Pressiteade
16. novembril 1972 avas emeriitkuningas Don Juan Carlos IValladolidis II komplekteerimisrajatise. 47 aastat hiljem tunnistab tema poegja praegune Hispaania kuningas Don Felipe VI Renault’ pühendumust Hispaanias,külastades Valladolidi tehase komplekteerimisliini, mis lõpetas just omarajatiste kohandamise, et alustada uue Renault Capturi seeriatoodangut.
Renault’ kontserni peadirektor Thierry Bolloré, Renault’kontserni tootmis- ja logistikadirektor ning Renault Hispaania direktoritenõukogu esimees José Vicente de los Mozos, Renault Hispaania peadirektor JoséAntonio López Ramón y Cajal ja Valladolidi kere- ja komplekteerimistehasedirektor Rafael Vázquez saatsid Tema Majesteeti Hispaania kuningat nenderajatiste külastusel, kus hakati tootma uut Capturit, kaubamärgi esimestlinnamaasturit, mis annab lähiaastatel tööd Valladolidi kere- ningkomplekteerimistehase töötajatele.
Pärast Hispaania monarhi tervitamist tegi Renault Hispaaniapeadirektor José Antonio López Ramón y Cajal kuningale esitluse Renault’kannakinnitamise kohta Hispaanias ja tutvustas talle Renault' tööstusplaanidetulemusi riigis ajavahemikus 2010–2020, mis on võimaldanud kasvatada sõidukitetootmist 38%, mootorite tootmist 40% ja käigukastide tootmist 16%. Needtulemused on toonud kaasa Renault tööjõu kasvu Hispaanias umbes 38% võrra.
Tehasedirektor Rafael Vázquez selgitas kuningale tehasestehtud kohandusi ja strateegiaplaani „Drivethe Future (2017–2022)“ raames kaubamärgi lipulaevana turule toodava uueRenault Capturi tootmise üksikasju. Tegemist on projektiga, mis on viinudmuudatuste tegemiseni enamikus tootmistöökodades ja nõudnud tehase füüsilistümberkujundamist ning pädevuste kohandamist väga olulisel määral. Külastusekäigus sai Tema Majesteet kuningas Felipe kontrollida konveieri pidevatkohandamist uute tehnoloogiatega.
Enne visiidi esimese osa lõppu ütles Renault’ kontsernipeadirektor Thierry Bolloré monarhile paar tänusõna ja andis talle enam kui 150töötaja ning ametivõimu juuresolekul külastuse mälestustahvli.
| Hispaania on üks Renault’ kontserni tööstuse ja kaubanduse alustalasid. Tänu Hispaania kuningakoja püsivale toele oleme saavutanud konkurentsivõimelised ja seetõttu atraktiivsed tehased, kellele oleme usaldanud Renault’ tootevaliku lipulaevade tootmise. Oleme uhked, et uus Renault Captur on esimene Hispaanias toodetud pistikühendusega hübriidsõiduk, ütles Renault’ kontserni peadirektor Thierry Bolloré. | |
Lisaks soovis TemaMajesteet Hispaania kuningas pühendada veidi aega töötajatele, tänu kellele onuue Capturi tootmine iga päev võimalik,tänades neid pingutuste eest selle tagamisel, et Valladolidist viiele mandrileeksporditud tooted kujutaksid endast tõelist Hispaaniast pärit toodetekvaliteeti ja oskuste taset.
Külastus lõppes uue Capturi esitlusega. Näidati niitermilist kui ka taaslaetavat hübriidversiooni (E-TECH), mis jõuab turgudele2020. aastal ja millest saab vastava turuosa esimene pistikhübriid, midahakatakse tootma Hispaanias. Thierry Bolloré ja José Vicente de los Mozosselgitasid Don Felipele sõiduki peamiseid omadusi, mis hõlmavad arvukalttehnoloogilisi uuendusi, muutes elukvaliteedi uue Renault Capturi pardalabsoluutseks prioriteediks. Viimaks sai Don Felipe võimaluse sõidukit testida,tehes koos Thierry Bolloréga väikese ringreisi uue Renault Captur E-TECHipardal.
Sellel visiidil osalesid ka Castilla y Leóni piirkondlikuvalitsuse president Alfonso Fernández Mañueco, Hispaania valitsuse tööstus-,kaubandus- ja turismiminister Reyes Maroto, Castilla y Leóni piirkondlikuvalitsuse linnapea Mercedes Martín, Valladolidi linnapea Oscar Puente ningValladolidi provintsi president Conrado Iscar.
RENAULT’ JA KUNINGAKOJA SUHTED
Tegemist ei ole esimese korraga, kui kuningakodasponsoreerib Renault’ rajatisi Hispaanias. 16. novembril 1972 avas TemaMajesteet Hispaania kuningas Don Juan Carlos printsina IIkomplekteerimistehase. Aastaid hiljem, 10. oktoobril 1978, avas Don Juan Carloskuningana Tema Majesteedi Hispaania kuningannaga uue tehase Palencias. 2005.aastal külastas ta Renault’ tehast Sevillas, kus toodetakse käigukaste, ja 17.oktoobril 2011 pühitses tema poeg, tollal Astuuria prints, sisse Twizy tehaseValladolidis. 2013. aastal avas Don JuanCarlos Valladolidis Renault Capturi komplekteerimisliini ning 2016. aastalkülastas vahepeal kuningaks saanud Don Felipe Palencia maakonnas Villamuriel deCerratos asuvat Renault' tehast, kus Renault andis teada 750 miljoni eurosuurusest investeeringust Hispaaniasse 2017–2020 aasta tööstusplaanielluviimiseks.
RENAULT HISPAANIAS
Praeguse seisuga on Renault’ kontsernil Hispaanias nelitehast ja sõidukite ekspordimaht on 85%. Valladolidis asuvad kere- jakomplekteerimistehased ning mootoritehas. Esimene on pühendunud eranditultRenault CAPTURi tootmisele ja teine toodab 40% diisli- ning bensiinimootoritest,mida Renault’ kontsern kogu maailmas vajab. Palencia tehases toodetaksesõidukeid Renault Kadjar ja Renault Mégane (selle versioone Saloon, SportTourer ja Renault Sport), samas kui Renault’ Sevilla tehases toodetakse üksigast kolmest Renault’ kontserni käigukastist.
TEAVE RENAULT’ KONTSERNI KOHTA
Alates 1898. aastast sõidukeid tootev Renault’ kontsern on134 riigis esindatud rahvusvaheline kontsern, mis müüs 2018. aastal umbes 3,9miljonit sõidukit. Praegu on sel enam kui 180 000 töötajat, 36 tootmiskohta ja12 700 müügikohta kogu maailmas. Tuleviku peamiste tehnoloogiliste katsumustelahendamiseks ja kasumliku kasvustrateegia saavutamiseks panustab kontsern omarahvusvahelisse laienemisse. See põhineb oma viie kaubamärgi (Renault, Dacia,Renault Samsung Motors, Alpine ja LADA), elektrisõiduki ning Nissani jaMitsubishi Motorsi ainulaadse liidu vastastikusel täiendavusel. 100% Renault’meeskonnaga, kes on alates 2016. aastast pühendunud Vormel 1maailmameistrivõistlustele, tegeleb kaubamärk mootorispordiga, olles tõelineuuenduste ja tuntuse teerajaja.