Pressiteade
Talviste külmade tottu soojendavad autojuhid oma autosid kauem. Inimesed usuvad, et sellistes tingimustes peaks automootor kohapeal soojenema vähemalt 2 minutit enne soitmahakkamist. Samas vajab enamik autodest vaid paari sekundit, et jahutusvedelik saavutaks soitmahakkamiseks vajaliku temperatuuri.
“Autojuhid käivitavad mootori ja ootavad, et see soojeneks, puhastades samal ajal autot lumest. Enamik neist ei tea, et tühikäigul töötav mootor soojeneb palju aeglasemalt kui soitval autol. Veelgi enam, liiga pika-ajaline soojendamine enne soitmahakkamist voib mootorit ülemäära kurnata,” selgitab Renault’ liikluskooli esindaja.
Parim viis talvisel ajal soitmahakkamiseks on oodata moned sekundid peale mootori käivitamist ning seejärel asuda sujuvalt soitma, sest soites soojeneb mootor kiiremini. “Samas tuleks alguses vältida korgeid pöördeid. Madala temperatuuri korral kohaneb mootor koige paremini soidu algusfaasis keskmisel kiirusel töötades,” lisavad Renault’ liikluskooli opetajad.
* Renault’ liikluskooli poolt tellitud ja TNS OBOP poolt läbiviidud uurimus ökoloogilise ja säästva juhtimise teemal.