Pressiteade

Jaga

Renault Kangoo Z.E. : kas tulevikus laaditakse elektrisõidukeid veel juhtmega?

Renault, Qualcomm Technologies ja Vedecom lõid tehnoloogilise lahenduse, mis võimaldab elektriautode kontaktivaba laadimist sõidu ajal. Laadimise kiirus on 20kW ja maksimaalne sõidukiirus 100 km/h.

Prantsusmaal Pariisi lähedal asuvasse Satorysse on üles pandud 100 meetri pikkune katserada. Sõidukite laadimiseks vajaliku tehnoloogia paigaldasid katserajale Qualcomm Technologies ja Vedecom. Teise poole tehnoloogiast lisas Renault oma kahele elektrikaubikule Kangoo Z.E.-le. Koostööpartneritel õnnestus katserajal akude laadimine ühekorraga nii samas kui ka eri suunas sõitvate autodega.

Järgmise sammuna hakkab Vedecom läbi viima teste, et hinnata katserajalt elektriautodele energia ülekandumise toimumist ja selle efektiivsust, lisaks ka küsimusi, mis seotud sõidukite identifitseerimise ja nende rajale lubamisega, laadimistugevuse automaatset määramisega, sõiduki kiirusega ja rajal asukoha määramisega.

Tegevused on osa FABRIC projektist, mille eesmärk on viia läbi teostatavuse analüüse kontaktivaba elektriauto laadimistehnoloogia kasutuselevõtuks, et elektriautode sõiduulatust suurendada. Projektis osaleb 25 partnerit 9 Euroopa riigist, sealhulgas autotootjad, nende tarnijad ja teenuseosutajad ning auto-, teede- ja energiatööstuse teaduslaborid. Projekt algas jaanuaris 2014 ja kestab kuni detsembrini 2017, projekti eelarve on 9 miljonit eurot, seda toetab osaliselt ka Euroopa Liit.


Allalaetavad failid

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.