Pressiteade

Jaga

2020. AASTA FINANTSTULEMUSED: kontrastide aasta

Tegevuskasumi tugev kasv teisel poolaastal näitab nende sammude esimesi positiivseid mõjusid, mis võeti ette Covid-19 pandeemiast raskelt mõjutatud aastal. 2020. aasta teise poolaasta tulemused (grupi kasumimarginaal 3,5% ja positiivne vaba rahavoog autotööstusest) annavad esimese märgi grupi taastumisest. Grupi 2 miljardi euro suuruse kokkuhoiuplaani täitmine 60% ulatuses juba esimesel aastal (võrreldes plaanitud 30%-ga) koos strateegilise kava „Renaulution” uue äripoliitika rakendamisega andsid neisse tulemustesse suure panuse.

-21,7% 43,5miljardi euroni (-18,2% püsiva vahetuskursi juures[1]). Teisel poolaastal langes tulu -8,9%.

[2] (sõiduautod ja väikesed tarbesõidukid)Euroopas, kus püsitakse elektriautode liidrikohal.

„PärastCovid-19 pandeemia mõjutatud 1. poolaastat toimus 2. poolaastal grupitulemustes märgatav pööre paremusele. Selle tulemuseni on viinud kõigitöötajate pingutused, meie püsikulude kärpimise plaani edukas kiirendamine jamuudatused hinnastamispoliitikas. Prioriteediks on kasumlikkus ja rahavoogudetekitamine, nagu teatasine strateegilise kava „Renaulution” esitlusel. Aasta 2021 saab olema keeruline, sestteadmatus valitseb nii tervisekriisi kui ka elektrooniliste komponentidetarneraskuste osas.Astume raskustele vastu kollektiivselt, hoiamehoogu üleval, et viia lõpule eelmiselt suvel edukalt alustatudtaastumisprotsess”, ütles Renault Grupi tegevdirektor Luca de Meo.

Boulogne-Billancourt, 19. veebruar 2021

Grupitulu moodustas 43,474 miljarditeurot (-21,7%). Püsivate vahetuskurssidejuures oleks langus olnud -18,2%.

Autotööstuse, va AVTOVAZ, tulu moodustas 37 736 miljonit eurot, langus -23,0%.

Mahumõjuoli -19,2 punkti. See oli tingitud peamiselt tervisekriisist ja vähemal määralmeie äripoliitikast, mis eelistab kasumlikkust mahtudele.

Müükpartneritele langes -5,1 punkti, mida mõjutas taas tervisekriis ja Nissan Roguetootmise lõpetamine.

Välisvaluutanegatiivne mõju oli -2,8 punkti ning see oli tingitud Argentiina peeso,Brasiilia reaali, Türgi liiri ja vähemal määral Vene rubla devalveerimisest.

Hinnatoimetõus 3,9 punkti võrra tuli ambitsioonikamast hinnapoliitikast ja devalveerimisemõju leevendavatest meetmetest.

Tootevaliklisas 1,1 punkti tänu ZOE müügi suurenemisele.

Muudtoimed andsid -1 punkti, eelkõige varuosadega seotud tegevuste väiksema panusetõttu, mida märkimisväärselt mõjutasid 1. poolaasta piirangumeetmed.

Grupi kasumimarginaal oli -337 miljonit eurot jamoodustas -0,8% tulust (aastal 2019 4,8%) tänu olulisele paranemisele 2.poolaastal (3,5% tulust).

Autotööstuse,va AVTOVAZ, kasumimarginaal langes -2734 miljonilteurolt -1450 miljonile eurole, mis tähendab tulu -3,8% langust võrreldes 2019.aasta +2,6%-ga. 2. poolaastal oli see 198 miljoni euroga plussis (0,9% tulust).

Muutust võib selgitada järgmiselt:

·

·

·

·

·

·

AVTOVAZi kasumimarginaaliosa oli 141 miljonit eurot, aastal 2019 oli see 155 miljonit eurot,tõstes esile AVTOVAZi vastupanuvõime Covid-19 kontekstis.

Müügi finantseerimine panustasgrupi kasumimarginaali 1,007 miljardit eurot, aastal 2019 oli see 1,223miljardit eurot. Langus tulenes madalamasttegevusaktiivsusest, samas uued finantseeringud langesid -17% ja riskikulumoodustas 0,75% keskmisest käibekapitalist võrreldes eelmise aasta 0,42%-ga.

Liikuvusteenuste panus grupikasumimarginaali aastal 2020 oli -35 miljonit eurot.

Muud tegevustulud ja -kuludmoodustasid -1,662 miljardit eurot (võrreldes
-557 miljoni euroga aastal 2019) ja tulenesid oluliselt suurematestrestruktureerimiskuludest ja väärtuse langusest.

Grupi tegevustulu olipärast konkurentsivõime parandamise kulude tõusu arvesse võtmist -1,999miljardit eurot, võrreldes 2019. aasta 2,105 miljardit euroga.

Netofinantstulud ja -kulud moodustasid kõrgema keskmise võlgnevuse tõttu-482 miljonit eurot, aastal 2019 oli see -442 miljonit eurot.

Sidusettevõtetepanus oli -5,145 miljardit eurot, aastal 2019 oli see-190 miljonit eurot. Nissani panus oli -4,970 miljardi euroga negatiivne jaühel muul ettevõttel moodustas see -175miljonit eurot.

Tasumiselekuuluvad ja edasi lükkunud maksud moodustasid -420 miljoniteurot, aastal 2019 oli see -1,454 miljardit eurot.

Netotulu oli-8,046 miljardit eurot ja netotulu, grupi osa moodustas sellest -8,008miljardit eurot (-29,51 € aktsia kohta võrreldes 2019. aasta kasumiga 0,52 €aktsia kohta).

Autotööstuse vaba rahavoog, shAVTOVAZ,oli -4,551 miljardi euroga negatiivne. Selles võetakse arvesse kasumimarginaalilangus, käibekapitalinõude muudatus ja RCI-lt saadud dividendide puuduminevastavalt Euroopa Keskpanga otsustele. Teisel poolaastal oli rahavoog +€1,824miljardi euroga positiivne, see oli tingitud investeeringute haldamisest jakäibekapitalinõude muudatuse tagasi pööramisest, rakendamata seda siiskitagasiulatuvalt esimese poolaasta kohta.

Autotööstuse netorahavoog oli 31.detsembril 2020 -3,579 miljardi euroga negatiivne, 2019. aasta 31. detsembriloli see 1,734 miljardi euroga positiivne.

Autotööstuse tegevusvaldkonnal oli 31.detsembril 2020 16,4 miljardi eurone likviidsusreserv.

31.detsembril 2020 moodustasid koguvarud(sh sõltumatud edasimüüjad) 486 000 sõidukit, langus rohkem kui 100 000 autovõrra (-19%). See on 61 päeva müügivaru, 2019. aasta detsembri lõpus olimüügivaru 68 päeva jaoks.

Direktoritenõukogu teeb 23. aprillil 2021 peetaval aktsionäride korralisel üldkoosolekulettepaneku 2020. aasta eest dividende mitte maksta.

TULEVIKUVÄLJAVAATED

RenaultGrupp kinnitab strateegilise kava „Renaulution" esitlusel välja toodud2023. aasta eesmärgid:

··[3][1]

[2]


[3]Autotööstuse vabarahavoog: rahavood pärast intressi ja makse (välja arvatud börsil noteeritudettevõtetelt saadud dividendid) miinus materiaalsete ja immateriaalsetenetoinvesteeringute võõrandamised +/- käibekapitalinõude muutus

Allalaetavad failid

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.