Pressiteade

Jaga

Renault ZOE: lugu linnaautost, mis tegi pöörde elektriautode ajaloos

ZOE Z.E. ideeauto avalikkuse ette toomisega aastal 2009 kinnitas Renault oma unistust panustada ulatuslikku elektrilisse liikuvusse. Grupp oli Euroopas kõige esimene tootja, kes pakkus täielikult elektriliseks sõiduks välja töötatud autot. Sellest alates, kolme järjestikuse põlvkonna jooksul, on Renault ZOE mudelit parendatud, arendatud ja täiustatud, jäädes samas truuks algsele lubadusele: muuta elektriline liikuvus kättesaadavaks kõigile, täites igaühe vajadused.

Tootmisvalmis versioonina 2012. a Genfi autonäitusel esitletudRenault ZOE näitas taas oma teedrajavat vaimu, mis on juhtinud RenaultGrupi meeskondi alates selle loomisest, andes liikuvusele enneolematu hoo.Kuigi ZOE on vahetanud 2009 ZOE Z.E. ideeauto julged kupeemudeli joonedelegantse kere vastu, on seeriaautodel säilinud selle sujuvad jooned,dünaamiline välimus ja rahuliku olemusega sisustus. Kummardust kupeele võibmärgata raami integreeritud tagauste käepidemete, samuti läbimõeldud detailidejuures, et kohandada seda masstootmisele ja suurima arvu tarbijate vajadustele.

Sellest ajast peale on ZOE end tõestanud Renault Grupi täiselektrilistemudelite valiku lipulaevana. Üha suurema jõudlusega valiku taga on kümne aastajooksul omandatud oskusteave, mis põhineb tootja praktilise kogemusekombineerimisel 30 000 elektriautode alase koolituse saanud töötajaoskustega. See ei puuduta üksnes mootoreid või tehnoloogiat kui sellist, vaidkõiki asjaomaseid elemente, mis annavad elektriautole koha ringmajanduse jajätkusuutliku strateegia raames: näiteks kasutatakse uue ZOE interjööris teatuddetailide jaoks ringlussevõetud materjale, samuti suureneb jõudsalt ZOE osakaalautojagamisteenuse sõidukina.

Renault ZOE: enimmüüdudelektriauto Euroopas

Renault ZOE edukus ei ole aastate jooksul sära kaotanud. Vastupidiselttavalise auto müügikõverale on ZOE müüginumbrid aastast aastasse püsivaltkasvanud. Linnaauto võlgneb kasvu oma pidevalt täiustuvale tehnoloogiale jamudeli disainile, mida ei ole alates selle loomisest märkimisväärselt muudetud,kuid mis võidab üha uute juhtide südameid. Kaheksa aastat pärast esimese mudelivälja laskmist õhkub ZOEst endiselt „tõhusat sensuaalsust”, tsiteeridesZOE Z.E. ideeauto kujundajat Raphaël Linari’d ja elektrisõidukitedisainiosakonna direktorit Agneta Dahlgreni.

Viimase kümne aasta jooksul on ZOE enimmüüdud elektriauto Euroopas. 2019.aasta lõpuks oli nende müügiarv peaaegu 180 000, mis moodustas 70% kõigist selajavahemikul teedel liikunud elektriautodest.

Renault ZOE müügiedu on seetõttu vaieldamatu: mitte ainultPrantsusmaal, kus see hõivas loomulikult 42% turuosa aasta 2019, vaid kaSaksamaal, kus 20% turuosa on võimaldanud suuresti ZOE domineerimistelektrisõidukite segmendis.

Tõhusus töötabsõidunaudingu heaks

Renault ZOE on kasutajakogemuse juures alati asetanud kesksele kohalesõidunaudingu. Elektrimootori hetkeline reaktsioon, samuti vaikne ja sujuvsõit, annavad autoga liikumise kogemusele uue sisu.

Renault ZOE näitab ka eriti täiustatud energiatõhusust. ZOE turule saabumisehetkest iseloomustavad seda sellised uuenduslikud omadused nagu soojuspump, mistarbib traditsioonilisest küttest kolm korda vähem energiat, madalaveeretakistusega rehvid ja tehnika viimase sõna kohane regeneratiivpidurdus.Kõik see kehtib eriti ZOE kolmanda põlvkonna autode kohta, mis on täienenud uue“B” sõidurežiimiga elektroonilisel „e-käigukangil“. See tagab gaasipedaalivabastamisel jõulisema aeglustamise, et optimeerida energia taastamist.Linnatingimustes sõites tuleb juhil piduripedaali väga harva kasutada, miskahtlemata muudab linnasõidu ZOEga äärmiselt mugavaks. Ka teedrajav tehnoloogiaannab oma panuse Renault ZOE hämmastava ja meelierutava sõidukogemusetäiendamiseks. Lähi- ja kaugtulede automaatne ümberlülitus, et muuta öösel sõitminekergemaks, automaatne hädapidurdus õnnetuste vältimiseks, EASY PARK ASSISTsüsteem, mis teeb parkimismanöövrid juhi eest ära ̶ needon vaid mõned näited Renault ZOE võimekusest.

Renault ZOEelektrimootori areng

Tehnilise taseme poolest on Renault ZOE 2020. aasta mudelil vähe ühistseeria esimese mudeliga. Aastate jooksul kasvas selle võimsus 65, siis 85 javiimasel mudelil 100 kilovatini, mis võrdub 135 hobujõuga. Paralleelselton pöördemoment tõusnud 220-lt 245-lenjuutonmeetrile.

Need muudatused teevad Renault ZOE juhtimise veelgi turvalisemaks jamugavamaks, parandades lisaks kiirendusele ka juhtimist keskmistel ja suurtelkiirustel. Eelmise mudeliga võrreldes kiirendab uus ZOE 80-120 km/h2,2 sekundit kiiremini. Veelgi parem, kiirendus 0-100 km/h võtab nüüdvaid 7,1 sekundit, samas kui eelmisel põlvkonnal võttis sama toiming 13,5sekundit. Märkimisväärne paranemine, pehmelt öeldes! Samuti on suurimakskiiruseks nüüd mugav 140 km/h, võrreldes eelmiste põlvkondade 135 km/h.Renault ZOE DNA nurgakivi on tõepoolest veelgi nauditavama sõidukogemusepakkumine.

Renault ZOE aku

Kuid see pole vaid mootor, mis on edasi arenenud: oluliselt on parendatudka sellele jõudu andvat akut, suurendades selle võimsust rohkem kuikahekordselt! Kolme järjestikuse põlvkonna jooksul on Renault ZOE aku mahttõusnud 22, siis 41 ja seejärel 52 kilovatt-tunnini, säilitades samas omaendised mõõtmed. Selle tulemusena on salongi ruumikus ja mugavus jäänud samaks.

2019. aasta varasügisel välja lastud Renault ZOE kolmas põlvkond pakubnüüd 395 kilomeetrilist sõiduulatust vastavalt WLTP* standardile. See on25% enam kui eelmisel põlvkonnal. Aastal 2015 välja tulnud mudelil olisõiduulatus juba 240 kilomeetrit – oma segmendi rekord – tänu uue mootori paigaldamisele,mis andis eelmise põlvkonnaga võrreldes 30 kilomeetrit juurde, ja mis laadis10% kiiremini. See on tähelepanuväärne areng võrreldes 2012. aasta esimese ZOEmudeliga, mille sõiduulatus oli sellest hoolimata juba 100 – 150 km,olenevalt juhtimisstiilist!

Tänapäeval on tehtud ka pikad reisid lihtsamaks võimalusega kasutadakiirlaadimist kuni 50 kilovatti alalisvooluga (DC). Kiirlaadimisetäienduseks säilitab ZOE kogu paindlikkuse, mida pakub vahelduvvooluga (AC)toimiv Cameléon laadija, mille laadimisvõimsus on kuni 22 kilovatti. Seevõimaldab laadida sama tõhusalt nii koduse pistikupesa kaudu kui kakiirlaadimisjaamas.


Vaistlik digitaalnekeskkond

Kaugelt rohkem kui ükski muu mootori jõul liikumise vorm on elektrilinemotoriseerimine osa mobiilsusele pühendatud ülemaailmselt liikumisest. Sellesraamistikus on kesksel kohal kasutaja, keda silmas pidades on välja töötatud tehnoloogia, kasutades vaistlikkeja tõeliselt kasulikke ühendatud teenuseid, et muuta elu kergemaks. Juba turuletoomise hetkel oli eesmärk muuta Renault ZOE Renault Grupi elektriautodevaliku lipulaevaks, keskendudes eelkõige pöördelistele ühendatud teenustele.

Nüüd ühendab EASY CONNECT süsteem suure hulga teenuseid, et lihtsustadaigapäevast elektrilist liikuvust nii autos sees kui ka väljaspool sõidukit.Multimeedia tugi jätkub MY Renault nutitelefoni rakendusega, mis võimaldabkaugjuurdepääsu kogu Renault ZOE teabele: näiteks, tuues esile vaidühe, erinevaid tegureid arvesse võtvamarsruudi kavandamine lihtsalt ja mugavalt oma diivanilt.

Renault ZOE on muutnudelektriauto kättesaadavaks

Renault ZOE võidukäik ostjate seas jätkub suuresti selle tõttu, et see onoma taskukohase hinna poolest üks vähestest laiale ostjaskonna tõepoolestkättesaadavatest elektriautodest. Alates ZOE turule toomisest on Renaultpüüelnud elektrilise liikuvuse demokratiseerimise poole. Selline hinnaga seotudhoiak ei ole kuidagi seotud auto kvaliteedi või tehnoloogia pisendamisega, midatõendavad algusest peale uuenduste eest jagatud rohked auhinnad ja tunnustus.Näide: aastal 2019 valiti Renault ZOE, kuuendat aastat järjest, Suurbritanniatunnustatud ajakirja What Car?“poolt „Parimaks elektriautoks vähem kui30 000 £ eest”.

ZOE on üks suuremaidnimesid elektrisõidukite turul ja see on aidanud Renault’l omandada olulineroll tuleviku liikuvuses.

Samas on grupi aastatepikkunekogemus võimaldanud ZOEl areneda koos oma tarbijatega ja üha kasvavasvastavuses nende vajadustele. Praktiline kogemus on vajalik ka Renault’inseneridele, kes on tänu ZOE edule omandanud olulist oskusteavet, mis aitabneil arendada kõiki grupi tulevasi elektrisõidukeid.

* WLTP sõiduulatus,Worldwide Harmonized LightVehicles Test Procedures (standardtsükkel: 57% linnatänavatel, 25% maanteedel, 18% kiirteedel).

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.