Pressiteade
Teadlased väidavad, et täiskasvanu liiklusinstinktid on kardinaalselt erinevad samas olukorras viibiva lapse käitumisest. Asjaolu, et lapsed hakkavad ohu moistet tajuma alles umbkaudu 7 aasta vanuses, tähendab seda, et nad ei ole täielikult teadlikud sellest, et nende teod voivad nende enda elu ohtu seada. Veelgi enam – kuni 11 aasta vanuseni ei ole lapsed voimelised hüpoteesidel pohinevaks voi abstraktseks motlemiseks. Nad arvestavad ainult asjadega, mis on reaalsed ja materiaalsed, mitte asjadega, mis voiksid olla voimalikud.
Omapead liiklevad lapsed on lisaks ohustatud ka selle tottu, et nende kuulmis- ja nägemismeel ei ole täielikult välja arenenud. Nad vajavad lausa 4 sekundit, et teha vahet liikuval ja seisval autol, samas kui selle vahe eristamine votab täiskasvanul aega koigest 0,25sekundit. Mis veelgi tähtsam – laps votab arvesse ainult seda, mida ta tegelikult tahab märgata ja mis asetseb otse tema ees, s.t. nägemisvälja keskosas. See tuleneb asjaolust, et laps ei kasuta perifeerset nägemist ja ta peab keerama pead, et kasutada nägemisvälja keskosa selleks, et täielikult hoomata ala, kuhu ta parasjagu astumas on.
Laste kuulmismeel on teravam, nad kuulevad vaikseid helisid kaks kuni kolm korda paremini kui täiskasvanud, samas ei ole nad voimelised määrama suunda, kust heli tuleb. 40% juhtudest ei tea lapsed, kas heli tuleb neist eestpoolt voi tagantpoolt ning 80% juhtudest ei oska nad määratleda, kas see tuleb vasakult voi paremalt poolt.
Renault’ liikluskooli juhendajad panevad autojuhtidele südamele, et kaitsmaks väikeseid liiklejaid, peaksid nad silmas pidama laste tajumismeelte piiratust. Tasub meeles pidada, et autoga liigeldes tuleb olla eriti tähelepanelik neis kohtades, kus lapsi rohkem liigub: lasteaiad, koolid, mänguväljakud voi vaba-ajakeskused.
Samuti mängivad lapsevanemad üliolulist rolli lapse ohutumas liiklemises. Vastupidiselt levinud arvamusele ei tähenda lapse oigete liiklusinstinktide kujundamine pelgalt liiklusohutusest rääkimist. Lapsevanemad peaksid endale teadvustama, et igasugust teoreetilist informatsiooni peaks täiendama ka praktiliste teadmistega – tehke lapsele teda ümbritsev keskkond tuttavaks.
Renault’ autokool on esimene ühele autotootjale kuuluv soiduopetust jagav kool maailmas. Kool asub Varssavis ning pakub kursusi nii eraklientidele kui ka soidukiparkide omanikele ja kullerveoautode juhtidele. Voimalik on votta ohutu soidu kursusi, s.t linnasoidukoolitust, loenguid soidukipargile pohjaliku ülevaatuse tegemisest, säästliku soidu kursusi, loenguid liikluspsühholoogiast ja ohutusest ning esmaabist. Koolil on 50 000 m2 harjutuspinda, sealhulgas 120 meetrit pikk liberada ja libesoidu ringrada (läbimooduga 60 m) ning maastikurada.