Pressiteade

Jaga

Renault-Nissan müüs üle 6 miljoni uue soiduki

Renault’-Nissani liit haaras 2009. aastal 4,5% vorra kahanenud maailma autoturust endale 9,8%-lise* osaluse. Esmakordselt oli tulemuste hulka arvatud ka AvtoVaz Lada kaubamärgi mudelite müük. Ilma Ladata oli 2008. aastal liidu turuosa 9,4%.

Renault ja Nissan müüsid vastavalt 2 309 188 ja 3 358 413 ja Lada 417 457 uut soidukit. Renault’ ülemaailmne müük vähenes 3,1% ja Nissani müük 9,4% vorra.

Renault’ tulemused

Renault’ grupi turuosa suurenes 3,7%-ni, vaatamata müügi vähenemisele 3,1% vorra. Grupi 15 suuremast müügiturust 11 teatasid turuosa suurenemisest.

Lääne-Euroopas kolmanda tulemuse saavutanud Renault volgneb oma edu pohiliselt Megane’i perekonnale ja Twingole. Kergete tarbesoidukite turul kasvas grupi turuosa 1,2 protsendipunkti vorra 15,6%-ni. Kergete tarbesoidukite turul säilitas Renault esikoha. Dacia läbimüük kasvas 91% vorra ja joudis 1,3%-ni Euroopa turust.

Prantsusmaal suurenes Renault’ grupi läbimüük 7,3% vorra 701 998 soidukini. Renault on Prantsusmaal oma 23,5%-lise turuosaga (soiduautod ja kerged tarbesoidukid) 2009. aastal jätkuvalt enim müüdud kaubamärk. Dacia tousis oma 2,5%-lise turuosaga (soiduautod ja kerged tarbesoidukid) esikümnesse.

Renault Samsung Motors suurendas oma turuosa 0,8 protsendipunkti vorra 9,3%-ni ehk mahuliselt 31% vorra ja tostis Louna-Korea 133 630 müüdud soidukiga grupi kolmanda suurusega turuks.

Renault’ grupi müügimaht väljaspool Euroopat moodustas kogu läbimüügist 34%.

Nissani tulemused

Nissan müüs aasta lopuks kokku 3 358 413 soidukit ehk 9,4% vorra vähem kui eelmisel aastal. Nissani 2009. aasta ülemaailmne turuosa oli 5,4%.

Ameerika Ühendriikides müüdi kokku 770 103 Nissani ja Infiniti soidukit ning saavutati 7,4%-line turuosa. 2009. aastal müüdi mudelit Rogue rekordilised 77 222 ühikut ehk 5,7% vorra rohkem kui eelmisel aastal. Maxima ja sportmudeli 370Z läbimüügi kasv oli 2008. aastaga vorreldes vastavalt 13,3% ja 26,9%.

Hiinas, mis on nüüd Nissani jaoks suuruselt teine välisturg, suurenes ettevotte soiduautode müük 38,7% vorra 755 518 soidukini. Läbimüüki juhtis esimudel Teana, mille noudlus kasvas oluliselt 149,2% vorra kuni 108 504 ühikuni. Mudeli Sylphy läbimüük kasvas ka väga palju (81,4%) kuni 96 174 ühikuni.

Nissan müüs Jaapanis 599 396 soidukit ehk 11,6% vähem, kui 2008. aastal. Mahtuniversaal Serena säilitas 78 836 müüdud soidukiga kolmandat aastat järjest oma sektoris esikoha.

Nissan müüs Euroopas 498 027 soidukit ehk 17,2% vorra rohkem kui 2008. aastal. Kompaktne crossover Qashqai jäi oma 202 823 müüdud ühikuga Euroopas koige populaarsemaks Nissani mudeliks. Suurbritannia oli 84 441 müüdud soidukiga Nissani koige suurem turg. Saksamaa juurdekasv oli 64 092 soidukiga 32%.

Teistel turgudel vähenes läbimüük 21,5% vorra 498 863 soidukini.

* Kogu soiduautode ja kergete tarbesoidukite turuosa pohineb Renault’ arvestustel: 62 208 320 ühikut.
Pressiteate lisa – Renault’-Nissani liidu müügitulemused.

Allalaetavad failid

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.