Pressiteade

Jaga

Renault 5 Turbo on 40-aastane

1970ndate aastate lõpus ei leppinud Renault võitude püüdmisega ainult Le Mansi 24 tunni võidusõitudel ja vormel 1 radadel, bränd tahtis hakata osalema ka rallidel.

Jean Terramorsi välja töötatud ja Yves Legalidisainitud mudel arendati spetsiaalselt rallisõiduks. Selleks oli neil vajaehitada ja sertifitseerida 400 mudelit. Renault 5 Turbo esimest mudelitesitleti 1978. aasta Pariisi autonäitusel. Mootori tagumine keskasend ja eritilaiade poritiibadega kaetud suured rattad andsid sellele väikesele ja võimsaleRenault 5-le silmatorkava välimuse.

Alpine tehases Dieppes toodetud Renault 5 Turbopeitis endas 160-hobujõulist neljasilindrilist Cléon-Fonte mootorit võimsusega6400 pööret minutis ja töömahuga 1397 cm3, mis oli paigutatudtagumisse keskasendisse, kohe esiistmete taha.

Algselt pakuti mudelit alumiiniumuste ja-katusega ning uue disainerinterjööriga, kuid alates aastast 1983 toodeti sedaTurbo 2 versioonina, millel olid samad tehnilised näitajad, kuid Renault 5Alpine Turbost inspireeritud interjöör ilma alumiiniumist keredetailideta, ethoida hinda kontrolli all. Katus, tagumised ja külgmised uksed olid pressitudlehtterasest. Kokku väljus aastaks 1986,selle mudeli viimaseks tootmisaastaks, liinilt 4857 eksemplari.

Roolitunaselliste tšempionide nagu Didier Auriol, Francois Chatriot, Dominique Meyer,Joaquim Moutinho, Bruno Saby, Carlos Sainz, Alain Serpaggi, Jean-Luc Thérier jaJean Rangotti poolt, saavutas Renault 5 Turbo edu rallivõistlustel üle kogumaailma, muu hulgas Monte Carlo rallil pärast suurejoonelist lahingut Audimeeskonna ja Quattro mudeliga, Thérieri juhitud Porsche 911-ga ja DarnichigaLancia Stratose rooli taga (1981), samuti 15 000kurviga Tourde Corse'is (1982).

Galerii

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.