Pressiteade
Müügitulemused – olulisim esimeses kvartalis
Renault Grupi (sealhulgas Lada) sõiduautode ja tarbesõidukite müük kasvas 15,8%, samal ajal globaalne autoturg kasvas 4%. Grupi turuosa maailma autoturul jõudis 3,8%-ni, võrreldes 2016. aastaga oli kasv 0,4 protsendipunkti. Renault ja Dacia püstitasid uued müügirekordid, Renault Samsung Motorsi müük kasvas 56,3% ning Lada müük kasvas 7%.
Euroopas kasvas grupi turuosa sõiduautode ja tarbesõidukite turul 10,1%-ni (+0,2 protsendipunkti). Müük suurenes 10%, müüdi 478 706 sõidukit.
Renault’ automark jätkab tõusuga – esimeses kvartalis kasvas müük 10,1%. Kvartali lõpuks oli turuosa 7,7% (+0,1 protsendipunkti). Märkimisväärne edu saatis uuenenud Megane’i mudeliperet. Elektriautode müük kasvas 46% ehk mullusest ligi 10 000 elektriautot rohkem (siia ei ole arvestatud Twizy müüki). Edu tõi uus 400 km sõiduulatusega (NEDC tsükli järgi) ZOE, mille müük kasvas 57%. Grupi turuosa elektriautode turul suurenes 28%-ni.
Dacia automark tegi taas rekordi, esimeses kvartalis müüdi 112 457 sõidukit ja jõuti 2,4%-lise turuosani. Müük kasvas 9,5%, seda suuresti tänu 2016. aasta lõpus turule jõudnud Sanderole.
Väljaspool Euroopat kasvasid Renault Gupi müügimahud ja turuosad kõikides regioonides.
Positsiooni tugevnemisele aitasid kaasa edukad mudelid: Kwid Indias, QM6 ja SM6 Lõuna-Koreas, Kaptur Venemaal, Koleos Hiinas, Megane Sedan Türgis ja Captur Ameerikas.
Aafrikas, Kesk-Idas ja India regioonis suurenes Renault Grupi müük 30,9% ning turuosa kasvas 6% (+1,4 protsendipunkti). Iraanis kasvas müük eriti tugevalt – 161,5% ning turuosa jõudis 9%-ni (+4,9 protsendipunkti) eelkõige tänu Tondari ja Sandero müügile. Indias on Renault juhtiv Euroopa automark, mille turuosa on 3,6% ja müük kasvas 9,9%. Kwidi müük ulatus 27 000-ni. Põhja-Aafrikas kasvas grupi turuosa 41,5%-ni (+8,3 protsendipunkti) ja müük suurenes 13,4%.
Euraasias kasvas müük 6,3%, samal ajal turg kahanes 0,5%. Renault Grupi turuosa, nüüd koos Lada automargiga, kasvas 24%-ni (+1,5 protsendipunkti), seda tänu tugevale turusituatsioonile Venemaal.
Venemaa autoturg kasvas (+1%) esimest korda pärast nelja aastat, grupi müük kasvas 9,2% (sealhulgas Lada).
Renault automargi turuosa kasvas 8,1%-ni (+0,8 protsendipunkti). 2016. aasta juunis turule toodud Kapturit müüdi esimeses kvartalis üle 6000.
Lada müük kasvas 8%, turuosa kasvas 19,1%-ni (+1,2 protsendipunkti), seda suures osas tänu uuele Vestale ja Xray mudelitele.
Pärast Lada müügitulemuste konsolieerimist on Venemaa grupi suuruselt teine turg.
Türgis kasvas müük 0,8%, turg kahanes 7,4%. Grupi turuosa on 19,% (+1,5 protsendipunkti). Uus Megane Sedan, mis võitis aasta auto tiitli, alustas väga edukalt – müüdi 7200 sõidukit.
Aasias ja Vaikse ookeani piirkonnas kasvas müük 99,7%, samal ajal kasvas turg 4,6%.
Hiinas müüs Renault ligi 18 000 autot, sealhulgas 10 000 uut Koleost, mis toodetud kohapeal. Võrdluseks, 2016. aasta esimeses kvartalis müüs Renault Hiina turul 3400 sõidukit.
Renault Samsung Motorsi müük Lõuna-Korea turul kasvas 56,4%, jõudes 6,2%-lise turuosani (+2,2 protsendipunkti). Kasvule aitasid tublisti kaasa uued tooted (SM6 ja QM6). Lõuna-Korea autoturg kasvas 0,9%.
Ameerikas suurenes müük 19%, turg kasvas 9% ja turuosa oli kvartali lõpuks 6,3% (+0,5 protsendipunkti). Edukad mudelid olid Sandero, Logan ja Duster Oroch.
Võideti ka Argentiina turu paranemisest: turg kasvas 42,8%, grupi müük kasvas 87,2% ja turuosa jõudis 13,1 %-ni (+3,1 protsendipunkti). Positiivselt on mõjunud Sandero ja Logani tootmise alustamine kohapeal. Brasiilia turg on stabiliseerunud (langus 1,2%) ja grupp on säilitanud oma 6,8%-lise turuosa.
Esimese kvartali tulud tegevussektorite lõikes
2017. aasta esimeses kvartalis olid grupi turud 13 129 miljoni eurot, kasv oli 25,1%. Kui AVTOVAZi konsolideerimise mõju välja arvata, oli grupi tulude kasv 19,7% ehk 12 560 miljonit eurot (kasv 18,4% püsivate vahetuskursside juures).
Autotööstuse tulu (välja arvatud AVTOVAZ) oli 11 939 miljonit eurot ehk mullusega võrreldes 20,1% rohkem. Tulemuse taga on müügimahtude kasv 9,2 protsendipunkti, millest 3,5 protsendipunkti moodustas partnerettevõtete tellimuste suurenemine. Tulemusi iseloomustab hästi grupi tugev positsioon Iraani ja Hiina turgudel, aga ka Euroopas kohapeal toodetavate sõidukite müük (eriti pärast Nissan Micra tootmise algust). Hinnamõju tugevnemise taga (+2,4 protsendipunkti) on viimased uute mudelite lansseerimised. Valuutade mõju oli positiivne (+1,3 protsendipunkti) peamiselt tänu Vene rubla ja Brasiilia reaali tugevnemisele ning hoolimata Briti naela nõrgenemisest.
Müügi finantseerimine tõi grupi tegevuskasumisse 621 miljonit eurot ehk 13,5% rohkem kui 2016. aastal. Uusi finantseerimislepinguid sõlmiti 21,4% rohkem. Keskmiste põhivaranäitajate kasv oli 21,9% ehk 37,9 miljardit eurot.
2017. aasta prognoos
2017. aastal oodatakse maailma autoturul rekordilist 1,5–2,5%-list kasvu (varasemalt teatatud 1,5–2%-lise kasvuvõimaluse asemel). Euroopas ja Prantsusmaal on oodatav kasv jätkuvalt 2%, kuid väljaspool Euroopat asuvate turgude osas on prognoose mõnevõrra muudetud. Venemaa autoturule ennustatakse nüüd 5%-list kasvu, kuid Brasiilia autoturule endiselt stabiilsust. Hiinas oodatakse 5%-list kasvu ja Indias 8%-list kasvu.
Eelnevast tulenevalt ning AVTOVAZi konsolideerimise järgselt on Renault Grupi eesmärgid:
-Suurendada grupi tulusid (püsivate valuutakursside juures), seda AVTOVAZi mõjust hoolimata (Renault Grupi 2016. aasta avaldatud tulemustega võrreldes),
-Suurendada grupi tegevuskasumit arvestatuna eurodes (Renault Grupi 2016. aasta avaldatud tulemustega võrreldes),
-Tagada autotööstuse tegevusvaldkonnas positiivne vaba rahavoog.
Vaata Renault Grupi konsolideeritud tulemuste tabelit manusesse lisatud pressiteate lõpust.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.