOE reklaamikampaanias, seejärel brändisotsiaalvõrgustikes. Kasutuselevõtt toimub säästlikult, kuid tõhusalt.
„Teemant on maailmas ja ka automaailmas ükstuntumaid kujundeid. See on lihtsa geomeetrilise kujuga ja võimsaidentiteediga. Eesmärk oli uuendada kujundit ja anda sellele uus, kaasaegseidväärtusi peegeldav tähendus, mis näitab brändile teed tulevikku.“
Gilles Vidal, Renault’ kujundusdirektor.
Uuslogo brändi viimiseks uude ajastusse
Ajaloo käigus on Renault visuaalset identiteetimitmel korral muutnud. Kuid on üks asi, mis pole muutunud alates aastast 1925,ja see on logo aluseks olev teemandi kujund. Koheselt äratuntavana on seemuutunud brändi sümboliks.
Nurgeline geomeetriline kujund, mis sobisomaaegsete kandiliste kapottidega, pärineb juba Louis Renault’ ajast. Sellestajast alates on Renault’ teemanti kaheksa korda ümber kujundatud. Viimaneversioon on üheksas. See näitab brändi kirglikku soovi ajaga kaasas käia.
„1992. aastal loodud viimane Renault’ logohakkas juba ajale jalgu jääma, kuigi see disainiti ümber aastal 2015. Uueversiooniga alustati tööd 2019. aastal. See sümboliseerib kaasaegsetrahvusvahelist brändi ja on paljude erinevate tähendusväljadega, rõhutadeseelkõige digitaalsust,“ selgitab Gilles Vidal. Hiljuti avalikkuse ette tooduduue logoga on leitud tasakaal brändi ajaloo tunnustamise ja uude ajastussejõudmise vahel. See on tuleviku sümbol, kaasaegsem ja jõulisem, mille eesmärkon ületada juba saavutatud kuulsust. Mille poole püüdleme? Soovime minna kaasapraegu toimuvate muutustega ning muuta Renault avatumaks brändiks, mis loobinimlikke väärtusi.
„Ümber stiliseeritud teemant on ajagakooskõlas ja äärmiselt modernne ning kehastab täiuslikult „Uue laine“ ajastut,millesse Renault on sisenenud," jätkab Gilles Vidal. Seepärast onloomulik, et see avalikustati strateegilise plaani Renaulution esitlusel japaigutati Renault 5 prototüübi esivõrele. Teemanti saatnud soe vastuvõtt veenisbrändi juhtkonda seda uue logona kasutusele võtma.
„Esmakordselt demonstreerisime seda Renault 5prototüübil. See oli katsetuseks suurepärane koht. Pärast uut logo saatnud menuja positiivset tagasisidet otsustasime selle kasutusele võtta,“ ütles GillesVidal.
Veelgikultuslikum teemant
Gilles Vidali jaoks sümboliseerib teemantpõhimõtteliselt Renault’d. Universaalse geomeetrilise kuju säilitamine olienesestmõistetav valik. „Mõtlesime selle uuesti läbi, et muuta logo veelgikultuslikumaks, lihtsamaks ja tähendusrikkamaks – tõeliselt ajatuks sümboliks.See on ilma liigsete efektide ja värvideta„ kaasajastatud joonega, mis onoluline osa meie graafilisest pärandist," selgitab ta.
Logo joone stiliseerimist on Renault kasutanudka varem, aastail 1946, 1959 ja 1972. Kuid jutt pole kaugeltki moejoonejärgimisest. Gilles Vidal selgitab, et „selle joonega jutustame me oma lugu,see on sümbioos, tsükkel, teekond kahe optilise efektiga põimunud teemandivahel, mis täiendavad teineteist ja loovad mulje pidevast liikumisest."Selles joonises peegeldub brändi iseloom ja see on tähelepanuväärne.
Lihtne ja stiilne uus logo on loodud elamaliikumises. Lakooniline kujund hõlbustab selle kasutamist animatsioonides,näiteks videotes või digitaalmeedias, kuid ka autodel, näiteks nendetervitusjärjestuses.
Uus logo võetakse järk-järgult kasutuselekõigil Renault’ sõidukitel. Järgmisel aastal välja lastavad autod kannavad kõikjuba uut logo. „Aastaks 2024 on uue logoga varustatud kogu Renault’tootevalik," võtab kokku Gilles Vidal.