Pressiteade
Groupe Renault müügimahud kasvasid mullu viiendataastat järjest, kokku müüdi 3 761634 sõidukit. Groupe Renault müügimahud kasvasid 8,5%, samas maailma autoturgkasvas vaid 2,3%. Groupe Renault turuosa kasvas aasta lõpuks 0,2 punti 4%ni.
Kasvasid nii Renault, kui Dacia müügimahud,vastavalt 2 670 982 ja 655 235 sõidukini. Lada müügimaht kerkis 17%335 564 registreerimiseni. Samas Renault Samsung Motorsi mahud langesid10,1% ehk 99 846 sõidukini.
“Tegime uue rekordi - müüsime 2017. aastal 3,7miljonit autot. Samas plaanime müüki ja turuosa kõigi regioonides veelgikasvatada. Meie mudeliuuenduste ja kasvustrateegia on tulemuslik,” ütles GroupeRenault müügi ja turundusjuht Thierry Koskas.
Euroopas kasvas autoturg mullu 3,3%, samas GroupeRenault autode esmaregistreerimiste arv kasvas 5,6% 1 911 169sõidukini. Turuosa kasvas 0,2 punkti 10,8%-ni.
Ainult Renault brändi autod müük kasvas 3,7%, hõivatesturust 8,2%. Sellele aitas kaasa Megane mudeliuuendus ja uue Koleose turuletulek. Clio on endiselt Euroopas müügitabelite teine ja Captur oma klassisnumber üks.
Renault on elektrisõidukite turul liider, kellelekuulub 23,8% turust. Seejuures müügimahud kasvasid 38%. ZOE registreerimistearv kasvas 44%, tegu on Euroopa enim müüdava elektrisõidukiga.
Ka Dacia näitas häid tulemusi kasvatades müüki11,7% 463 712 sõidukini, margi turuosa kasvas 0,2 punkti 2,6%-ni. Tõusutaga oli Sandero edu.
Väljaspool Euroopat kasvasid müüginumbrid 11,6% jaturumaht 3,3%. Kogu grupi mahust müüdi 49,2% väljaspool Euroopat.
Edu taga onuued mudelid nagu Renault Captur, LADA Vestaja LADA XRAY Venemaal, Koleos Hiinas, Megane sedaan Türgis, Duster Oroch jaKwid Ameerikas.
Euraasias tõusid registreeringud turul, mis kasvas7,0%, 13,6%. Koos Lada kaubamärgiga on grupi turuosa kasvanud 1,4 punkti võrra24,5%-ni, seda eriti Venemaal.
Vene turg kasvas esmakordselt peale nelja aastastseisakut, tõustes 12,2%. Grupp kasvatas müüki 16,9% (sh Lada).
Lada müük kasvas 17,0%, turuosa 19,5% (+0,8punkti), selle taga on edukas LADA Vesta ja LADA XRAY mudeliuuendus.
Renault kaubamärk tõusis rekordilise turuosani 8,5%,kasvades 0,3 punkti. Müüdi 30 958 Kapturit ja 43 715 Dusterit.
Türgis tegi Renault uue ajaloolise rekordi - müüktõusis 7,0% (130 276 sõidukini) turul, mis langes 2,8%. Megane’I sedaan näitasoma edu 39 300 registreeringuga. Brändi turuosa tõusis 1,3 punkti võrra 13,6%ni.
Aasia ja Vaikseookeani piirkonna registreerimised tõusid 17,0%, turg seejuures kasvas 2,7%.
Hiinas müüsRenault 72 100 sõidukit võrreldes 35 278-ga 2016. aastal, kahekordistadesaastaga oma müügimahud. Hitt oli uus Koleos üle 43 400 registreerimisega.
Renault SamsungMotors müük kukkus 10,1%, sest konkurentsitihedal turul polnud pakkuda uusimudeleid. Langus tuli peale 2016. aastatugevat tõusu, mil tuldi välja SM6 ja QM6-ga.
Aafrikas ja Lähis-Idas Indias tõusis grupiregistreeringute arv 8,4%, turg kasvas 2,0%. Turuosa tõusis 0,4 punkti võrra6,6%-ni.
Iraanis tõsis Tondari ja Sandero edu müüki 49,3%,kusjuures turuosa oli 10,8% (+2,4 punkti).
Indias on Renault jätkuvalt Euroopa edukaimautotootja, kelle turuosa on 3,1%. Müük langes 14,9% ni, kuni oodati uut Capturit.
Põhja-Aafrikas tõusis grupi müük 5,6%, turu mahtsamas kukkus 4,7%. Kontsernil oli turuosa 42,4%, mis tõusis 4,1 võrra, mis olipeamiselt tingitud Alžeeriast, kus turuosa on kasvanud rekordiline 62,8%-ni,kasvades 11 punkti.
Ameerikas kasvas müük 9,9%, turul mis tõusis 7,2%,kusjuures turuosa oli 6,7%, kasvades 0,2 punkti.
Edu taga on 9,3% kasvanud Brasiilia turu taastumine.Müük kasvas 11,4% rekordilise 7,7%lise turuosani (+0,2 punkti), mis olitingitud uute mudelite Captur ja Kwidi headest tulemustest. Juulis turuletulnud Kwid on müünud peaaegu 22 600 ühikut.
Argentiinas, kus turg tõusis 26,4%, tõusis gruppmüük 16,3%.
Alanud aastaltoodatakse uut kasvu
2018. aastal peaksmaailmaturg kasvama 2,5% võrreldes 2017. aastaga. Euroopa turg peakseeldatavasti kasvama 1% võrra. Prantsusmaalt oodatakse 1% kasvu. Eeldatakse, etBrasiilia autoturg kasvab 5% võrra ja Venemaal ligikaudu 10%. Hiina peakskasvama 5% ja India 6%.
Seega ootabRenault ka kõikidelt oma turgudelt kasvu.