Pressiteade
• Grupi müügitulu oli 33,712 miljardit eurot, mida on eelmise aastaga vorreldes 10,8% vorra vähem, kuid viimases kvartalis kasvas müügitulu 25% vorra.
• Renault’ turuosa maailmas (soiduautod ja väikekaubikud) kasvas pisut ehk 0,1 protsendipunkti, kuid aasta teises pooles oli kasv märgatavam – maailmas 0,2 ja Euroopas 1,4 protsendipunkti.
• Grupi ärikasumimarginaal oli terve aasta loikes küll negatiivne (miinus 396 miljonit eurot ehk 1,2% müügitulust), kuid teisel poolaastal juba positiivne (pluss 224 miljonit eurot ehk 1,3% müügitulust).
• Tegevuskahjum oli 955 miljonit eurot (aasta teises pooles 9 miljonit eurot).
• Puhaskahjum oli 3,068 miljardit eurot (sellest 356 miljonit oli teise poolaasta kahjum), millest pool (1,561 miljardit eurot) jäi sidusettevotete arvele.
• Vaba rahavoog oli 2,088 miljardi euro ulatuses positiivne, tänu millele ettevote vähendas oma volgnevust 2,023 miljardi euro vorra 5,921 miljardi euroni.
• Ettevotte likviidsusreserv kasvas 9,478 miljardi euroni, millest 4,07 miljardit moodustab kasutamata krediit ning 5,408 miljardit sularaha ja sularahaekvivalendid.
Renault’ juhatuse esimees ja tegevjuht Carlos Ghosn lausus: „Tegime esimesed sammud kriisiga toimetulekuks juba 2008. aasta juulis. Renault näitas 2009. aastal oma elujoulisust, selle toestuseks on märkimisväärselt positiivne vaba rahavoog. Majanduskeskkond kujuneb ka 2010. aastal raskeks, sest Euroopa turg langeb eeldatavalt 10% vorra. Jätkame tööd selle nimel, et Renault seisaks kriisi loppedes kindlatel alustel. Selle nimel arendame Euroopas intensiivselt müügitegevust, anname nullemissiooniga soidukid 2011. aastal seeriatootmisse, laiendame lihtsate ja taskukohaste mudelite valikut, tugevdame oma esindatust kiirelt arenevates riikides ning kiirendame ja laiendame koostööd Nissaniga.”
RENAULT TROTSIB KRIISI
Renault grupi pohieesmärk 2009. aastal oli hakkamasaamine ennenägematu majanduskriisiga. Selle eesmärgi nimel seadis ettevote pohiprioriteediks positiivse vaba rahavoo saavutamise. Grupp täitis mainitud eesmärgi kolmepunktilise tegevusplaani abil, mis nägi ette tulude optimeerimise, kulude (s.h investeeringute) vähendamise ja range kontrolli käibekapitali nouete üle.
• Tänu kuuele uuele 2009. aastal turule toodud mudelile kasvatas Renault oma turuosa maailmas 0,1% vorra 3,7%-ni, kuigi maailmaturu maht (soiduautod ja väikekaubikud) vähenes aastaga 4,5% vorra. Teisel poolaastal oli kasv märgatavam (0,2 protsendipunkti). Grupi turuosa kasvas 15st suuremast 11 turul, mis moodustavad grupi müügitulust 85%.
• Nouded käibekapitalile paranesid 2009. aastal 2,923 miljardi euro vorra ning laovarud vähenesid märkimisväärselt ehk 25% vorra.
• Püsikulud vähenesid 2008. aastaga vorreldes 17% vorra.
• Investeeringuid materiaalsesse ja immateriaalsesse pohivarasse, mis olid 2009. aastal 2,302 miljardit eurot, onnestus piirata (vordluseks, 2008. aastal ulatusid need 3,385 miljardi euroni). Prioriteetsetele projektidele keskendudes ning koostööst Nissaniga tekkinud sünergiaid maksimaalselt ära kasutades onnestus vähendada uuringute ja arendustegevuse kulusid 2008. aastaga vorreldes 26% vorra ja investeeringuid materiaalsesse pohivarasse 30% vorra, kuid jätkata samal ajal pohitähtsate programmidega.
• Säästmine ettevotte koigil tasanditel aitas vähendada üldkulusid 2008. aastaga vorreldes 8% ja 2007. aastaga vorreldes 20% vorra.
Renault-Nissani alliansist tekkinud sünergiad mängisid Renault’ positiivse vaba rahavoo saavutamise plaani juures 2009. aastal tähtsat rolli. Eesmärgiks oli, et 2009. aastal voiks kahe partneri sünergiast saadav tulu ulatuda 1,5 miljardi euroni. See eesmärk saavutati aga juba detsembri lopuks, kui Nissani rahandusaasta lopuni jäi veel tervelt kolm kuud. Uue, 2010. aastaks püstitatud plaani kohaselt voiks kahe ettevotte koostööst sündiv sünergia anda täiendava 1 miljardi euro suuruse kokkuhoiu.
VÄLJAVAADE JA PRIORITEETSED TEGEVUSED
Renault hinnangul kujuneb ka 2010. aasta raskeks, sest Euroopa autoturu kogumaht voib vorreldes 2009. aastaga 10% vorra väheneda. Seda arvestades on Renault seadnud 2010. aastaks sama eesmärgi, mis 2009. aastaks: positiivse vaba rahavoo tekitamine ja seeläbi vola vähendamine.
Selle eesmärgi saavutamise nimel rakendab Renault 2010. aastal nelja pohistrateegiat:
• Tootevaliku ahvatlevamaks muutmine – 2010. aastal laieneb mudelivalik kuue uue soiduki vorra. Seetottu voib loota, et Renault’ turuosa, mis hakkas 2009. aasta teisel poolel kiiresti kasvama, suureneb sama hoogsalt ka edaspidi.
• Nissaniga loodud liidust tekkivate sünergiate soodustamine.
• Jätkuv kulude vähendamine, mis aitab hoida kapitalikulude ja T&A kulude mahtu vähem kui 10% tasemel müügitulu mahust.
• Intensiivne tegevus selle nimel, et hoida käibekapitali nouded kontrolli all.
TÄIENDAV TEAVE
Grupi konsolideeritud finantsaruanded ja Renault SA emafirma finantsaruanded 31. detsembrist 2009 kinnitas juhatus 10. veebruaril 2010.
Grupi seadusega sätestatud audiitorid on konealuste finantsaruannete auditi sooritanud ning nende auditiaruanded koos hinnangutega mainitud finantsaruande ja emafirma aruande kohta on hetkel koostamisel.
Tulude aruanne koos 2009. aasta finantstulemuste täieliku analüüsiga on kättesaadav veebilehe www.renault.com menüüst „Finance”.