Pressiteade

Jaga

RENAULT ANNAB ELEKTRIAUTODE KASUTATUD AKUD TAASTUVENERGIA PARKIDELE

Taastuvate energiaallikate kasutamise üks peamisi väljakutseid on energia ladustamine. Selle probleemi lahendamine tasakaalustaks energia nõudlust ja pakkumist. Renault pakub välja võimalust kasutada selleks tarbeks vanu elektriautode akusid. Pakutav paikne energiasalvestus on juba käibele võetud Porto Santo ja Belle-Île-en-Meri saarte nutikates elektriparkides.

Elektri kogus, mida toodetakse tuulegeneraatorite japäikesepaneelide abil, on muutlik ning sõltub muuhulgas ilmast. See tähendab,et elektrienergia nõudluse tipphetk ei pruugi kokku langeda pakkumisetipphetkega. Antud probleemi lahenduseks on vajalik välja töötada lahendusedelektrienergia talletamiseks. Üks variant on elektrisõidukite akud. Renaultarendab hetkel statsionaarset energia ladustamise lahendust, mille kaudu saavadelektriautode kasutatud akud uueelu.

2018. aastal alustas Porto Santo kohalikomavalitsus koos energiaettevõttega EEM, Empresa de Electricidade da Madeira,koostööd Renault Grupiga eesmärgiga luua saarel nutikas taastuvenergiapark. Seepõhineb elektriautode akudel, nutikal laadimisel, pöördlaadimisel ning just nimeltenergia ladustamisel. Päikese- ning tuuleenergia ladustamiseks kasutatakseRenault elektrisõidukitelt pärit taastatud akusid. Lisaks reguleerivad jastabiliseerivad need võrgu pinget.

Sarnastel alustel toimib Flexmobile programm PrantsusmaaBelle-Île-en-Mer saarel. Programmi raames andis Renault oma autode akudsaare energiapargi kasutada. FlexMobile programmi eesmärgiks on elektrienergiamuundamise toetamine. Renault elektriautodest pärit akusid saab kasutadahoonete katustele paigaldatud fotogalvaaniliste päikesepaneelide päeva jooksulülearu toodetud elektrienergia ladustamiseks. Järgnevalt kasutatakse ladustatudelektrienergiat elektriautode laadimise või hoonete kütte eesmärgil.

Suurim omalaadne tehnoloogia Euroopas

Sellel aastal viiakse Renault Grupi poolt ellu projekt„Advanced Battery Storage”. Projekt seisneb Euroopa suurima paikse energialadustamise võimaluse loomises, kasutades elektrisõidukite akusid.

Antud tehnolooga saab ladustada vähemalt 60 MWh ningvõimsuseks tuleb 70 MW. Lahendus rajatakse erinevatesse asukohtadesse Saksamaalja Prantsusmaal ning selles ladustatav energia hakkab vastama 5000 majapidamiseaastasele energiavajadustele. Tänu sellele on tagatud õige pinge elektrivõrgus.„Advanced Battery Storage” on osa Renault Grupi tuleviku energia strateegiast.

Galerii

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.