Pressiteade
“Kahjuks on levinud harjumus sõita ristmikule välja, kuigi sealt polevõimalik kohe edasi liikuda. Autojuhtidele tundub, et nad jõuavad tänu sellelekiiremini sihtkohta, kuid tegelikult põhjustavad nad sel viisil ummikuid jaohtlikke liiklusolukordi,” sõnas Renault’ Ohutu Sõidu Kooli ekspert ZbigniewWeseli.
Seetõttu katsetataksegi praegu Poolas niinimetatud kollaseid kaste, mispole muud kui ristmikule sõrestikuliselt joonistatud kollased jooned. Nendegamärgistatud alale ei ole lubatud sõita, kui puudub võimalus sellelt kohaltlahkuda. Lahendus on end juba teistesriikides õigustanud, muu hulgas Suurbritannias.
Eestis on seni probleemilahendamiseks katsetatud Stockmanni ristmikul erinevaid fooritulede režiime. Seetähendab, et valgusfooris süttivad keelavad tuled enne kui autojuhid jõuavadristmiku kinni sõita. Reegli eiramine tekitab liikluseisakuid ning paneb ohtuka autode vahel teed ületavad jalakäijad.
Vaata, kuidas töötab kollase kasti süsteem Suurbritannias SIIT.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.