Pressiteade
„Kui mul tuli valida konkreetneelement, mis sümboliseeriks kogu Renault 5 prototüübiga tehtud tööd, siis olisee vaieldamatult esituled.”
Lähtepunktiks originaalne R5 kogu omaolemuses
Loomeprotsessi alguses vajame kõigepealtmaterjali. Esimeseks sammuks, mida nimetatakse analüütiliseks, oli tutvuminearhiivimaterjalidega, et originaalautot analüüsida, sellest aru saada janii-öelda tagasi osadeks võtta – mõistmaks kõige olulisemat. Fotod,originaalmudeli disaineri Michel Boué’ visandid, ajakirjad, teabelehed jabrošüürid võimaldasid uurida müütilist mudelit R5 iga nurga alt. Ka sõiduk,mille meile laenas Renault Classic, aitas paremini mõista teatud elemente, näitekskuulsaid esitulesid.
„Keskendusime Renault’ ajaloole jaeelkõige mudelile R5, mis võitis inimeste südamed oma eksimatult äratuntavaüleannetu pilguga.”
Siis panid disainerid esimesed visandidpaberile nagu karikaturistid, kes püüavad tabada inimese näos tema isiksust. „Visanditelolid tabatud põhielemendid, mis tuli säilitada originaalse R5 kelmika pilgutaasloomiseks,“ selgitab François Leboine. Seejärel liikusid disaineridgraafilise osa juurde, et määratleda proportsioonid, kontuurid, esituledevaheline kaugus ning leida 1970ndate R5 väljendusrikas ja naeratav vaade.
Tagasi tulevikku ehk vahetusmeetod
Pärast graafiliste omaduste analüüsi japroportsioonide läbi töötamist jõuavad disainerid etappi, mida nimetataksevahetuseks: see on meetod, millega objekt paigutatakse täielikult erinevassekeskkonda. „Kogu varasemast uuringust pärit graafika asetataksetänapäevasele taustale ja varustatakse kaasaegsete objektide koodidega, etprojekteerida detaile, mis kuuluvad futuristlikku maailma." Renault 5prototüübi puhul ammutasid disainerid inspiratsiooni aeronautika, arhitektuuri,tootedisaini ja isegi elektroonika maailmast.
Visuaalsete koodide nihutamist kasutades onprototüübi esituled muutunud tõeliselt tehnoloogilisteks ja futuristlikekselementideks. Ka udutuled, mida omal ajal sageli kasutati, on teinud hüppetulevikku. Need muudeti täielikult eesmine kaitseraua sisse integreeritudpäevasõidutuledeks.
„Pidasimeäärmiselt oluliseks, et Renault 5 prototüüp ei oleks lihtsalt mineviku tuimkoopia, vaid et sellest saaks tõeliselt tulevikku kuuluv auto."
Lõplik samm: kohtumine publikuga
Viimane samm disainerite jaoks on töö toomineavalikkuse ette. Vaid see näitab, kas nende töö oli edukas. „Kõigelesellele, mida oleme teinud, annab hinnangu rahvas, kas oleme tabanud märki, kasmeil on õnnestunud R5-le uus elu anda, või kukkusime läbi", ütlebFrançois Leboine.
„Ettevõtte töötajate reaktsioon jubaennustas, et autot saadab edu, kuid lõpuks see isegi ületas meie ootusi.”
Tõepoolest, Renault 5 prototüüp on saanudüksmeelselt sooja vastuvõtu. Nii esitulede kui ka kogu auto joonte käsitlus jafuturistlikud detailid pälvisid kõrgeid hinnanguid. Renault 5 prototüübi näolon Renault’ kultusmudel saanud väärika pärija. Modernne auto, ülimalt sarmikasja ajakohane.
Renault’ DNA on alles ja õnnestunult tulevikkuviidud: ülesanne täidetud!
Fotod/videod on avaldatud Media Library veebilehel:
https://www.mediatheque.renault.com/#/search?folder=12013
Link ettevõtte veebilehele:
https://group.renault.com/en/news-on-air/top-stories-2/the-renault-5-prototype-the-wink-is-in-the-headlights-episode-2