Pressiteade
Osapoolte poolt allkirjastatud loppleping näeb ette üleriigilise elektrisoidukite laadimise infrastruktuuri rajamist ESB poolt, elektrisoidukite tarnimist Renault’-Nissani liidu poolt alates 2011. aastast ning valitsuse samme ja stiimuliprogramme, mille eesmärgiks on toetada elektrisoidukite ulatuslikku kasutuselevottu kogu riigis.
Iirimaa side-, energia- ja loodusressursside minister Eamon Ryan kirjeldas teadaannet kui koige otsesemat sammu valitsuse poliitika elluviimise suunas. „Valitsuse programm näeb ette Iirimaa energia- ja transpordisektori pohjalikku ümberkujundamist. Oleme astunud tohusaid samme taastuvenergia ja energiatohususe suunas ning alustame transpordivorgu üleviimist elektritoitele.“
Iirimaa valitsus on seadnud eesmärgiks, et aastaks 2020 on 10% Iirimaa soidukitest elektrilised. Renault’-Nissaniga solmitud lepingu kohaselt jouab Iirimaa teedele 2011. aastaks 2000 elektrisoidukit. „Selline tempo on seatud eesmärgi saavutamiseks enam kui piisav. Elektrisoidukite ostjatele annab valitsus 5000 eurot toetust ning nad vabastatakse soiduki registreerimistasust. ESB rajab elektrisoidukite uute omanike kodudesse laadimispunktid. Koik see muudab elektrisoidukid väga nutikaks valikuks,“ lisas Ryan.
Lepingu järgi paigaldab ESB 2011. aasta detsembriks 3500 laadimispunkti üle kogu riigi. Dublinis on paigaldustöödega juba alustatud. Lisaks rajatakse laadimispunktid Corki, Galway, Waterfordi ja Limericki linna. ESB plaanib 2011. aasta lopuks paigaldada ka 30 kiirlaadimispunkti, millest üheksa rajatakse käesoleva aasta jooksul.
ESB tegevjuht Padraig McManus kirjeldas teadaannet kui järjekordset olulist sammu heitgaasivaba transpordisüsteemi suunas. „ESB rajab praegu elektrisoidukite massilise leviku soodustamiseks üleriigilist infrastruktuuri. Iirimaast saab maailma üks esimesi riike, kus on üleriigiline elektrisoidukite laadimisvork. See plaan pakub ettevotetele uusi voimalusi, loob töökohti ning toob ilmselgelt kasu ka keskkonnale, sest on samm puhtama transpordivorgu suunas,” lausus McManus.
Nissan toob 2011. aasta alguses Iirimaa turule viieistmelise luukpära LEAF, mis on 100% elektriauto. Renault hakkab Iirimaale sama aasta lopus tarnima tarbesoidukit Kangoo Z.E. Lisaks sellele tarnib Renault 2011. aasta lopuks pilootprojekti raames Iirimaale 100 eeltootmises olevat mudelit Fluence Z.E. See elektriline sedaan jouab Iirimaal müüki 2012. aastal.
Koik kolm mudelit on varustatud viimase polvkonna liitiumioonakudega, mille valmistajaks on Nissani, NECi ja NEC Tonkini ühisettevote Automotive Energy Supply Corporation (AESC).
Renault SAS-i planeerimise ja kontrolli täitev-asepresident Philippe Klein sonul eeldab Renault-Nissani liidu kindel plaan tuua elektrisoidukid üleilmsele turule tihedat koostööd paljude partneritega üle maailma. „Iirimaa on otsustanud haarata elektritranspordi arendamisel juhtohjad ning loob kogu riigis vajalikke tingimusi: pakkudes soodustusi ja rajades infrastruktuuri, mis voimaldavad elektrisoidukid lähitulevikus edukalt kasutusele votta,” lisas Klein.
„Renault ja Nissan on seadnud eesmärgiks pakkuda iirlastele taskukohaseid 100% elektrisoidukeid, mis vastavad soiduomaduste, ruumikuse, mugavuse ja kvaliteedi poolest sama korgetele standarditele, kui tarbijad on molema automargi puhul harjunud,” lausus Nissan International SA tootestrateegia ja -planeerimise asepresident ning ettevotte emissioonivabade tehnoloogiate osakonna juhataja Pierre Loing.
ESB kavandab infrastruktuuri, mida saavad ühtviisi vabalt kasutada koik autotootjad ja energiaettevotted. ESB viib läbi infrastruktuuri katsetusi, pilootprojekte ja kogub andmeid soiduharjumuste, soidukite kasutusmustrite ning samuti esimeste elektrisoidukite omanike kogemuste kohta.
Allkirjastatud loppleping on jätkuks möödunud aasta aprillis kolme osapoole vahel solmitud vastastikuse moistmise memorandumile, millega asuti uurima elektrisoidukite propageerimise voimalusi Iirimaal.
„Nissan Irelandil on heameel osaleda nii Iirimaa kui ka kogu Euroopa autotööstuse jaoks ajaloolises ettevotmises. Soovime pakkuda iirlastele uudset heitgaasivaba soidukogemust. Esimese elektrisoidukina jouab Iirimaa turule 2011. aasta algul Nissan LEAF,” lausus Nissan Irelandi juhatuse esimees Gerard O’Toole.
Renault Ireland’i tegevdirektor Eric Basseti sonul sobib Iirimaa tänu oma suhtelisele väiksusele elektrisoidukite kasutuselevotuks ja ülejäänud Euroopa jaoks pilootprojekti läbiviimiseks ideaalselt. „Et Iirimaa elanikkond on koondunud peaasjalikult suurte linnade, nagu Dublin, Cork, Limerick, Galway ja Waterford, ümbrusse ning keskmine soiduk läbib päevas umbes 75 km, rahuldavad elektrisoidukid suurepäraselt nii era- kui ka äriklientide vajadusi,” lisas Basset.
Renault ja Nissan on täielikult elektri joul töötavate soidukite arendamisel maailmas esirinnas. Ettevotted on planeerinud elektrisoidukite ühiseks tootmisvoimsuseks 500 000 soidukit aastas. Liit on solminud tänaseks üle 50 lepingu riikide, linnade, ettevotete ja teiste votmeorganisatsioonidega üle maailma, et valmistada turud ja infrastruktuurid ette elektrisoidukite kasutuselevotuks igal pool maailmas.
Lisainfo:
Ireland
DCENR
Bríd McGrath
Tel : +353 1 6782443
Mobile : +353 87 7708631
ESB
Maol Muire Tynan
Tel: + 353 1 702 7309
Mobile: + 353 87 8286907
maolmuire.tynan@esb.ie
Nissan Ireland
Paul O’Sullivan
Mobile:+ 838 86 2548576
posullivan@nissan.ie
Renault Ireland
Julien Lelorrain
Tel: +353 1 6055500
Julien.lelorrain@renault.com
Nissan Europe, SAS
Mia Nielsen
Tel: +33 1 30 13 66 44
MNielsen@nissan-europe.com
www.newsroom.nissan-europe.com
Renault SAS
Axelle de Ladonchamps
Tel :+ 33 1 76 84 64 69
Axelle.de-ladonchamps@renault.com
www.media.renault.com
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.