Pressiteade
Renault-Nissani Liit müüs 2017. aasta esimesel poolel 5 268 079 sõidukit ehk mullusega võrreldes 7% rohkem. Kasvu taga oli suur nõudlus Prantsuse ja Jaapani kaubamärgi sõidukite järele ning liidu uue liikme Mitsubishi Motorsi esimese poolaasta müügitulemused.
Esimesel poolaastal olid Renault Grupi mudelitest edukaimad Clio, Sandero, Megane, Captur ja Duster, samal ajal Nissanilt müüdi enim mudeleid X-Trail/Rogue, Sentra/Sylphy, Qashqai ja Altima/Teana. 2016. aasta lõpus liiduga ühinenud Mitsubishi Motors müüs tänavu esimese kuue kuuga 495 000 sõidukit – enim Outlander maasturit ning Kagu-Aasias Pajero Sport mudelit.
Renault-Nissani Liit on müünud elektrisõidukeid alates nende tootmise algusest kokku 481 151 eksemplari – see on märkimisväärne number, mis kinnitab liidu liidripositsiooni masstoodetavate elektriautode turul. Müügikasvu põhjuseks on suur nõudlus Nissan LEAF’i, Mitsubishi i-Miev ja Renault ZOE järele. Viimane on jätkuvalt Euroopas enim müüdud elektriauto. Pistikhübriidi Mitsubishi Outlanderit on müüdud üle 13 000 sõiduki.
Renault-Nissani Liidu esimees ja tegevjuht Carlos Ghosn: „Liit tegi rekordmüügi – 5 268 079 sõidukit 2017. aasta esimese poolaastaga. Me jätkame oma kulude säästmise ja globaalset kasvustrateegiat ning pakume oma liikmetele käesoleval aastal väärtuslikku sünergiat, hoides oma tehnoloogiavaliku tugevana ja tutvustades uuendusi elektriautode turul.“
„Pärast laienemist on meie liidul rohkem jõudu, et oma potentsiaale ära kasutada – mitte ainult müüginumbreid suurendades, vaid ka pakkudes järgmise põlvkonna mobiilseid teenuseid klientidele kõikjal maailmas.“
Renault Grupp müüs 2017. aasta esimesel poolel 1 879,288 miljonit sõidukit ehk mullusega võrreldes 10,4% rohkem, samal ajal kasvas turg 2,6%. Grupi kõikide kaubamärkide müüginumbrid kasvasid ja turuosad suurenesid. Renault ja Dacia mõlemad tegid poolaastaga müügirekordid ning Renault on Euroopa autoturul teine enim müüdud kaubamärk. Ka kõigis teistes regioonides kasvasid müüginumbrid ja turuosad, enim Aafrikas, Kesk-Ida ja India regioonis, kus müük kasvas 19,3%, ning Aasia-Vaikse ookeani regioonis, kus müük kasvas 50,5%.
Nissan Motor müüs kuue kuuga 2 894 488 sõidukit ehk eelmise aastaga võrreldes 5,6% rohkem. Jaapanis kasvas müük 22,9% ja Euroopas 5,7%. Infiniti müüs poolaastaga üle 125 000 sõiduki ehk 13% rohkem kui mullu.
Mitsubishi Motors müüs aasta esimeses pooles 494 303 sõidukit ehk 2,4% rohkem kui aasta tagasi. Kasvu toetas tugevalt miniauto “Kei” müük Jaapanis. Müük kasvas tugevalt ka Hiinas, kus turule jõudis kohapeal toodetav Outlanderi maastur. Müük kasvas ka Kagu-Aasia regioonis, kus nõudlus maasturite ja pikap-sõidukite järele on hoogu kogumas.
Liidu liikmete vahelisse koostöösse on käesoleval aastal lisandumas uusi aspekte: eelmise aasta lõpus liitunud Mitsubishi Motors hakkab tegema koostööd Renault’ ja Nissaniga valdkondades nagu ostujuhtimine, lokaliseerimine, ühiste tehaste kasutamine, levinud sõidukiplatvormide kasutamine, tehnoloogia jagamine ja laienemine nii küpsetel kui ka arenevatel turgudel.
Renault Grupi turgude TOP10
1Prantsusmaa
2Venemaa
3Itaalia
4Saksamaa
5Hispaania
6Türgi
7Brasiilia
8Iraan
9Ühendkuningriigid
10Argentiina
Nissani turgude TOP10
1USA
2Hiina
3Jaapan
4Mehhiko
5Suurbritannia
6Kanada
7Venemaa
8Prantsusmaa
9Itaalia
10Saksamaa
Mitsubishi Motorsi turgude TOP10
1USA
2Hiina
3Jaapan
4Austraalia
5Filipiinid
6Indoneesia
7Tai
8Saksamaa
9Suurbritannia
10Araabia Ühendemiraadid
Renault-Nissani Liit on strateegiline partnerlus Prantsusmaa ettevõtte Renault Grupp ning Jaapani ettevõtete Nissan Motor ja Mitsubishi Motors vahel. 2016. aastal müüsid partnerid ligi 200 riigis kokku 9,96 miljonit autot – rohkem kui iga üheksanda auto maailmas. Liit teeb koostööd teiste autotootjatega, sealhulgas Daimleriga Saksamaal ja Dongfengiga Hiinas. Ka on liidul enamusosalus ettevõttes, millele kuulub Venemaa suurim autotootja AVTOVAZ. Liit on maailmas liider elektriautode tootmise alal ning on arendamas välja uusi tehnoloogiaid, et hakata tulevikus tootma isejuhtivaid ja ühenduvuse funktsionaalsust ja teenuseid kasutavaid sõidukeid taskukohase hinna eest.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.