Pressiteade
Renault EZ-ULTIMO on täisautonoomnerobotsõiduk, millel juhtseadmed puuduvad. Auto on võimeline hoidma eessõitvasõidukiga pikivahet, püsima oma sõidureas, sooritama reavahetusi, möödasõitening ristmikel manööverdama. Sõiduk suudab hoolitseda oma turvalisuse eest kasiis, kui läheduses toimub mõni ettenägematu juhtum, seda nii iseseisvalt kuika teeninduskeskuse kaudu.
Uudne tehnoloogia võimaldab robotsõidukilsõita nii linnas kui ka väljaspool, näiteks lennujaama, hotellide ja teisteturismisihtkohtade vahet. Sõiduki elektriajam annab jõudu esiratastele.
EZ-ULTIMO mahutab kuni kolm reisijatprivaatses kookonis. Reisijad tunnevad end selles sõidukis ülimalt koduselt javõivad läbi panoraamkatuse taevast imetleda just nii nagu koduaknastki.
Kui EZ-PRO oli kastikujuline robotsõiduk, siisEZ-ULTIMO on nagu sedaan, millel on kahevärviline kere – alaosas sügavmust,mida ilmestab rohekas helk, ülaosa on värvitud šampanjatooni. Interjööris onkasutatud noobelmaterjale – puitu, marmorit ja nahka.
Isesõitev auto pakub reisijaile täiestiprivaatset interjööri tänu kere ülaosa tehnilisele lahendusele.Selle pinnakattematerjalid sarnanevad ühessuunas läbi paistva peegliga, mis ei luba väljastpoolt salongi sisse vaadata,kaitstes nii autosviibijate privaatsust. Nutirakenduse abil saab kasutajaplaneerida oma sõidumarsruuti ja leida sihtkohta puudutavat infot.
Autosse sisenemine on väga lihtne. Küljeuksedavanevad automaatselt üles ja pöördiste keerab samuti end siseneja poolevõimaldades mugava ligipääsu. Sõidukis on reisijatele tagatud suur tugitool jadiivan. Lameda põrandaga salongis on reisijate jaoks avaralt ruumi. Sisemus onkujustatud neo-retro stiilis.
Reisijate käsutuses on juhtmeta laadimisalusednutiseadmete jaoks ja puutetundlik ekraan, mille abil pääseb ligi erinevateleteenustele. Ekraani abil saab reisija näiteks broneerida hotellimajutust võirestoranikohti.
Elektriauto rattad on parema aerodünaamikahuvides kaetud samamoodi nagu EZ-GO-l ja EZ-PRO-l.Katted kaitsevad ka mehaanilisi komponente,mis toob kaasa väiksema hooldusvajaduse ja väldivad ühtlasi ka jalakäijatemärjaks pritsimist vihmase ilmaga.
Nelikroolimine muudab kitsastel tänavatelmanööverdamise mugavaks ja pingevabaks. Kohapeal seistes on EZ-ULTIMO vägamadala profiiliga. Sõitma hakates aga tõstab aktiivvedrustus sõiduki mitusentimeetrit kõrgemaks, mis võimaldab näiteks teekünniseid kergemini ületada.
Lisainfot Renault selle aasta kolmandarobotkontsepti kohta leiab siit.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.