Pressiteade
Renault’ liikluskooli esindaja sonul on polvede voi kaassoitja abi kasutamine lubamatu. “Autot juhtides peaks juhid kasutama oma jalgu ainult siduri-, gaasi- voi piduripedaali vajutamiseks,” lisab ta.
Autot juhtides peaksid juhid hoidma alati molemaid käsi roolil. Ainuke erand on lubatav siis, kui on vaja vahetada käike, kuid ka see toiming tuleks sooritada voimalikult kiiresti. Kui voimalik, siis ei tasuks käike vahetada kurvides voi mägedes soitmise ajal, sest sel ajal peaks kogu juhi tähelepanu olema suunatud rooli kindlalt käeshoidmisele ja auto kontrollimisele.
Käed peaksid asetsema roolirattal kujutletava kella numbrilaua “kümne ja kahe” ning “üheks ja kolme” vahel. “Koik ülejäänud käte asendid roolirattal on ebaoiged ja valedel harjumustel ei ole siinkohal oigustust, samuti ei loe juhtide selgitused, et teistes asendites on käte hoidmine mugavam. Mugavam ei tähenda, et see on ohutum,” lisas Renault’ liikluskooli opetaja.
Samuti ei tohiks käsi hoida olajoonest korgemal. Vastasel juhul voivad juhi käed kiiresti väsida ja manöövrite sooritamine on raskendatud. Juhiistme asend peaks voimaldama juhil istuda selliselt, et toetades selja kindlalt vastu istme seljatuge, ulatuks juhi randmed rooliratta ülaserva peale.