Pressiteade

Jaga

Renault testib elektriautode liikumise pealt laadimist

Lisaks elektriautode sõiduulatuse pikenemisele ja laadimiskiiruse paranemisele võib elektrisõidukite arengus olla järgmiseks etapiks dünaamilise juhtmevaba laadimise tehnoloogia (DEVC) - lahendus võimaldab elektriautot laadida ka sõitmise ajal

Esimesedkatsetused Renault mudelitega antud valdkonnas on juba aset leidnud. Spetsiaalsel rajal Satory´s Prantsusmaal laadisidoma akusid sõidu ajal kaks Renault Kangoo Z.E. elektriautot, Tegu oli projektiFABRIC* osaga, mille raames ettevõtted Qualcomm Technologies ja Vedecomehitasid eksperimentaalse raja sisse DEVC tehnoloogia ühe osa, teine osa paigaldatiRenault Kango Z.E. kahte sõidukisse. Katsetuste raames selgus, et laadimine onvõimalik isegi siis, kui sõita kiirusega 110 km/h.

Renault Grupp osaleb koostöös 32Euroopa partneriga INCIT-EV projektis, mille eesmärgiks on lahenduste arendamineelektriautode laadimise valdkonnas. Projekti teine faasis algab 2022. aastateisel poolel. on Edasine eesmärk onesitleda muuhulgas ka dünaamilist induktiivse laadimise tehnoloogiat linnasõidujaoks Pariisis ning linnaäärse/pikema maa sõidu jaoks Versaille linnas.

Enne 2022. aastat on plaanis RootsisGotlandil, koostöös Iisraeli start-upi ElectReon-iga, rajada ca 1,6 km pikkuneteelõik, mis võimaldaks sõidu ajal juhtmevaba laadimist. Teelõigu rajamisegatagatakse elektrienergia bussidele ja kaubikutele, mis sõidavad Visby kesklinnaja lennujaama vahel. Kohalik omavalitsus planeerib sellisel viisil piiratasüsihappegaasi emissiooni.

Seda tüüpi lahenduste juurutamine suures mastaabis on seotud erinevateväljakutsetega – vajalik on koostöö paljude osapoolte vahel; infrastruktuurirajamine, vastavate laadimisseadmete paigaldamine, finantseerimine jatehnoloogia kohandamine erinevate liikluses osalevatele sõidukitele.

Enne, kui DEVC tehnoloogia muutub argipäeva osaks, on elektriautodepopulariseerimine jätkuvalt sõltuv muuhulgas laadimisjaamade olemasolust kui kasõiduulatusest. Elektriautod saavad ühe laadimisega katta järjest pikemaidvahemaid. Uue Renault Zoe puhul on sõiduulatus juba koguni 395 km (WLTPprotseduurile vastavalt), sõiduulatuse 145 km saab saavutada kõigest 30 minutitkestva laadimise järel (seda alalisvoolu DC 50 kW kiirlaadimise võimaluse tõttu).

* FABRIC tähendab tulevaste elektrisõidukite jaoksautotee sisse paigaldatud laadimisseadmete analüüsi ja arendamist (FeAsiBilityanalysis and development of on-Road chargIng solutions for future electriCvehicles).

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.