Pressiteade
„Äriüksuse loomisemõte on see, et Dacia ja LADA jäävad eraldi ettevõteteks ja brändideks koos omaajaloo ja strateegiaga, kuid üksuse eeliseks on paremini fokusseeritud jakoordineeritud juhtimine. Kõige olulisem on siiski parem integreeritus RenaultGrupi süsteemis ja võimendatud sünergia
(DenisLe Vot, Dacia ja Lada brändide tegevdirektor, Renaulutioni esitlemiseajal)
„Äsja avaldatud Renault Grupi Renaulution strateegia raames toobAVTOVAZ oma tugeva ärimudeli ja konkurentsivõime kaasa uude Dacia ja LADAäriüksusesse. Täiesti uue NIVA turule toomine 2024. aastal on kindlastimärgiline päev LADA jaoks Venemaal, kuid see avab brändile ka uusiväljavaateid.”
(Yves Caracatzanis, Avtovaz Groupi tegevdirektor)
Tarkade äriotsuste toel jätkab AVTOVAZ tänaümberkujundamist, et muutuda Renault Grupi osana maailmaklassi tõhususe jakonkurentsivõimega autotootjaks, millel on parim lokaliseerimise tase ja tõhusärimudel. Selle suurim väärtus – LADA bränd – juhib Venemaa turgu enam kui 20%turuosaga. Venemaa müüginumbrites hõivavad 1. ja 2. koha mudelid Granta jaVesta.
AVTOVAZtugevdab olemasolevat sünergiat Renault Grupiga, eelkõige Venemaal, ja loobuusi nii äriüksuse kui ka grupi tasandil. AVTOVAZ ja Dacia jäävad eraldiettevõteteks ja brändideks koos oma ajaloo ja strateegiaga, andes uue äriüksusekaudu välja veelgi paremat ja kulutõhusamat toodangut.
AVTOVAZsaab kasutada grupi tugevaid sünergiaid. Nii LADA kui Dacia tootevalik hakkabpõhinema väga kulutõhusal ja paindlikul CMF-B platvormil. Brändid koos hakkavadtootma aastas üle 1 miljoni CMF-B-il põhineva auto, minnes üle 4-lt platvormiltühele ja18-lt keretüübilt 11-le. Ülemaailmne eesmärk on päästa valla LADA jaDACIA potentsiaal, muutes needtäieõiguslikeks rahvusvahelisteks brändideks, mis võimaldab neil ületada omaturgude ja segmentide tänased piirid.
Targa tootekujundusega tugevdab AVTOVAZ LADAtooteplaani 4 täiesti uue mudeliga, mis tulevad turule 2025. aastaks,sealhulgas täiesti uus legendaarse Niva põlvkond aastal 2024 and uus C-SUVsegmendi sõiduk aastal 2025, et toetada nii turuosa kui ka kasumlikkust.
LADAon osa Venemaast, loodud toime tulema äärmuslike kliima- ja teeoludega, alatitugev ja vastupidav, alati valmis. Igal Vene perel on LADAga oma lugu, alateskultuslikest mudelitest VAZ-2101 ja NIVA, mis oli autotööstuse ajaloos esimenemonokokkstruktuuriga maastur ja kujutab endast kõige vastupidavama japopulaarsema sõiduki võrdkuju.
AVTOVAZjuba viib ellu uut ambitsioonikat tooteplaani. 2021. aastal sai LADA 4x4, mistähistab seeriatootmise 45. aastapäeva, tagasi oma originaalnime ning nüüd onselleks LADA Niva Legend. 2021. aasta alguses alustab LADA äsja esitletudmudeli Niva Travel müüki.
Alustatudon tööd kultusmudeli Niva uue põlvkonna loomiseks. Niva tuleb kahes suuruses, väike ja keskmine,põhineb samal CMF-B platvormil. Niva on kultustoode, ja mitte ainult Venemaal,ning sel on Vene autotööstuse mudelite seas Šveitsi noa tähendus. Tehnikatoodekasutamiseks äärmuslikes tingimustes: 4X4, tõstetud kerega, lühikesed käigud jatugev konstruktsioon. Lisaks on nendel toodetel turgu ka väljaspool Venemaad,nagu see alati on olnud. Lisaks peamise tootevaliku täielikule uuendamiselevõimaldab NIVA uus väljalase Lada kui brändi täielikult ümber positsioneerida.
---
AVTOVAZ Group on osa Dacia-LADAäriüksusest Renault Grupi struktuuris. Ettevõte toodab täistootmistsüklisautosid ja komponente 2 brändi jaoks: LADA ja Renault. Grupi tootmisüksusedasuvad Togliattis – “AVTOVAZ” JSC, “LADA West Togliatti” JSC, ja Iževskis –“LADA Izhevsk” LLC.
LADA brändi tooted on esindatud В,В+, SUV ja LCV segmentides ja see koosneb 5 mudeliperest: Vesta, XRAY, Largus,Granta ja Niva. Venemaa autoturul on bränd rohkem kui 20% turuosagajuhtpositsioonil ning on esindatud ka enam kui 20 riigis välismaal. LADAl on suurim ametlik müügivõrgustik Venemaal- 300 esindust.