Pressiteade
Euroopas kasvas grupi toodetud autode registreerimiste arv 4,9%, samas turg kasvas vaid 1,45%. Kasvanud müüginumbrite taga on uue Koleose, ZOE Z.E.40 ja Daciate edu, mis tähendab, et grupi turuosa kasvas 9,9%-ni ehk 0,3 protsendipunkti.
Euroopast väljas kasvas grupi müük 13,5%, tugevat kasvu näitasid 14%-ga Ameerika ja 24,3%-ga Euraasia.
Kolmandas kvartalis kasvas turuosa kõigis regioonides
Renault Grupp müüs eelmises kvartalis kokku 866 233 sõidukit, kasvatades müüki 9,4% ning Renault Grupi turuosa maailmas suurenes 3,8%-ni (+0,2 protsendipunkti).
Euroopa autoturg kasvas pisut (+1,4%), Renault Grupp müüs seal 397 097 sõidukit. Grupi sõidukite müük kasvas kolmandas kvartalis 4,9% ja turuosa suurenes 9,9%-ni (+0,3 protsendipunkti).
Renault'i kaubamärgi kasvutempo oli 2,9%, millele aitas kaasa uue Koleos turule tulek ja ZOE Z.E.40 edu. Clio püsib Euroopa automüügiedetabelites teisel kohal, samas kui Captur on crossoverite segmendi number üks. Renault jätkab elektrisõidukite segmendis juhirolli, kolmandas kvartalis müüdi 7697 elektrisõidukit. ZOE sõidukeid müüdi 6 665 ehk kasv 67%. Dacia kaubamärk teatas 10,3%-sest müügi tõusust peamiselt Sandero edu tõttu (+ 12%).
Väljaspool Euroopat kindlustab kontsern oma edukat positsiooni uute mudelitega: grupi müük kasvas 13,5% samas kogu turu maht kasvas vaid 5,5%.
Euraasia 15,5% võrra kasvanud turgudel kasvas Renault Grupi müük 24,3%. Renault Grupi, kuhu kuulub nüüd ka Lada kaubamärk, turuosa kasvas 1,8 protsendipunkti võrra 24,6%-ni.
Venemaal, mis on kontserni suuruselt teine turg, hüppas müük 22,9%. Lada Vesta, Lada Xray ja Renault Kaptur edukuse tõttu suurenes grupi turuosa 28,2% -ni, kasvades 1,2 protsendipunkti võrra.
Türgis tõusis müük 40,6%. Uue Mégane Sedani edukuse tagajärjel tõusis kontserni turuosa 3,5 protsendipunkti võrra 18,8%-ni ehk kolmandas kvartalis müüdi 8 412 grupi sõidukit.
Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnas kasvas grupi müük turul, mis kasvas 4,7%, 21,1%. Hiinas tõusis kontserni müük 123,6% võrra, kvartaliga müüdi 16 807 sõidukit. Lõuna-Koreas langes Renault Samsung Motorsi müük 8,2% võrra, kuna puudusid uued mudelid. Samas eelnes langusele tugev tõus 2016 aasta alguses, mil tulid turule uued edukad mudelid SM6 ja QM6.
Ameerika piirkonnas kasvas müük 14,0% turul, mis kasvas 7,1%. Grupp kasvas oma turuosa 0,4 protsendipunkti võrra 7,3 %-ni. Kontsern naudib edu Brasiilia 14,6% kasvanud turul, nimelt kasvas grupi müük 24,8% ja turuosa kasvas 8,5%-ni (+0,7 punkti), mis oli tingitud uute mudelite, Captur ja Kwidi tugevast müügist.
Argentiinas, kus turg kasvas 18,5% võrra, tõusid grupi registreeringud 7,7%ni, kuna müüki jõudis Kwid.
Aafrika, Lähis-Ida, India regioonis vähenesid grupi registreeringud 1,3%, seejuures turg kasvas 4,2%.
Kasv jätkub
2017. aastaks peaks maailmaturg kasvama 2%-lt 3 -ni (võrreldes + 1,5%-ga + 2,5%-ga varem). Eeldatavalt kasvab Euroopa turg umbes 3% (võrreldes + 2% võrra varem). Eeldatavasti kasvab Prantsusmaa turg umbes 4% võrra (võrreldes + 2%-ga varem). Väljaspool Euroopat võib Venemaa turg kasvada ligikaudu 10% (varasemast enam kui 5%) ja Brasiilia turg 8% (võrreldes 5% võrra varem). Prognoositakse, et kasvutempo jätkub nii Hiinas (umbes 5%) kui ka Indias (üle 8%).
Renault Grupi eesmärgid aasta 2017 lõpuks:
•Suurendada tulu (püsivate vahetuskursside juures)
•Parandada Renault Grupi ärikasumit
•Saavutada positiivne rahavoog autotööstuse valdkonnas