Pressiteade

Jaga

Linna ja maale, puhkama ja sportima: igaühele just temale sobiv Renault

2017. aasta Genfi autonäitusel toob Renault avalikkuse ette ZOE e-Sport ideeauto ning uue Capturi. Ka uus Koleos ja Alaskan teevad just nüüd debüüdi Euroopas.

Renault ZOE e-Sport kohalolek 2017. aasta Genfi autonäitusel kinnitab, millise pühendumisega teeb Renault tööd elektriautode vallas. Uus ideeauto on ehitatud ZOE platvormile, kuid muudetud võidusõiduautoks. Selle loomiseks Renault Grupp koondas kokku kõik oma kolme aasta jooksul FIA Vormel E-st omandatud kogemused. Vormel E ehk elektrivormeli populaarsus on praeguseks kõvasti tõusnud, seda tänu suurlinnades toimuvatele võistlusetappidele, kus suurele hulgale inimestele avaneb võimalus näha tipptasemel elektrilist võidusõitu.

•ZOE e-Sport on sportliku disainiga ja samade kerevärvidega, mis kõige värskematel Renault e.dams vormelitel.

•ZOE e-Spordi kerekatmik on täies ulatuses süsinikkiust, auto tühimass on 1400 kg, sealhulgas aku kaalub 450 kg.

•ZOE e-Spordi kiirendusvõime paigalseisust kuni 100 km/h on vaid 3,2 sekundit.


Energiatõhusus


Mootori loomisel on inspiratsiooni saadud tehnoloogiatest, mille on välja arendanud Renault Sport Racingu ja Renault e.dams.-i insenerid.

•ZOE e-Spordil on kaks mootorit, mis annavad kokku 340kW ehk peaaegu 460 hj. (Võrdluseks: FIA kehtestatud Vormel E maksimaalne võimsus on 270 hj.)

•Kaks mootorit on identsed, üks neist asub auto eesosas, teine tagaosas. Ning täpselt nagu Vormel E-s, kasutavad mõlemad mootorid suure võimsusega püsimagnettehnoloogiat, mis maksimeerib energiatõhususe.

•Kogu selle võimsuse ärakasutamiseks on ZOE e-Spordi aku mahutavuseks 40kWh.


Ka ideeauto jõuülekande juures kasutatakse ära Renault’ Vormel E kogemusi.

•ZOE e-Spordi pardal on Renault' välja arendatud elektroonika, mis juhib akude energia kasutamist täpselt ja dünaamiliselt vastavalt juhi hetkevajadusele. Energiakasutust saab täiel määral seadistada iga sõidu või võidusõidu-nädalavahetuse jaoks.

•Elektroonika võimaldab valida nelja sõidurežiimi vahel, mis kohandavad autot juhi soovide järgi sõltuvalt sellest, kas eelistatakse võimsust või pikemat sõiduulatust. Autot saab seadistada ka eri tüüpi ringradade ja sõidustiilide jaoks, reguleerides kahe mootori tööd ja suunates sellega jõudu rohkem esi- või tagasillale.


Tänu autospordis kogutud teadmistele suudab ZOE e-Sport igal sõidul kogu oma potentsiaali täiel määral ära kasutada.

•Sarnaselt Vormel E-le kasutatakse õhk- ja vesijahutust ning auto ninas asuvat radiaatorit, mis kindlustab, et aku ja selle juhtsüsteemid töötavad ideaaltemperatuuril.


Teelpüsivus


ZOE e-Sport ideeauto veermiku ehitus ja seadistus on välja arendatud koos Renault Sport Carsi spetsialistidega, kes muidu ehitavad Renault Grupi kõige ekstreemsemaid sportautosid.

•TORK Engineering ehitas terastorudest raami, mis sarnaneb mäkketõusudel ja jääradadel võistlevate Renault Spordi autode omadele.

•ZOE e-Spordi madal kliirens, lai rööbe ja nelikvedu tagavad maksimaalse stabiilsuse kurvides.

•Nii esi- kui ka tagasillas kasutatakse topeltõõtsharkidega vedrustust, mis loodi võidusõiduks ning mis säilitab igas situatsioonis efektiivse geomeetria.

•ZOE e-Spordi 20-tollised veljed suudavad efektiivselt teele kanda auto erakordse jõu. Rehvid mõõdus R20-245/35 on ringradadel haruldane nähe.

•ZOE e-Spordi suured pidurikettad tagavad võidusõitudele sobiva pidurdusjõu.

•ÖHLINSI reguleeritavad amortisaatorid on järgmine autospordi kõrvalsaadus. Nagu ka Renault Megane R.S. 275 Trophy-R-il saab neid seadistada vastama eri tüüpi ringradadele ja sõidustiilidele.


Tänu täielikult reguleeritavale sportvedrustusele ja sellele vastavatele ratastele on ZOE e-Sport väga võimekas ka ringrajal.

•Juht saab vedrustust seadistada samas ulatuses nagu traditsioonilistel võidusõiduautodel.

•ZOE e-Spordi võidusõidutaustale viitavad ka slikkrehvid, mis kindlustavad kuival teel maksimaalse pidamise.


Kiirendusnäitajad


ZOE e-Spordi dünaamikanäitajad on erakordselt head tänu sportlikule veermikule, märkimisväärsele võimsusele ja viisile, kuidas see võimsus ratasteni viiakse.

•ZOE e-Spordi kiirendus on elektriautode hulgas erakordne: 0–100 km/h kiirendusaeg on 3,2 sekundit.

•ZOE e-Spordi tippkiirus on piiratud 210 km/h, selle saavutamiseks kulub alla 10 sekundi.

•Võimsuse-massi suhe (460 hj / 1460 kg, koos juhiga) on parimal võimalikul tasemel.

•ZOE e-Spordi väga suur pöördemoment (640 Nm, 320 Nm/üks mootor) rakendub pea koheselt. Elektrimootorid annavad maksimaalse momendi viivituseta. Et saavutada 4300 p/min, kulub vaid paar sekundikümnendikku.


Ekstreemselt kiireks loodud ZOE e-Sport ideeautoga on sõidukogemus meelierutav.

•Tänu silmapilksele kiirendusele reageerib ZOE e-Sport juhi soovidele murdosasekundiga.

•Maksimaalne kontsentreeritus: ZOE e-Sport ei tekita järske nõkse ega valjut müra nagu sisepõlemismootoriga sportautod, mis annavad juhile infot autoga toimuva kohta. ZOE e-Spordi kiirendus ja reageeringud on lineaarsed. Nagu ka Vormel-E-s, auto juures tekitavad müra jõuülekanne ja rehvid.

Galerii

Allalaetavad failid

Ole ühenduses

Jälgi meid sotsiaalmeedias

Meie veebileht kasutab küpsiseid.