Pressiteade
Revolutsioonilise mõõduka hinnaga mudelisünd
1966. aastal Rumeenias asutatud autotootja Dacia onRenault’ga alati seotud olnud: selle esimene, ainult kohalikul turul saadavalolnud mudel oli Renault 8, mis bränditi mudeliks Dacia 1100, ja millekoostamisel kasutati Prantsusmaal valmistatud osi.
Aastal 1999 omandas Renault GruppRumeenia tootja selge visiooniga: arendada Dacia oskusteavet ja kasutada sellegeograafilist asukohta, et turundada odavaimat kolme sektsiooniga sedaaniIda-Euroopa turul, mis oli neil aegadel üleminekustaadiumis.
See oli autotööstuses esmakordne,et disain töötati välja sihtkuluga, rakendades meetodit „disain vastavaltkulule“. Tol ajal uuenduslik meetod pööras traditsioonilise disaini loogika peapeale: tegemata järeleandmisi usaldusväärsuses ja turvalisuses, muutus kuludeoptimeerimine igas sõiduki disainimise etapis kohustuslikuks. Algusest kunilõpuni võeti iga tehnilise piirangu juures arvesse lõplikku müügihinda. Arvestatavvara selle strateegia juures oli Renault Grupi läbiproovitud ja amortiseeritudosade ja tehnoloogiate kasutamine. Disainimisest kontseptsioonini ja seejäreltootmiseni töötasid Dacia projekti meeskonnad idufirmana: kõike alustatinullist ja seda väga piiratud eelarvega!
Aastal 2004 avalikkuse ette toodud Logan täitis kõik lubadused: oma klassisrekordiliselt ruumikas ja kõige hädavajalikuga varustatud sõiduk enneolematujaehinnaga. See oli revolutsioon autoturul, mis demokratiseeris uue auto. Kasutatudauto hinnaga võrreldav uue auto hind tagas turuedu ja seda on müüdud alates 2005. aastast kõikjalEuroopas.
Mudelit Dacia Logan müüakse ka tänapäeval ning kogumüük alates aastast 2004moodustab 1,8 miljonit sõidukit.
Võidukas kolmik
Logani edust innustatuna laiendas Dacia aastal 2008oma tootevalikut mudeliga Sandero ja selle maasturi versiooniga SanderoStepway. Kompaktsus kombineerituna mahuka interjööriga muudab selle sedaanipiisavalt mitmekülgseks, et tulla toime iga väljakutsega.
Uus revolutsioon algas aastal 2010 Dacia Dusteriturule toomisega. See mudel, mis on nüüd müügitabelite tipus, on muutnudmaasturite segmendi, mis seni koosnes ainult tipptasemel mudelitest, hoopiskättesaadavamaks.Väärtustades kõiki Dacia tugevaid külgi – rekordilineruumikus, lihtsus, tugevus ja konkurentsitult soodsaim hind – on mõlemat uutmudelit saatnud müügiedu.
Sandero (sealhulgas Sandero Stepway) oli 2018.aastal eraisikute poolt ostetuim auto ja selle turule tulemisest alates on neidkokku müüdud 2,1 miljonit. Aastast 2010 on müüdud 1,6 miljonit Dusterit.
Dacia jätkab oma klientide põhiliste vajaduste täitmistlihtsate, usaldusväärsete ja tugevate autodega, lisamata midagi liigset. 2007.aastal laiendati tootevalikut mudeliga Logan MCV (universaalkere), seejärelLodgy (MPV) ja Dokker (MPV ja kaubik) aastal 2012.
Täna valmistub Dacia aastapäevaväljalaskeks Celebration uues, Iron Blue toonis, mis kannab numbrit 15! Seecrossoveri seeria on saadaval kõigis riikides, kus brändi müüakse, hinnagaalates 12 700 eurot, sealhulgasmaks (Sandero TCe 90).
Märtsis 2020 avalikustas bränd elektrilisenäituseauto Spring, mis on esimene täielikult elektriline mudel. Enamgi veel,see on esimene linnaauto, mis kannab Dacia signatuuri! 5 ukse ja neljaistmega sõiduki sõiduulatus on ligi 200 km.
Täiendavteave :
JohannaMoreau
Pressiesindaja (Gamme Dacia,Patrimoine Renault)+33 (0)1 76 85 61 15
RENAULT’GRUPI
PRESSIESINDUS
Tel: +33 (0)1 76 84 63 36 renault.media@renault.com
Veebilehed:www.media.renault.com - www.group.renault.com
Jälgige meid Twitteris: @Groupe_Renault