Pressiteade

Jaga

E-tech tehnoloogai tekkelugu 2.osa

Renault' Grupp on kasutanud oma laialdasi teadmisi ja kogemusi elektriautode ning vormel 1 valdkonnas, et projekteerida uuenduslik E-TECH hübriidajam. Ajam, mida pakutakse HEV-„täishübriidina” Renault Clios ning PHEV-pistikhübriidina uues Capture'is ja Mégane's, on välja mõeldud ja projekteeritud erakordsel viisil. Selle loo teises osas liigume LEGO klotside maailmast tegelikkusesse, kus peategelaseks on futuristlik EOLABi prototüüp.

'„Z.E. on demand” mudeli esitlus Innov'Days 2012raames. Sellega õnnestus kinni pidada tolleaegse juhtimismeeskonna pooltmääratud 14-kuulisest tähtajast.

Samalajal töötas teine Laurent Taupini juhitud inseneride meeskond ülitõhusaüliväikese kütusekuluga sõiduki prototüübi kallal nimega EOLAB.Konstruktoritele, kes üritasid vähendada kütusekulu alla 2 l/ 100 km, millemääras autotootjatele tollane valitsus, lähtusid kolmest põhieeldusest: sõidukikergem platvorm ja kere, aerodünaamiline siluett ja võimalikult ökonoomneajamisüsteem.Meil oli täpselt määratletud eesmärk: luuaClio mõõtmetega ehk 4 meetri pikkune linnaauto ja vähendada samal ajal sellekaalu 400 kg võrra. Teine tingimus oli teha seda ilma mingite lisakuludeta,säilitades samal ajal kõik kliendile seni pakutavad funktsioonid. EOLABi mudelijärsult langeva katuse tõttu olime sunnitud sõitjate kehaasendi madalamalelaskma ja seda ettepoole nihutama. Hea nähtavuse tagamiseks pidime vähendama kaesiklaasi alumise serva kõrgust. Kõik need meetmed viisid mootoriruumikahanemise tõttu kapoti all tõelise „vaba ruumikriisini”.

EOLABikitsas platvorm piiras selle ruumi laiust, kuhu sai ajamisüsteemi paigutada. Mitteühelgi toona saadaval olnud hübriidajamil polnud võimalik koos siduriga niikitsasse ruumi ära mahtuda.Mitte ühelgi, peale'i mis vastas ideaalselt spetsifikatsioonile. Sellel onkasutatud Twingo mudelist tuntud 49-kraadise nurga all kallutatud sisepõlemismootorit(H4BT või TCe 90). Selline kalle hõlbustas EOLABi šassii raamile paigaldamist.Lisaks on kasutatud ka kuulsat sidurita kolmekäigulist käigukasti LocoDiscoBox,mis muutis terviku veelgi kompaktsemaks.Projekti eeldustega ei sobinud ideaalselt mitte üksnes ajami mõõtmed. Süsteemiloli ka muid olulisi eeliseid: lihtsad lahendused, mis tagasid EOLABi prototüübiusaldusväärsuse, kerge konstruktsioon, mis kõrvaldas sõiduki tarbetukoormamise, ja lõpuks elektrirežiimi maksimaalne ärakasutamine, mis tagaskütusekulu vähendamise sõidu ajal. Aku asetamine platvormi tagaosale võimaldasvähendada EOLABi prototüübi raskuskeset ja muuta selle asendit. EOLABi ja Z.E. on demand'i kooslusestsai meie jaoks kiiresti ilmselge valik,kui mõistsime, et sõiduki kaalu vähendamine ei ole võimalik ilma sama kergeajamisüsteemi projekteerimiseta uuenduslike tehnoloogiate abil. Ainult niisaime oma projekti eduka lõpuni viia. Nutikate ja ökonoomsete lahendusteotsimine, mis oleksid samal ajal kõigile kättesaadavad, viitas põhimõtetele,millele tugineb Renault' filosoofia. See auto pidi leidma omamootori ja see mootor pidi leidma oma auto. See sai teoks 2013. aasta alguses.

Sõidukpidi olema valmis Pariisi rahvusvaheliseks autonäituseks, mis toimus 2014.aasta sügisel. Meeskonnad töötasid tehnilistes keskustes Lardys (mootor) jaAubevoye's (sõiduk). Projekteerijad vestlesid aerodünaamikaekspertidega, mehaanikainsenerid tegid koostööd materjalispetsialistidega jamootoridisainerid hakkasid otsima kõige sobivamat akut. Neil kõigil oli üks jasama eesmärk, mille oli määratlenud Laurent Taupin: vähendada heidet ühist vaenlast, millega tuli kokku puutuda kõigilprojekti kaas' Gruppon uuendusliku E-TECH hübriidajami projekteerimiseks kasutanud oma laialdasiteadmisi ja kogemusi elektriautode ning vormel 1 valdkonnas. Projektielluviimine ei oleks olnud võimalik ilma inseneride, projekteerijate jatööstusrakenduste spetsialistide meeskondade entusiasmi ja kireta. Ajam, midapakutakse täishübriidina Renault Clios ja laetava hübriidina uutes Capture'i jaMégane'imudelites, on välja mõeldud ja konstrueeritud viisil, mis eiole mitte ainult ebatavaline, vaid on ka inspiratsiooniallikas. Selle lookolmandas osas saate teada, kuidas vormel 1-st pärit uuenduslikud tehnilisedlahendused aitasid kaasa E-TECHi ajamisüsteemi tekkele.

atud valdkondade spetsialistidel.Ülesanneei olnud sugugi kergete killast. Süsteem ei olnud veel jõudnud selliseletöökindluse tasemele, mille poolest E-TECH tänapäeval tuntud on, ning selle tööoli kohati kaootiline. Järgmised kuud möödusid raske töö tähe all varahommikusthilisööni, eriti 2014. aasta suvel, pidevalt uute ja paremate lahendusteotsingul, et EOLAB ja uus ajamisüsteem omavahel ideaalselt koos töötaksid.Enamik probleeme oli seotudkäiguvahetusega. Vaatamata siduri puudumisele peaks see toimuma sujuvalt jakatkestusteta jõuülekandes. Kahjuks ei töötanud meie juhul kõik nii nagu peaksja eriti ärritavaks osutus katkestus ajamiülekandes, mis andis tundagaasipedaali vajutades teise ja kolmanda käigu vahel. Sellele peaks veel lisamaiga käiguvahetusega kaasneva košmaarse krigina, mille põhjustasid halvastitöödeldud küünissidurid. Kuna prototüüp ei vastanud sõidukogemuse osasootustele, tuli seda mitu korda ümber teha. Täna võime avalikult öelda, et mõnitund enne Pariisi rahvusvahelise autonäituse ajal ajakirjanikele korraldatudMortefontaine'i rajal toimunud EOLABi prototüübi katsetust ei olnud me kindlad,kas kõik läheb plaanipäraselt.

'testisõitja Laurent Hurgon oli sõiduki kõiki komponente maksimaalseltkatsetanud, võis oodata, et testisõitude ajal ei juhtu midagi ootamatut. Niioligi. Prototüüp võitis ajakirjanike südamed, kes said isiklikult kontrollidaselle käitumist rajal ning lisaks oli neil võimalus veenduda, et kõik lubadusedon täidetud selgus, et EOLAB tarbib sümboolselt 1liitri kütust 100 km kohta, kaotamata seejuures midagi dünaamikas (kiirendus0–100 km/h 9,2 sekundiga) või suurepäraseid sõiduomadusi.E-TECH ajamisüsteem ei olnud mitte ainult kindlalealusele ehitatud, vaid tõestas ennast ka teel. Nüüd oli vaja vaid mõningaidelemente tootmissõidukites kasutamiseks optimeerida.

Galerii

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.