Pressiteade

Jaga

Ohutumad teed tänu uuendustele

Viimase 35 aasta jooksul on surmaga lõppenud liiklusõnnetuste ohvrite arv vähenenud 80%. See on muu hulgas nii tänu õigusnormidele ja selliste uuenduste levikule nagu täiustatud turvavööd ja turvapadjad. Autonoomsed ehk isesõitvad autod võivad tulevikus ohutust veelgi parandada – avaliku arvamuse uuringus peab seda võimalikuks 58% vastanutest*. Enne kui see juhtub, saavad sõidukijuhid kasutada üha täiuslikumaid sõiduabitehnoloogiad, mis on kättesaadavad muu hulgas uues Renault Clios ja uues Renault Capturis, mis said Euro NCAPi ohutustestides viis tärni.

Igal aastal hukkub kogu maailmas liiklusõnnetustesligikaudu 1 350 000 inimest. 35 aasta jooksul on surmaga lõppenud õnnetuste arvvähenenud 80%. See on uute tehnoloogiate kasutuselevõtu ja seadusemuudatustetulemus. Samal ajal on muu hulgas vähendatud lubatud sõidukiirust jakehtestatud eeskirjad veres lubatud alkoholisisalduse kohta, turvavööd jaturvapadjad on aga saanud auto varustuse asendamatuks osaks. See kõik on andnudmõõdetava tulemuse.Tehnilised edusammud turvavööde ja turvapatjadevaldkonnas viimase 40 aasta jooksul on LABis tehtud uuringute ja katsetustetulemus. Labori asutasid autotootjad Renault ja Peugeot Citroën 1969. aastalõnnetuste, biomehaanika ja inimeste käitumise uurimiseks.LAB analüüsibohutusprobleeme, kasutades reaalsetest liiklusõnnetustest pärit andmeid.Seejärel analüüsitakse seda teavet, et teha kindlaks erinevad ohustsenaariumid.LAB osaleb Euroopa teadusuuringutes, kus jagab teadmisi ja analüüse teistekeskustega, mis seejärel integreerivad need oma tegevusse ohutusehüvanguks räägib LABi direktor Stéphane Buffat.

Praeguon LABi töö keskendunud uutele sõiduabisüsteemidele ja üha arenenumatelepardatehnoloogiatele. Euroopa Parlamendi raportööri Róża Thuni sõnul võibEuroopas aastas ära hoida 25 000 surmaga lõppevat õnnetust ja 14 000 tõsistvigastust tänu aktiivse kiiruseregulaatori ja aktiivse hädapidurdussüsteemiuute autode varustusse lisamise kohustuse kehtestamisega alates 2022. aastast.


Praegu ei tohimeie teedel liikuda juhita autod, kuid kasutatavad tehnoloogiad toetavad roolitaga istuvat inimest. Uus Renault Clio sai kuulsates Euro NCAPi testides viistärni muu hulgas tänu rikkalikule sõiduabisüsteemide paketile. Eriti pälvistunnustust jalakäijate ja jalgratturite tuvastamise funktsiooniga hädapidurdusabisüsteem AEBS, mis on alates auto esimesest versioonist standardvarustuses. Autopakub ka abilist maanteedel sõitmisel ja liiklusummikutes, mis on esimene sammautonoomse sõidu poole.


Neidsamu süsteeme kasutab ka uus Renault Captur,mida Euro NCAPi testides on samuti hinnatud viie tärni vääriliseks. Autol on kakuus turvapatja, hädapidurdusabiga ABS-pidurid, kaamera ja radarid, mis onvajalikud sõiduraja hoidmise abilise tööks, kiiruse ületamise hoiatus,liiklusmärkide tuvastamise süsteem, ohutu pikivahe kontrollisüsteem jahädapidurdus. Lisaks on uus Captur varustatud kiiruseregulaatori/-piirajaga,kõigi istmete kinnitamata turvavööde hoiatussüsteemiga ja õnnetuse korralhädaabikõne funktsiooniga eCall. 360-kraadine kaamera, 100% LED-esituled standardvarustuses,automaatselt sisselülituvad kaugtuled ja sisemine tahavaatepeegel päeva/ööseadetega tagavad optimaalse nähtavuse.

Galerii

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.