Pressiteade
⎯
⎯
⎯
⎯
⎯
⎯Saadakse robotsõidukitel põhinevate sõidu jagamisteenuste operaatoriks
RENAULT, NISSAN &MITSUBISHI liidu kuue aasta plaani eesmärk on iga-aastast sünergiast saadudtulu kasvatada 10 miljardile eurole aastaks 2022.
Liidu tegevjuht CarlosGhosn sõnas: “See plaan on kui uus teetähis liitu kuuluvatele autotootjatele.Liidu 2022. aasta plaan seab eesmärgiks kahekordistada iga-aastase sünergiastsaadava tulu 10 miljardi euroni. Selle saavutamiseks peavad Renault, Nissan jaMitsubishi Motors suurendama koostööd, et luua ühtseid platvorme, jõuülekandeidja uue generatsiooni elektrilisi ning autonoomseid tehnoloogiaid. Sünergiakasvule aitab kaasa ka müügimahtude suurenemine, arvutuste kohaselt peaksautotootjate liidu aastane müük ületama 14 miljoni sõiduki piiri, mistõttu onoodata plaani täitmisel 240 miljardit dollarit müügitulu.” See on 30% kasv,võrreldes 2016. aasta 180 miljardi dollari suuruse müügituluga.
Lisaks ühisteleplatvormidele on tulu kavas kasutada ka paremini ühiselt tootmisvõimalusikasutades ja koos nii arenenud kui uutele turgudele sobivamaid sõidukeidtootes. Oma panuse annavad ka uuenev müügijärgne hooldus, tehnoloogiatejagamine, uute ühendatud ja isejuhtivate sõidukite arendamine. Täna toimubliidu liikmete vahel juba tootmise, inseneriteaduse ja logistikaülesannetejagamine.
Ühised platvormid jamootorid
Renault, Nissan Motori jaMitsubishi Motorsi grupp on maailma suurim autotootjate liit. See on kõigekauem tegutsenud ja kõige produktiivsem rahvusvaheline koostöö autotööstuses.Kokku müüs autotootjate liit 2016 aastal 200 erinevas riigis peaaegu 10miljonit sõidukit. 2017. aasta kuue kuu statistika näitab, et müügimahud onkasvanud 7%, nimelt müüdi esimeses poolaastas 5,27 miljonit sõidukit, seehulgas500 000 elektrisõidukit.
Strateegilist koostöödtehakse ka teiste autoliitudega, nagu näiteks Saksamaa Daimleriga ja HiinaDongfengiga. Liit on juhtival kohal nullemissiooniga sõidukite tootmises ningon arendamas uusimaid tehnoloogiaid, et jõuda autonoomsete autodeni, misoleksid kõigile kättesaadavad.
Kuue aasta plaan on, etneljal ühisel platvormil loodud sõidukeid toodetakse 9 miljonit, ka näeb plaanette, et 75% müüdud sõidukitel on nn ühised jõuallikad. Aastal 2016, toodetivaid kaks miljonit sõidukit kahel ühisel platvormil. Mullu oli kolme tootjavalikus 38 erinevat mootorit, millest vaid 14 olid ühised mudelid. Tulevikus onplaanis valikusse jätta vaid 31 erinevat mootorit, millest 22 oleks ühised.
Common Module Family ehk CMF arhitektuuril põhineval ühiselt platvormilarendatakse välja ka uus EV platvorm, mis on isejuhtimisvõimeline. Ka on plaanvälja arendada uus B-segmendi platvorm keskmise suurusega autode tootmiseks.
Mitsubishi Motors võtabplaanide kohaselt ühise CMF arhitektuuri kasutusele 2020 aastal. Renault jaNissan on aastatega koos ühisel platvormil sõidukeid arendanud. Head näited onNissan Rogue, Qashqai ja X-Trail, Renault Espace, Kadjar ja Megane, nagu kaRenault Kwid ja Datsun redi-GO.
Liider elektriautodetootmises
2022. aastaks planeeritakseka elektriautode tehnoloogia suurt kasvu koos autonoomsete juhtimissüsteemidearendamisega, sõidukite ühilduvuse parandamisega ning uute transporditeenustekasutuselevõtuga.
Kaksteist uutnull-emissiooniga uuel platvormil elektriauto mudelit tuuakse turule aastaks2022. Plaan on tutvustada ka 40 uut eri autonoomsusastmega mudelit. Seehulgaska täiesti isejuhtivate sõidukiteni välja. Robotsõidukitel põhinevadsõidujagamisteenused on osa ka uute transporditeenuste strateegiast.
Elektrisõidukite vallassoovitakse jätkata turu liidrina. Fookuses on siin turule tulla iga klassisõidukitega Jaapanis, USAs, Hiinas ja Euroopas. Plaani kohaselt peaks 70% liiduelektrisõidukitest aastaks 2022 jagama ühtesid platvorme. Ka käib arendustöö,et aastaks 2022 tulla välja uute mootorite ja akulahendustega. Plaan on turuletulla 12 uue elektrisõidukiga. Ka peaks sõidukid siis ühe laadimisega liikumavähemalt 600 km. Oluline on ka kiire laadimine, 15 minutit vooluvõrgus peabandma elektrit vähemalt 230 km läbimiseks. Uus akude disain loob ka võimalusi eristiilis autodeks.
Jubaon Renault-Nissan liit kokku leppinud koostöö Dongfeng Motor Group Co’ga etHiina turule elektrisõidukeid arendada.
Koostöösloodud eGT NewEnergy Automotive Co., Ltd. (eGT) ühendab autotootjate teadmised elektrisõidukitestja Dongfengressursid uue energia vallas, et täita Hiina autoturu ootusi. Plaanis on turuletulla uue linnamaasturiga, mis sobib kergeid, intelligentseid ja võrkuühilduvaid elektriautosid hindavale turule. Uus auto peaks tootmisse jõudma2019 aastal ja seda hakatakse tootma Dongfengi Shiyani tehases, aastasloodetakse toota 120 000 sõidukit. Hiina on maailma suurim akutoitel ehk BEVsõidukite turg. Mullu müüdi seal üle veerand miljoni BEV-i, kasvades 121% võrreldestunamullusega. Tänavu esimese seitsme kuuga on müüdud juba 204 000 BEV-i.
Sõiduabistisejuhtimiseni
Robotsõidukite arendamiselalustatakse 2018. aastal testimist, kui inimjaht jälgib roboti tööd. See loobeeldused, et aastal 2020 välja tulla sõidukiga, mis suudab ennast ise linnasjuhtida, kuid mida siiski monitoorib inimene. Samal aastal peaks liidu autodiseseisvalt ka maanteel ennast juhtima, vajades vaid aegajast inimsekkumist. Aastaks2022 valmib plaanide kohaselt sõiduk, mis suudab ise ennast juhtida ja ei vajainimese abi. Selleks tehakse tihedatkoostööd DeNAga Jaapanis ja Transdeviga Prantsusmaal. Uued lahendused loovadvõimaluse uute sõidujagamisteenuste loomiseks ja ühistranspordi arendamiseks.
Uuel aastal on plaan turuletulla ka uue pilvelahendusega, et ühendada sõidukid võrku. See loob võimalusedparemate info ja meelelahutusteenuste pakkumiseks.
Reedel tehti avalikuks ka liidu uus logo ja kujundus, mis sümboliseerivadliikmete vahelist kasvavat lähedust ja koostööd.
Ghosn sõnas: “Plaan aitabliitus tegutsevaid ettevõtteid kasvatada ja neid kasumlikumaks muuta. Eesmärkon kasvatada sünergiat, pannes kolm iseseisvat firmat tegutsema ühtsemeeskonnana. Liit on kasvanud ja kaheliikmelisena opereerinud aastast 1999.2022. aasa liidukokkuleppega tõestame, et suudame kasvada ja areneda ka kolmevõi enama liikmega.”