Pressiteade
Zoeajalugu algas, kui 2009. aastal alustati tööd Zoe Z.E ideeautoga. Mudel tekkisnullist, seetõttu võisid loojad selle kuju ja proportsioone kujundades lastaoma kujutlusvõimel lennata. Lõpptulemusena paigutasid nad aku ja elektrimootorisellisesse kohta, et saada täiuslikult kontuuritud, dünaamiline kerejoon. Kõiktehnilised komponendid allutati nende visioonile, tänu millele oli võimalik salongiruumioptimeerida. Auto on kujundatud nii, et see oleks avar ja lõõgastumistsoodustav nagu Jaapani aed. Selles olid mugavad istmed, mis meenutasid suuriveeriseid, ja lame lainekujuline põrand zen-aia õhkkonnas.
TööZoe Z.E. proovimudeli ja selle seeriaversiooni kallal, mille tootmine algas2012. aastal, toimus paralleelselt. Projekteerijad tutvusid korraldatud turu-uuringutejäreldustega ja teadsid, et tavapärase elektriajami asendamine oli klientidejaoks tohutu muutus. Just seetõttu on Zoe seeriaversioon kontseptsioonimudelistväga erinev. Eesmärk oli projekteerida auto, millel oleks väljenduslik „omanägu“,kuid mis näeks tuttav välja ega eristuks liiga palju teistest Euroopa teedelsõitvatest autodest. Zoe-l on oma stiil ja iseloom, kuid see ei hirmutakasutajat.
Mis sai kontseptsioonmudelist?
Projekteerijadsäilitasid kontseptsioonimudelist „zen“-elemendid,individuaalsuse ja sinised aktsendid. Sarnaselt proovimudeliga on ka seeriamudeliaknaraamidesse peidetud uste käepidemed, mis sobivad kokku kupeekere stiiliga.Kontseptsioonimudelile on viidatud ka lihtsate naturaalsete joonte kasutamisegasalongis. Heledat värvi armatuurlaud rõhutab Zoe mudeli tunnuseks olevatminimalismi ja rahulikkust, samuti puhtaid ja ökonoomseid vorme.Seeriatootmisesvalmistatav Zoe ehitati proovimudeliga samale põrandaplaadile. Ehkki see seadisauto arhitektuuri kallal töötades projekteerijatele mõned piirangud, olivõimalik proportsioone muuta reguleerida kõrgust, tõsta akende alumistkontuuri tähistavat iseloomulikku joont, pikendada esilaternate kuju ja paigutadarattad kere äärtele. Tänu sellele õnnestus projekteerida auto, mille stiilmitte ainult ei peegelda konstruktsiooni tugevust, vaid on ennekõike optiliseltkerge.
Zoe ajatu stiil
Zoeseeriatootmises olevast versioonist on saanud veel üks Renault’ tootevalikukultusmudel, nagu ka Twingo ja Clio. See sai muu hulgas võimalikuks seetõttu,et Zoe on „tõhusa meelelisuse“, vormi ja funktsiooni ideaalse tasakaalu ningajatu stiiliga puhta esteetika kehastus. Need on proovimudeli ja seeriatootmiseversiooni ühised jooned. Lisaks on mõlemal autol väga väljendusrikas esiosa,mis kutsub kasutajates esile positiivse reaktsiooni. Alates esmaesitlusest onseeriaversioon tõestanud, et elektriauto võib olla sama juhisõbralik jasilmailu pakkuv kui traditsioonilise ajamiga mudel.Zoeoli, on ja jääb iseloomuga autoks, mis on aastatega küpsenud, mil kujunes väljaselle isiksus. Praegu on Zoe lapsekingadest väljas ja jõudnud küpsemisikka. Seerõhutab veelgi oma individuaalsust ja mudeli kujundus on ajatu.
Taaskasutatavad materjalid
Kooskõlaselektriautode sarja keskkonnaalase filosoofiaga on Zoe loojaid juba pikka aegahuvitanud taaskasutatavate materjalide kasutamise võimalus salongis ja see onõnnestunud saavutada mudeli uusimas versioonis, mis sisaldab ringlussevõetud materjale. Kõigepealtläbisid need täiendavad sensoorsed katsed, tugevus- ja määrdumiskindlusekatsed. Kõik katsed tehti koostöös alltöövõtjatega, kes olid projekti suurestikaasatud. See kõik võttis aega, eriti kuna Zoe puhul ei kasutatud materjale,mis pärinevad lihtsalt ringlussevõtust. Kasutatud materjalid on osaringmajandusest, mille parimaks näiteks on turvavööde korduskasutamine.
Uuendused – piirang või võimalus?
Uus Zoe seadis projekteerijatele mõned piirangud. Näiteks ontopeltlaadimispesa peidetud margi embleemi alla, seetõttu tuli paigutada logokapoti vertikaalteljele. Selgus aga, et selline paigutus sobib väga hästi Zoestiiliga kokku! Loojad pidid arvestama ka uue varustuselemendi – udutuledega.
Mis eristab Renault Zoe't?
Zoe projekteerijad lõid spetsiaalse põrandaplaadi Renault-Nissanielektriautodele mõeldes. Tänu sellele saab auto salongis tekitada ruumi juurde,mis tähendab, et kasutatav ruum on veel suurem ja pakiruum veelgi avaram.Tulevikus võib sellest saada üks olulisemaid argumente, miks valida elektriautoRenault' tootevalikust. Lisaks võimaldasid suur teljevaheja lühikesed üleulatuvad osad, mida elektriajami ja uue põrandaplaadi puhul olivõimalik projekteerida, muuta kere proportsioone selliselt, et tulemuseks olielegantne kerejoon.
Mudel Zoe on suurepärane näide stiili ja tehnoloogia vahelisest seosest.Selline auto nagu Zoe, mis on varustatud uusimate tehnoloogiatega ja mis olialgusest peale projekteeritud elektriautona, on osa Renault' Grupiuute trendide loomise strateegiast. Selle strateegia eesmärk on hoidatulevikus Renault' liidripositsiooni elektriautode segmendis.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.