Pressiteade

Jaga

Renault Grupp tegi rekordi 2017 esimesel poolaastal, müües 1,88 miljonit sõidukit

2017. aasta 1. poolaastal müüs Renault Grupp 1,88 miljonit sõidukit, kasv oli 10,%, turg kasvas 2,6% Grupi kõik kaubamärgid suurendasid müüki ja turuosasid. Renault ja Dacia tegid poolaasta müügirekordid. Renault on teine enimmüüdud autotööstuse kaubamärk Euroopas. Kõik regioonid suurendasid müüki ja turuosasid. 19,3% kasvas müük Aafrikas, Kesk-Idas ja India regioonis ning 50,5%-line kasv saavutati Aasia ja Vaikse ookeani regioonis. Renault prognoosib, et 2017. aasta on kasvuaasta tänu mudelivaliku uuenemisele, uutele mudelitele ning rahvusvahelise äritegevuse arendamisele ettevõtte poolt.

2017. aasta esimesel poolaastal suurenes Renault Grupi sõiduautode ja tarbesõidukite (sealhulgas Lada) globaalne müük 10,4%, maailma autoturg kasvas samal ajal 2,6%. Hetkel on grupi turuosa 4,1%, võrreldes 2016. aastaga on turuosa tõusnud 0,3 protsendipunkti.

Renault Grupp, Renault ja Dacia kaubamärgid tegid esimesel poolaastal müügirekordi. Grupp müüs kokku 1 879 288 sõidukit, sellest Renault’sid müüdi 1 342 320 ja Daciaid 332 845 sõidukit. Renault Samsung Motors’i müük kasvas 12,5% ning Lada müük kasvas 12,2%.

Renault Grupi asepresident müügi ja turunduse alal Thierry Koskas:

"Müües 1,88 miljonit sõidukit kuue kuuga oleme püstitanud uue rekordi. Meie müügimahud ja turuosad on kasvanud kõikide meie kaubamärkide ja turgude ulatuses. Meie tegevused tootevaliku uuendamise nimel ning geograafiline laienemine kannavad vilja.”


Euroopa autoturul kasvab grupi müük endiselt kiiremini kui turg. Renault Grupp müüs esimesel poolaastal 1 025 146 sõidukit ning kasvatas müüki 5,6%. Samal ajal kasvas Euroopa turg 4,4%. Grupi turuosa Euroopa autoturul kasvas 10,8%-ni (+0,1 protsendipunkti).

Renault kaubamärgi müük kasvas Euroopa autoturul 4,3% ning turuosa jõudis 8,2%-ni. Kõige suuremat kasu teeniti Megane’i mudelipere uuenemisest. Neljanda põlvkonna Clio on Euroopa enim müüdud sõiduautode nimekirjas teisel kohal, Captur hoiab liidripositsiooni krossoverite müügiedetabelis.

Renault jätkuvalt Euroopa elektriautode turu liider, mille müük on praeguseks kasvanud 34% ja turuosa suurenenud 26,8%-ni. Elektriautodest enim müüdi Euroopas ZOE’it, mille müük kasvas 44%.

Dacia tegi Euroopas esimesel poolaastal rekordi – müüdi 245 453 sõidukit, müük kasvas 9,3% ning turuosa kasvas 2,6%-ni. Enim toetas kaubamärgi kasvu 2016. aastal uuenenud Sandero ja Dusteri mudelid.


Prantsusmaal tegi Renault sõiduautode müügis viimase kuue aasta parima esimese poolaasta tulemuse. Twingo, Clio, Talisman ja Espace olid liidrid oma segmentide müügiedetabelites. Dacia tegi müügirekordi tänu Sanderole, mis oli liider oma segmendis. Elektriautode turu vaieldamatu liider on ZOE – seda mudelit müüdi poolaastaga mullusest 9200 sõidukit rohkem, müük kasvas 42%. Pea 70% Prantsusmaal müüdud elektriautodest olid ZOE’id.


Väljaspool Euroopat kasvasid kõikjal nii müügimahud kui ka turuosad. Grupi müük kasvas 16,8%, samal ajal kui turg kasvas 3,4%.

Renault Grupi positsiooni tugevnemist toetas uuenenud tootevalik: QM6 ja SM6 Lõuna-Koreas, Kaptur, Vesta ja Xray Venemaal, Koleos Hiinas, Megane Sedan Türgis ja Oroch Ameerikas.


Aafrikas, Kesk-Idas ja India regioonis suurenes Renault Grupi läbimüük 19,3%, samal ajal kui turuosa kasvas 6,4%-ni (+1,1 protsendipunkti).

Iraanis tõusis müük 100,3%, turuosa kasvas 9,8%-ni (+4 protsendipunkti), seda eelkõige tänu Tondari ja Sandero mudelite edule.

Indias on Renault jätkuvalt juhtiv Euroopa autotootja, mille turuosa on 3,3%.

Põhja-Aafrikas kasvas grupi müük 10,1%, turuosa suurenes 43%-ni (+7,2 protsendipunkti).


Euraasias suurenes müük 8,6%, samal ajal kui turg kasvas 2,5%. Grupi turuosa, kuhu nüüd kuulub ka Lada, jõudis 24,5%-ni (+1,4 protsendipunkti) – seda kõike tänu Venemaa turu tugevnemisele.

Pärast nelja aasta pikkust pausi on Venemaa turg alustanud tõusu – esimesel poolaastal oli kasv 6,9%. Grupi müük suurenes 14% (sealhulgas Lada).

Lada müük kasvas kaks korda kiiremini kui turg ise – tõus 12,8% ning turuosa kasvas 19,5%-ni, mis on tingitud uute Vesta ja Xray mudelite edust.

Renault kaubamärgil on Venemaal 8,5%-ine turuosa (+0,7 protsendipunkti). Edukaim mudel oli Kaptur, mida esimesel poolaastal müüdi 14 140 sõidukit.

Pärast Lada müügimahtude konsolideerimist on grupi suuruselt teine turg Venemaa.


Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnas suurenes müük 50,5%, samal ajal kasvas turg 3,6%. Hiinas müüdi ligi 36 000 Renault’ sõidukit (mullu samal perioodil 9 771 sõidukit), neist 21 000 moodustab kohapeal toodetav uus Koleos.

Renault Samsung Motorsi müük tõusis Lõuna-Koreas 12,5%, samal ajal langes turg 4,2%. Kaubamärgi turuosa suurenes 6,9%-ni (+1 protsendipunkti) ja seda tänu edukatele SM6 ja QM6 lansseerimistele.


Ameerikas kasvas müük 14,6%, turg kasvas 8,3% ning grupi turuosa kasvas 6,5%-ni (+0,4 protsendipunkti). Edukaimad mudelid olid Sandero, Logan ja Duster Oroch.

Argentiina turg on hakanud langusest taastuma – turg kasvas 34% ning Renault Grupp suurendas oma müüki 45,6%, suurendades turuosa 13,3%-ni (+1,1 protsendipunkti). Edukaimad mudelid olid kohapeal toodetavad Sandero ja Logan.


Renault Grupi 2017. aasta prognoosid

2017. aastal on oodata globaalsel autoturul 1,5–2,5% kasvu. Euroopas on oodata 2%-list kasvu ning sama suurt kasvu on oodata Prantsusmaal.

Väljaspool Euroopat, Venemaa turg võib tõusta üle 5% ja Brasiilias kuni 5%. Hiinas oodatakse 5%-list ja Indias 8%-list kasvu.

Aasta teises pooles on oodata grupile jätkuvalt kasu uuenenud tootevalikust, seda tänu Koleosele Hiinas, Kapturile, Xrayle ja Vestale Venemaal, QM6-le ja SM6-le Lõuna-Koreas ning tarbesõidukite mudelivalikule Ladina-Ameerikas.

Renault Grupp prognoosib 2017. aastal oma ettevõttele müügitulemuste kasvu nii Euroopas kui väljaspool Euroopat.

Allalaetavad failid

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.