Pressiteade
2010. aasta detsembris, enne jõulupühi tellis Renault inseneriosakonnakäigukasti arhitektuuri ekspert Nicolas Fremau veebist kümneid LEGO klotsidekomplekte. Need ei olnud siiski mõeldud tema lastele kingituseks, vaidkäigukastiprototüübi ehitamiseks mitmevärvilistest plastklotsidest, mis onspetsiaalselt projekteeritud hübriidajamit silmas pidades.
Samal ajal oli Renault alleshakanud elektriautosid projekteerima. Töötati välja mitu tehnilist lahendust,kuid ettevõtte kõrgemale juhtkonnale tuleb esitada kõigile nõuetele vastavtäiuslik hübriidajam. Ajam peab olema mitte ainult taskukohane,vaid ka kerge ja sobilik suurtele ja väikestele autodele. Lisaks sellele eitohi selle minimaalne läbisõiduulatus elektrirežiimil olla väiksem kui 50 km.Teisisõnu, see peab olema tõhus hübriid kõigile.Nicolas ei kahtle, etpõhiajamiks peab olema veoakuga töötav elektrimootor, mis vastutab autokäivitamise eest. Hiljem lülitub sisse sisepõlemismootor, et pakkuda lisatugeja panna rattad liikuma marsruudi pikematel lõikudel. Kuidas toimub ülekannekahe elemendi vahel? Selle valdkonna asjatundjana töötas Nicolas välja üsnauuendusliku lahenduse. Ta otsustas sidurist loobuda ja lisaks eemaldadakäigukasti sünkronisaatori. Sellistemuudatuste tegemiseks on olemas tehnoloogia. See on küünissidur, mida sagelikasutatakse autospordis. See on ka Pane kokku, puuri ja liimi
Jõulupuhkuseülesandeks osutus niisiis ideaalse sidurita käigukasti lihtsustatud versiooniehitamine Lego klotsidest. Sellel peab olema kolm ülekandearvu, et juhtida koostöötavate mootorite erinevaid töörežiime. Sellise tulemuse saavutamiseks eipiisa klotsidest makettide ehitamisest. Nicolas Fremau pidi ajamivõllid jahammasrattad ise kokku panema. Töö ajal liimib ja puurib ta detaile, et needšassiiraami kinni hoiaksid ja konstruktsiooni liikuma paneksid. See oninseneriülesanne, mis sillutab teed projektidele, mida hiljem teostatakseTechnocentre'i ja Lardy keskustes „Uuendusliku projektiga alustamineon alati raske! Mida teha, et veenduda, et idee ka praktikas töötab? Sellele eiole valmis vastust. Eelkõige tuleb igal tööetapil olla kindel, etprojekteerimiseeldused ei ole valed ja et kontseptsioon töötab plaanipäraselt!Pidin leidma viisi, kuidas ehitada ümbriku tagaküljele visandatud lahendusemakett. Mulle turgatas pähe, et võin sellise süsteemi väikese maketi kujulvalmis ehitada Lego klotsidest, peamiselt selleks, et paremini aru saada, midatuleb teha. Pärast umbes 20 tundi tööd ja paari kahtlevat pilku oma pojaltehitasin lõpuks maketi valmis,” ütles Nicolas Fremau, jõuülekannete ja hübriidajamite asjatundja.
Kui seda õnnestubehitada lego klotsidest...
Nicolas Fremau otsustab rääkidaoma kolleegidega: kontrollispetsialist Ahmed Ketfi-Cherifiga, kes kinnitab, etlihtne küünissidur võimaldab käiguvahetust, käigukasti projekteerija AntoineVignoniga, et veenduda, et uut süsteemi on võimalik seeriatootmises juurutada,ning elektrimootorite spetsialisti Sidim Ali Randimiga, et olla kindel, et tasuudab ühe mootoritest seda tüüpi jõuülekande jaoks kohandada. Ootamatustpalvest üllatunud asjatundjad avaldavad, et vajavad asja läbimõtlemiseks paaripäeva, kuid kinnitavad siiski hiljem ühiselt, et see on võimalik.
Pärast Lego klotsidestvalmistatud mudeli katsetamist ja selle tööpõhimõttele kinnituse saamist saabselgeks, et Nicolas'l õnnestus ehitada odavaim prototüüp kogu Renault' ajaloo jooksul. Prototüüp nimega LocoDiscoBox on sama ootamatukui tehnilise lahenduse enda innovaatiline olemus. Küsimus oli, milline saabolema juhtide (Rémi Bastien ja Gérard Detourbe) reaktsioon, kellele makettiesitletakse?
'ile, ei olnud mul aimugi, millist reaktsioonineilt oodata võib. Renault on alati olnud avatud ettevõte, nii etprojektimeeskonna koosoleku lõpus otsustasin riskida. Ja arvake, mis? Neilemeeldis! Gérard Detourbet ütles isegi: „Kui sul õnnestus ehitada mudel Legoklotsidest, siis see peab töötama!"
Sainnõusoleku, kuid teatud tingimustel. Pidin võtma kohustuse, et minu lahendustkasutatakse auto konstruktsioonis, mille tootmine algab vähem kui 14 kuupärast!
Projektileanti ootamatult roheline tuli. Esimene samm oli aja kokkuhoiu mõttes jauuendusliku käigukasti esialgse patendiga kaitsmiseks pöörduda Renault'õigusosakonna poole. Seda õnnestus teha kaks korda kiiremini kui tavaliselt.Nicolas Fremau, Antoine Vignoni, Ahmed Ketfi-Cherifi, Sid Ali Randi ja väikesemeeskonna jaoks, mis koosnes kirglikest Renault'inseneriosakonna liikmetest, oli see alles raske töö algus, mille tulemuseksoli hübriidajamiga auto projekteerimine.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.