Pressiteade
Ikoonilised sõidukid on oma ajastute kujundajad. “Alates 2011. aastast on Groupe Renault tarbesõidukite müük kasvanud 40% ning 2016. aastal, mil müüdi 434 000 ühikut, püstitati ka uus ajalooline rekord. Renault on elektriliste tarbesõidukite turuliider Euroopas. Renault tõi 2015. aastal turule Renault Pro+ kaubamärgi, et toota äriklientide vajadustele orienteeritud tooteid, teenuseid ja lahendusi,” loetleb ta edu mõõdikuid.
Groupe Renault’ eesmärk on värske strateegilise plaaniga “Drive the Future” suurendada tarbesõidukite müüki veel 40%. Samuti kahekordistada turuosa ja säilitada juhtpositsioon elektriliste tarbeautode valdkonnas luues kõigist kaubabussidest elektriline versioon. “Renault-Nissan-Mitsubishi liidule on tähtis jõuda tarbesõidukite valdkonna esiotsa kõikjal maailmas ning müüa plaani lõpptähtajaks 2,5 miljonit autot,” ütleb ta välja uue eesmärgi.
Renault Pro+, Renault’ tarbesõidukite ekspertkaubamärk
Renault Pro+ pakub ärikliendele kõikjal maailmas spetsiaalselt nende vajadustele loodud tooteid ja teenuseid. Tarbesõidukite valik on lai, on nii väikeseid kui ka suuri kaubabusse ja kastiga autosid. Renault on Euroopa turuliider elektriliste tarbesõidukite sektoris nelja ainulaadse mudeliga. Renault’i tarbesõidukeid müüakse rohkem kui 110 riigis.
650 spetsialiseerunud Renault Pro+ keskust 41 riigis on pühendunud äriklientide kõrgete standardite täitmisele. 400 tunnustatud kereehitajat 29 riigis kohandavad Renault sõidukeid vastavalt iga kliendi nõudmistele.
Renault’i Tarbesõidukite arenduskeskus asub Prantsusmaal Villiers-Saint-Frédéric’is. Tehased asuvad aga kolmel mandril: Euroopas (kolm neist Prantsusmaal), Ladina-Ameerikas (Argentiinas ja Brasiilias) ja Aafrikas (Marokos).
2016. aastal püstitati uus ajalooline rekord, kui müüdi 434 000 tarbesõidukit (12,1% kasv võrreldes aastaga 2015). 2017. aasta juuni lõpuks oli müüdud sõidukeid 225 000, mis on 2016. aasta sama perioodiga võrreldes 4,5% kasv.
Piimaautost kaelkirjaku luugini
Edu aluseid on mitmekesine ajalugu, mis on andud rikkaliku kogemuse erinevate tarbesõidukite ehitamiseks.
Teed rajas Renault Tüüp C ehk Milkman. Juba 1900. aastal täheldas Renault, et autoturg vajab sõidukeid, mis arvestaks teenindusvaldkonna vajadustega ning hakkas pakkuma Tüüp C kaubikut. 3,5-hobujõulise sõiduki kandevõime oli 250 kg ning see oli esimene tööstuslikke ja kaubanduslikke eesmärke täitev automobiilne sõiduk.
Renault Tüüp lO – tuletõrjeauto oli teenäitaja personaalsetes lahendustes. Heaks näiteks on 1926. aasta tuletõrjeauto mudel, mille varustuses oli kompaktne redel. Hiljuti, 2016 loodud Renault Alaskan tuletõrjeauto on vastupidav ja võimas kastiga auto, mis sobib suurepäraselt off-road sõitudeks. Korraga jõuline ja mugav, viieosalise tagavedrustuse ning tugeva redelraamile toetuva kerega. See päästeauto saab hakkama igat tüüpi maastikul.
Paljude ettevõtete edu alus on ökonoomne nende vajadustele kohendatud autopark. Ka siin on ajalugu teinud Renault "1 000 kg" kaubabuss, mis loodi kaupmeestele sümboliseerimaks Prantsusmaale taastumist Teisest maailmasõjast. 1000 kg kaubiku asendas viimaks 1959. aastal Estafette.
Renault 4
Renault 4 oli üks maailma ajaloo edukamaid sõidukeid. Seda 1961. aastal loodud mudelit müüdi kokku rohkem kui 8 miljonit ühikut ning Prantsusmaal toodeti seda kuni aastani 1992. Kõige enam köitis kaupmehi selle sõiduki kuju. Väiksest Renault Service sarja oranži ja valget värvi kaubikust Renault 4 F4 sai kättesaadavuse sünonüüm.
Uue arusaama tarbesõidukitest lõi 4 F4 “Darty” ehk nii-öelda “teksapüksiauto”, mis aitas kaasa legendaarsuse kasvule. “Darty” oli väga mitmekülgne sõiduk. Selle juures oli kõige enneolematum tema kohandatav ja äravõetav ümar katusepaneel, mis võimaldas kaubikus transportida väga erinevas mõõdus objekte, kasvõi kaelkirjakuid, kui uskuda reklaame! See “luuk”, omane vaid Renault’le, oli tuntud ka kui “kaelkirjaku katus”.
Renault’ esimene esiveoga auto oli väike tarbesõiduk. Estafette’il on sirge põrand, igal rattal eraldi vedrustus, väga lühike pööramisraadius ning juhipoolsel küljel liuguksed. Samast mudelist tehti hiljem mitu versiooni, nagu näiteks Gendarmerie. 1980. aastaks oli Estafette’i müüdud rohkem kui 553 000 ühikut, siis võttis tema koha üle Renault Trafic.
Ruumikas ja mugav reisijatevedu
Era- kui äriklientide vajadustega arvestav reisijatevedu sobib igat tüüpi klientidele, kes otsivad ruumikust või moodulkonstruktsiooni, kuid samas meeldivat ja mugavat sõiduelamust.
Louis Renault’l tekkis kiirelt huvi ka väikebusside vastu ja esimesed Renault’ bussid toimetatigi Compagnie Générale des Omnibusile (Pariisi ühistranspordi korraldaja aastail 1855-1921) juba aastal 1909. Enamasti kasutati neid väikebusse spaadesse veemõnusid nautima tulnud reisijate veoks hotellide ja rongi- ja lennujaamade vahel.
2000. aastal katsetas Renault uut lähenemisviisi ja pakus välja ideesõiduki ärimeeste ja –naiste sõidutamiseks. Trafic Dataspace ühendas endas tippkvaliteediga väikebussi ja VIP-saali.
Uue SpaceClass sõidukiga sihib Renault VIP-reisijate veo turusektorit. SpaceClass mahutab kuni üheksa reisijat. Mudeli eesmärk on rahuldada nii era- kui äriklientide vajadusi, kes soovivad moodulauto pardal kogeda siiski maksimaalset mugavust. SpaceClassi elegantne disain ja avar, maitsekalt kujundatud sisu teevad temast tõeliselt silmapaistva tarbesõiduki.
Seiklema Saharasse
Mitmekesises ajaloos on sõidukeid, mis on loodud seiklusteks, näiteks läbi Sahara kõrbe põrutamiseks, puhkuse- või ümbermaailmareisiks.
Renault esitles Renault tüüp MH 6 Roues kuuerattalist autot 1920. aastate alguses, et läbida selle abil Sahara kõrb ning muuta nii ühendus Alžeeria ja Prantsusmaa Lääne-Aafrika vahel mugavamaks. Sellest sai aastatel 1923-1925 korraldatud Aafrika ekspeditsioonide asendamatu sõiduvahend.
Samast vaimust on katud ka Renault Alaskan kämpinguauto. Jõuline ja võimas kastiga auto ühendab endas erakordse mugavuse ja suurepärase off-road võimekuse. Omasuguste seas on tegemist kõige kütusetõhusama mootoriga - Renault 2,3-liitrine dCi.
Kahe- kuni kaheksaistmeline SpaceClassi Escapade on mõeldud kaasaja nomaadile, kes otsib seiklusi. Seda on võimalik kohandada ka 1,9 m pikkuseks vagunelamuks kahele inimesele.
Coloralest Alaskani: luukpärad sobivad nii era- kui äriklientidele ja saavad hakkama ka kõige keerulisematest teeoludes.
1950. aastal tõi Renault Colorale sarjaga turule kaasaegse autoajaloo esimese SUV-i.
2004. aasta Brüsseli Motor Show’l esitles Renault prototüüpautot vaba aja veetmiseks looduses ja väljaspool sillutatud maanteid. Trafic Deck’up tõestas, et mugav ja elegantne sõiduk võib olla ka praktiline. Nutikas, lihtne ja mitmekülgne.
Ladina-Ameerikas laineid löönud Renault Duster Oroch on julge, kaasaegne ja sportlik sõiduk, uue ajastu kuulutaja. See on turu esimene SUV-i platvormiga kastiauto. Autot iseloomustavad silmapaistev disain, neli ust mugavamaks sissepääsuks, avar sisu viie istme ja ruumika voodiga.
Elektriliste tarbesõidukite teerajaja
Renault on Euroopa turul elektriliste tarbesõidukite valdkonnas tõeline teenäitaja nelja mudeliga: Twicy Cargo, uus ZOE Société, uus Kangoo Z.E. ja Master Z.E.
Seejuures ka siin on ettevõtte ajalugu muljetavaldav. Elektriline Renault 5 mudel tuli välja 1972. aasta kevadel koostöös Prantsusmaa elektritootmisettevõte Électricité de France-ga. Renault 5 ei olnud mitte lihtsalt tavaline väikesemõõduline auto igaühele, vaid tõesti iga inimese auto.
Elektrilise Kangoo esimene generatsioon ulatub tagasi aastasse 2002.
Renault FrenDzy on tõeliselt mitmekülgne sõiduk. Sobib nii tarbesõitudeks kui ka reisijateveoks ning tuleb seega vastu nii äriklientide kui ka perede vajadustele. Frendzy on elektrilise jõuülekandega kontor ratastel ning hea näide Renault’ uuest disainikeelest.
Vormel 1 erisõidukid aitavad nautida motosporti
1970. aastate alguses arendas Renault välja V6 Turbo. Esialgu oli see mõeldud kasutamiseks Renault-Alpine prototüüpidega ning hiljem Renault Vormel 1-s.
Väga populaarseks osutunud “Super Goelette” SG2 oli turul aastatel 1965-1982 ja liikus ajapikku SAVIEM kaubamärgi alt Renault’ alla.
See mudel on koopia Vormel 1 Turbo meeskonna raja abisõidukist.
Renault Pro+ koostöö Vormel 1-ga on osa koostööst Renault Sport Formula One meeskonnaga. Abisõidukid on raja kõrval selleks, et pakkuda võidusõiduautodele varuosi või sõidutada inimesi ühest kohast teise.
Rõõmustame selle koostöö üle väga ja jagame motospordi kirge, selle märgiks toodi turule ka erilise musta ja kuldsega Formula Edition kaubik.
Pildid leiad siit: https://www.dropbox.com/sh/hbqcx57pr539xmw/AAC8JJLmK3Bi51V5vrmFHdpfa?dl=0