Pressiteade

Jaga

Jälgi enda seljatagust

Autoavariide üks levinuimaid pohjusi on teisele autole tagant sissesoit, mis moodustab umbes 30% koikidest teedel juhtuvatest liiklusonnetustest. Need ei ole tingitud üksnes ainult suurest soidukiirusest, hooletust voi liiga hilisest pidurdamisest, vaid pohjuseks voib olla ka juhi suutmatust hinnata adekvaatselt eesliikuva auto soidukiirust.

Kiiruse ebaoige hindamine ning soidukite vaheline liiga lühike pikivahe voivad viia eesliikuvale autole tagant sissesoiduni, eriti just teel esinevate erakorraliste situatsioonide korral. Seda voimendab veelgi enam asjaolu, et juht ei ole voimeline adekvaatselt tajuma eesliikuva auto väiksemat kiirust, kui autode kiiruste vahe on väiksem kui 15 km/h. “Tagant sissesoitmised toimuvad tavaliselt linnaliikluses, tiheda liiklusega tänavatel ja valgusfooride vahelistel teeloikudel,” ütleb Renault’ liikluskooli esindaja. “Tulenevalt juhtide hooletusest lopeb pahatihti ootamatus liiklussituatsioonis isegi koige järsem pidurdamine eesolevale autole tagant sissesoitmisega.”

“Lubatud piirkiirusest kinnipidamine, auto juhtimisele keskendumine ning eesliikuva soidukiga oige pikivahe hoidmine on parimad viisid teise autoga kokkuporke ärahoidmiseks,” rohutavad Renault’ liikluskooli juhendajad.“ Ohutu pidurdamise jaoks ei piisa üksnes vahetult eespool oleva soiduki liikumise jälgimisest. Ülioluline on ka jälgida sellest soidukist eespool liikuvat autot ning selle kiiruse vähenemise korral ka enda kiirust vähendada.”

Kiirusel 50 km/h liigub soiduk 0,6-sekundilise reageerimisaja korral 8,3 meetrit ning järgnev pidurdusteekond on 12 meetrit, mis teeb kokku 20,3 meetrit ja seda situatsioonis, kus juhi reaktsioon on kohene. Eeldades, et täieliku pidurdusjou rakendamiseks kulub umbes 1 sekund, pikeneb antud teekond 25 meetrile.

Tasub ka alati meeles pidada, et soidukile, mille juht peab kinni koikidest liikluseeskirjadest, voib soita otsa keegi, kes on hooletu voi ei pea eeskirjadest kinni. Kuna me ei saa mojutada kaasliiklejate soiduharjumusi, peaksime tegema koik voimaliku teise auto poolt tagant sissesoitmisel kaasnevate mojude vähendamiseks. Siinkohal on eriti oluline seadistada oigesti peatugi, mille eesmärk on kaitsta pead ning kaelalülisid – kehaosi, mis saavad enim vigastusi selliste avariide korral.

“Peatugi tuleks seada sellisesse asendisse, et selle keskosa oleks kuklaga täpselt ühel joonel,” soovitavad Renault’ liikluskooli juhendajad. “Peatoe seadmine alla- voi ülespoole pea keskosa on vale, kuna sellises asendis ei täida see oma funktsiooni ega stabiliseeri pead kokkuporke korral.”

Renault’ autokool on esimene ühele autotootjale kuuluv soiduopetust jagav kool maailmas. Kool asub Varssavis ning pakub kursusi nii eraklientidele kui ka soidukiparkide omanikele ja kullerveoautode juhtidele. Voimalik on votta ohutu soidu kursusi, s.t linnasoidukoolitust, loenguid soidukipargile pohjaliku ülevaatuse tegemisest, säästliku soidu kursusi, loenguid liikluspsühholoogiast ja ohutusest ning esmaabist. Koolil on 50 000 m2 harjutuspinda, sealhulgas 120 meetrit pikk liberada ja libesoidu ringrada (läbimooduga 60 m) ning maastikurada.


Allikad:
www.sciencedaily.com
LAB (Avariiuuringute, biomehaanika ja inimkäitumise uuringute labor)
www.policja.pl (Poola avariid 2008. aastal)

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.