Pressiteade
Eestisse jõudis Genfi autonäitusel esitletud Dacia Dusteri erimudel, mida Baltikumi turu jaoks on tarbijate nõudmiste järgi kohandatud. Eestisse, Lätti ja Leetu jõudvatel Dacia Dusteritel on kuuekäiguline topeltsiduriga EDC automaatkäigukast, mille mugavus ja sujuvus on võrreldav automaatkäigukastiga ning kütusekulu ja keskkonnasääsltlikkus manuaalkäigukastiga.
EDC käigukastiga on varustatud Dacia Dusteri 4*2 versioon, mis jõuallikana kasutab dCi 110 4x2 S&S diiselmootorit.
EDC käigukast vahetab käike elektriliselt, käigukasti tööd suunab juhtmoodul. Üks sidur lahutab ja teine ühendab samaaegselt järgmise käigu, nii tagatakse energiakadudeta jätkuv haardumine.
Käigukast kasutab kahte sidurit: üks neist juhib paaritute käikude (esimene, kolmas, viies) ja teine paariskäikude (teine, neljas, kuues) ja tagasikäigu tööd.
Sellise süsteemi eeliseks on muu hulgas kiire käiguvahetus kuni oludele vastava kõrgeima käiguni ja seeläbi kütusekulu ja CO2 heitmete minimeerimine. EDC tehnoloogia tagab ka lisamugavuse ja kiire reageerimise juhi soovidele. EDC-ga käib kaasas nõlvalt startimise abisüsteem. Nõlvalt startides hoiab EDC käigukastiga auto pidureid piisavalt pikalt aktiveerituna. See tähendab, et juht jõuab gaasi vajutada enne, kui sõiduk tagasi veerema hakkab.
Automaatkäigukastide osakaal Euroopas on 12 aastaga kasvanud kuuelt protsendilt 18 protsendile.
Uus Dacia Duster on testisõiduks valmis Abc Motorsis.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.