Pressiteade
100% elektriliste sõidukite registreerimine Euroopas 70% võrreldeseelmise aasta sama perioodiga. Kui aastal 2020 tegi elektri- jahübriidsõidukite müük niivõrd võimsa tõusu, siis peaksid need järgmistelaastatel veelgi edukamaks muutuma.
Renault eWays elektrilise liikuvusebaromeeter kinnitab ka eurooplaste kasvavat teadlikkust seoses kliimamuutusesttingitud probleemidega. Kümnest eurooplasest kaheksa soovivad järgmise kümneaasta jooksul näha rohkem hübriid- ja elektriautosid.
Ollesveendunud elektri- ja hübriidsõidukite keskkonnamõju eelistes, pooldab enamik eurooplasi üleminekut elektrilistelejõuseadmetele. Tõepoolest, peaaegu pooled eurooplased peavad sedaprioriteetseks ülesandeks. Seda ei nähta sugugi mööduva moehullusena, vaidüleminek elektri- ja hübriidsõidukitele on oodatud, kusjuures 54% vastajatest tunneb isegi, et üleminek on liigaaeglane.
Eurooplasedon veendunud, et elektri- ja hübriidsõidukid aitavad piirata saastet. Tuginedessellele veendumusele, on 38% vastajatest valmiskiiresti elektrisõidukitele üle minema jasee trend on isegi tugevam hübriidsõidukite osas, sest 47% peab võimalikuks, et nende järgmine auto on hübriid.Paradoksaalsel moel, kuigi eelistused kalduvad elektriautode poole, puudubnende juhtimise kogemus: 76% eurooplastest vastas, et ei ole kunagi juhtinudelektri- või hübriidautot.
Kokkuvõtteks, COVID-19kriis on muutnud Euroopa kodanike liikuvusharjumusi. 43% neist väidab, et epideemiaja nakatumise oht on transpordiviisi valikul peamine tegur, seda eritiHispaanias, Itaalias ja Ühendkuningriigis.
Rohkem Renault eWays elektrilise liikuvuse baromeetri tulemusi Euroopa kohta leiate meie andmebaasist [https://easyelectriclife.groupe.renault.com/en/dataviz/] Vaadake Renault eWays üritust uuesti sellele pühendatud veebilehel https://easyelectriclife.groupe.renault.com/en/eways/ |
Mida ütlevad prantslased?
Uuringu peamine järeldus on, etCovid-19 muudab liikuvusharjumusi: vähem ühistransporti,rohkem terviseaspekti silmas pidamist transpordiviisi valikul, sealjuureskasutavad prantslased igapäevaseks liikumiseks suure tõenäosusega isiklikkuautot (73% võrreldes valimisse kuulunud riikide 53%-ga).
Kas kliimamuutus teebprantslastele muret? See on prantslaste jaoks teiselkohal (41%), vahetult koroonaepideemia (52%) järel. Prantslased on 5 uuringusosalenud Euroopa riigi seas need, kes omistasid kliimaprobleemidele suurimattähtsust – 41% võrreldes keskmise 33%-ga, neile järgnesid sakslased. Sellelevaatamata sörgivad Prantsusmaa elanikud rea lõpus, kui asi puudutab tegusid,sest vaid 48% neist ütles, et on teinud oma elukorralduses muudatusi võitlemaksüleilmse soojenemisega.
Prantslaste sõidunaudinguesinumber… on vaikus! 81% prantslastest, kes onkunagi juhtinud elektri- või hübriidautot, peavad elektrisõiduki juhtimistvõrreldes sisepõlemismootoriga autoga nauditavamaks. See on Euroopa rekord!
Lühikene ja keskpikkperspektiiv näitab tugevat huvielektrisõidukite vastu. Rohkem kui kolmandikeurooplastest (30% prantslastest) arvab, et nende järgmine auto võiks ollaelektrisõiduk. Kavatsuse tõenäosus tõuseb pikasperspektiivis (55% eurooplastest järgmise 10 aasta jooksul). Elektri- võihübriidauto soetamise peamine tõukejõud on kulude kokkuhoid – 45% Prantsusmaa elanike jaoks. 40% elanikestpeab aku tööiga suurimaks takistuseks elektri- või hübriidauto ostmisel, teiselja kolmandal kohal on vastavalt hind ja akude ringlussevõtu probleem.