Pressiteade

Jaga

RENAULT GRUPP LOOB FLINSIS EUROOPA ESIMESE LIIKUVUSE RINGMAJANDUSELE PÜHENDATUD TEHASE

• Re-FACTORY Flinsis: Euroopa juhtiv liikuvusele pühendatud ringmajanduse tehas, mille eesmärk on saavutada negatiivne CO2 bilanss aastaks 2030*. • Konkurentsivõimeline tööstusmudel jätkusuutlikuks liikuvuseks, mis põhineb sõiduki kogu eluea jooksul loodud väärtuse potentsiaalil. • Eesmärk on luua aastaks 2030 üle 3000 töökoha.

Jean-Dominique Senard, Renault direktoritenõukogu esimees, sõnas:„TeadeonRenault' meeskondade märkimisväärse töö ja meie sidusrühmadega, sealhulgas kohalikudomavalitsused, peetud konstruktiivsete konsultatsioonide tulemus. RE-FACTORY on Renault’, selle töötajate ja kogupiirkonna dünaamilise arengu jaoks uus hingamine. Projekt põhineb meieteedrajaval pühendumisel ringmajandusele, ettevõtte väärtustele ja pädevustele,mis vastavad täiel määral meie eesmärgile tuua tööstusharusse positiivseidmuutusi.”

Kliimakriis ja tarbijate ootused on ajendanud Renault Gruppi muutmastrateegiat ja keskenduma toodete kvaliteedile ja kestvusele, samuti CO2heitkoguste vähendamisele. Renault Grupp on veendunud, et ringmajanduses peitubülivõimas kasvupotentsiaal. RE-FACTORY projektiga seab grupp eesmärgiks ollaselles konkurentsis sammu võrra teistest ees.

„RE-FACTORY tehasega saab Flins Euroopa ringmajanduseeeskujuks. RE-FACTORY võimaldab grupil tegeleda väljakutsetega, mis seisavadliikuvuse ja autotööstuse ees tänapäeval – ja seda enam veel homme. Tehas,mille eesmärk on jõuda aastaks 2030 negatiivse CO2 bilansini, on täielikus kooskõlas grupi globaalsestrateegiaga, mis näeb ette ringmajanduse, heidete vähendamise, oskustearendamise ja uut väärtust loovate tegevuste välja arendamise kombineerimist,” lisasLuca de Meo, Renault tegevdirektor.

Re-FACTORY projekt, misviiakse ellu aastail 2021 kuni 2024, kaasab mitut valdkonda hõlmavatepartnerite ulatusliku võrgustiku (idufirmad, akadeemilised partnerid, huvigrupid,kohalikud omavalitsused jne). See koondatakse nelja tegevuskeskuse ümber, millepädevused toetavad sõiduki kogu elutsüklit, ning need tegelevad ringmajandusepeamiste komponentidega (tarneahel, ökodisain, toimimisökonoomika, hooldus,taaskasutamine, ringitöötlemine ja ringlussevõtmine).


4 tegevuskeskust:

·TROFIT: üksusessekoondatakse kõik tegevused, mis võimaldavad pikendada sõidukite elu- kakasutusiga. See toimub koostöös Re-Cycle üksusega, et tagada kasutatud osade jamaterjalide voo tõhus haldamine sama tehase piires. Sinna kuulub Factory VO osakond, mille ülesandeks on kasutatud sõidukite ennistamine, sisepõlemismootoritegaautode ümberehitamine vähemsüsinikupõhistele energiatele, sõidukiparkideja uue liikuvuse sõidukite remonditööd ja harva esinevate osade tootmise teenus 3D-printeritega. See tuginebka sõidukite ja materjalide vastupidavuse katsetamise ja prototüüpideväljatöötamise keskusele, et rikastada tulevikuautode disaini ja tehakasutusaegsete parenduste ettepanekuid.

·selles klastris kavandatakse elektriakude ja uute energiate kasutuselevõtu potentsiaali arendamist tööstuslikuletasandile (sh akude esimese elu optimeerimine, teise elu rakenduste väljatöötamine, nt statsionaarsed energiasalvestid, akude tööea lõppemise haldus,tehniliste ja varustuslahenduste arendamine uute energiate, nt vesinik, jaoks).

·CYCLE: Choisy le Roi’ tehases töötav üksus koondab kõik grupitegevused, mis on seotud ressurssidetõhusa haldamise ja nende vooga, et tagada osade ja materjalide tarne lühikestevahemaadega ja kasutada üha suuremat osa ringlussevõetud ja korduskasutusegamaterjale (kasutuselt kõrvaldatudsõidukite demonteerimisliini paigaldamine, materjalide ümbertöötlemise,korduskasutamine ja ringlussevõtu laiendamine).

·RE-START: klastrisse,mille sihiks ontööstusliku oskusteabe arendamine, kuid samuti teadus- jainnovatsioonitegevuse kiirendamine ringmajanduses, tulebteadusinkubaator, ülikool ja koolituskeskus.

Neli üksust hakkavadtegutsema omavahelises suhtluskeskkonnas (tütarettevõtted, tarbijad, partneridjne) ja need töötavad vastastikuse seotuse ja täiendamise põhimõttel. Niisaadab näiteks RE-TROFIT keskus kasutatud osad RE-CYCLE keskusele ja saab vastutaastatud või korduskasutusse võetud osad. RE-CYCLE keskus tarnib ka teistelekeskustele osi ja materjale ning saab RE-ENERGY keskusest kasutatud akusid, etvalmistada need ette uueks kasutusviisiks teises elus.

Rohkem teavet ringmajanduse ökosüsteemikohta: vt pressikomplekti ja linki

*Kooskõlas grupi keskkonnastrateegiagasaavutada süsinikneutraalsus Euroopasaastaks 2050 on Flinsi tootmisüksuse eesmärk saada Euroopa juhtivakstehaseks ja, tuginedes vähendatud CO2-heitega liikuvuse positiivselepanusele ökosüsteemi, jõuda negatiivse CO2 bilansini aastaks 2030:

- negatiivnesüsinikubilanss üleminekuperioodi lõpuks tänu uutele toodetele jateenustele, mis panustavad heitkoguste vältimisele. CO2-heite vähendamisegaseotud strateegia põhineb ka Flinsi tehase tegevusest tingitud CO2-heitevähendamisel (värvimisprotsessi sulgemine, koostud jne).

- Vee-, energia- ja materjalivarudele väiksemat mõju avaldavad tegevused.

******

Renault kohta

Renault Grupp ontootnud autosid alates aastast 1898. See on rahvusvaheline grupp, mis müüs2019. aastal ligi 3,8 miljonit sõidukit 134 riigis. Tänapäeval on grupil kogumaailmas 40 tootmiskohta ja 12 700 müügipunkti, kus töötab rohkem kui 180 000inimest. Tegeledes tuleviku peamiste tehnoloogiliste väljakutsetega ja jätkatespüüdlemist kasumliku kasvustrateegia poole, keskendub Renault Grupprahvusvahelisele laienemisele. Tuginetakse oma viie brändi (Renault, Dacia,Renault Samsung Motors, Alpine ja LADA) üksteist täiendavale iseloomule,elektrisõidukitele ja ainulaadsele alliansile Nissani ja Mitsubishi Motorsiga.100% Renault’le kuuluv meeskond on osalenud vormel 1 maailmameistrivõistlustelalates aastast 2016, bränd tegutseb mootorispordis, mis on uuenduslikkuse jatuntuse lipulaev.

Meediakntakt:

Delphine Dumonceau

Ettevõtte PR

0609364053

Delphine.dumonceau-costes@renault.com

Allalaetavad failid

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.