Pressiteade
Möödunud aasta oli Renault Grupile neljas järjestikune kasvuaasta, mis tõi endaga kaasa müügirekordeid: grupi turuosa kerkis maailma autoturul 3,5%-ni, Renault ja Dacia tegid uusi müügirekordeid ning Renault on jätkuvalt maailmas kõige kõrgemal positsioonil olev Prantsuse autobränd. Renault Samsung Motorsi müük kasvas 38,8%.
Renault Grupp jätkas kasumi teenimist kasvaval Euroopa autoturul. Grupp müüs Euroopas aasta jooksul 1 805 290 sõidukit, läbimüük suurenes 11,8% ning turuosa kasvas 10,6%-ni.
Väljaspool Euroopat tegi Renault Grupp 2016. aastal müügirekordi, võrreldes 2015. aastaga oli kasv 15,3%. Ka müügimahud ja turuosad kasvasid kõikides regioonides.
"2016. aastal müüsime maailmas 3,18 miljonit sõidukit ja püstitasime uue müügirekordi. Meie viimaste aastate tootevaliku uuendamise ja geograafiline laienemise strateegiad on olnud edukad. Oleme kiirendanud kasvu ja parandanud oma positsioone kõigis regioonides,” ütles Renault Grupi asepresident müügi- ja turunduse alal Thierry Koskas.
RENAULT ON EUROOPAS TEISEL KOHAL
Euroopas müüs Renault Grupp eelmisel aastal 1 805 290 sõidukit, läbimüük kasvas 11,8%. Aasta lõpuks saavutas grupp Euroopa autoturul 10,6%-lise turuosa, müük kasvas regiooni kõigis riikides.
Euroopa autobrändide hulgas teisel kohal oleva Renault’ müüginumbrite kasv jätkus ka 2016. aastal. Mullu müüdi Euroopa turul 1 390 280 Renault’ sõidukit ehk 12,1% enam kui 2015. aastal ning turuosa kasvas 8,1%-ni.
Sõiduautode turul oli Renault’ mullune turuosa kasv 0,4 protsendipunkti ehk rohkem kui ühelgi teisel autobrändil Euroopas. Kasv saavutati suuresti tänu edukale tootevaliku uuendusprogrammile, sealhulgas uue Espace’i ja Talismani turuletoomisele ning täiendustele Megane tootevalikus. Hästi on alanud ka uue Scenicu müük, turuletulekule järgnenud kolmel kuul tehti sellele mudelile üle 19 000 tellimust.
Renault säilitas liidripositsiooni B-segmendi linnasõidukite turul, müües aasta jooksul 215 670 sõidukit. Edu saavutati tänu Clio ja Capturi mudelite suurele edule Euroopas.
Tarbesõidukite turul müüs Renault aastaga 296 187 sõidukit ja müük kasvas 9,9%. Aasta lõpuks kuulus Renault’le Euroopa tarbesõidukite turul 14,8%-line turuosa.
Dacia, mis on Euroopa turul olnud 11 aastat, tegi 2016. aastal taas rekordi: müüdi 415 010 sõidukit ning läbimüük kasvas 10,8%.
Renault hoiab liidrikohta Euroopa elektrisõidukite turul. Aastaga müüdi Euroopas elektrisõidukeid 25 648 sõidukit (siia hulka ei ole arvestatud Twizy läbimüüki). Mudelitest on liidripositsioonil ZOE, mida müüdi aasta jooksul 21 735 sõidukit, sellele järgneb Kangoo Z.E. 3901 müüdud sõidukiga.
Prantsusmaal saavutas Renault Grupp viimase viie aasta parima müügitulemuse. Renault parandas veelgi oma positsiooni Prantsusmaa autoturul – Renault turuosa koduturul moodustas aasta lõpuks juba 22,3%. Dacia püstitas 112 000 müüdud sõidukiga uue rekordi ning lõpetas aasta müügiedetabelis neljandal kohal.
KASVAMINE RAHVUSVAHELISTEL TURGUDEL
Vaatamata riikide ja regioonide erinevatele majandusolukordadele on Renault Grupil läinud korda oma positsiooni tugevdamine rahvusvahelistel turgudel. Ka siin on tootevaliku uuendusprogramm olnud edukas: Kwid Indias, QM6 ja SM6 Koreas, Kaptur Venemaal, Koleos Hiinas, Megane Sedan Türgis ja Oroch Ladina-Ameerikas.
Aafrikas, Kesk-Idas ja India regioonis suurenes Renault Grupi läbimüük 36,4% ning turuosa kasvas 6,2% (+1,7 protsendipunkti).
Indias on Renault jätkuvalt juhtiv Euroopa autobränd, mille edukust näitab ilmekalt 145,6%-line läbimüügi kasv. Spetsiaalselt India turu jaoks loodud Kwidi on müüdud 105 745 sõidukit.
Grupi turuosa Iraanis on 8,4% ning müük kasvas 110,7%. Renault Grupp on taastanud oma positsiooni Iraani turul, vaid aastaga kahekordistunud turuosa saavutati tänu Tondari ja Sandero edukatele esitlustele.
Grupi käes on 38,5% Põhja-Aafrika turust. Alžeerias kasvas turuosa rekordilise 51,3%-ni, märkimisväärse 15,7-protsendipunktise kasvu taga on oluline roll kohalikul Symbol mudelil.
Marokos, kus Dacia ja Renault on müügitulemuste põhjal esimesel ja teisel kohal, suurenes läbimüük 22,5% ning saavutati 37,8%-line turuosa.
Euraasias suurenes Renault Grupi turuosa 1,1 protsendipunkti võrra 13,0%-ni, seda suuresti tänu Türgile, kus müük kasvas 4,4%. Uue Megane Sedani müük näitas head algust, turuletuleku esimese kahe kuu jooksul tehti mudelile 13 200 tellimust.
Kasvu alandas majanduskriis Venemaal, kus turg kukkus 10,8%. Renault suutis müügilangust kontrolli all hoida, lõpetades aasta 8,2%-lise turuosaga, mis on mullusest 0,7% rohkem. Müügitõusule aitas kaasa juunikuus toimunud Kapturi edukas esitlus, mille järel müüdi 14 600 Kapturi sõidukit.
Ameerikas tõusis läbimüük 0,1%, vaatamata turu 4,1%-lisele kahanemisele. Grupp seisis silmitsi majandusraskustega ning lõpetas aasta 6,5%-lise turuosaga (tõus +0,3 protsendipunkti).
Brasiilias tõusis turuosa +0,2 protsendipunkti saavutades rekordilise 7,5%-lise turuosa. Turg tõusis 19,8% tänu Duster Oroch’i müügiedule. 2017. aastal valmistub grupp linnamaasturite Capturi, Kwidi, uue Koleose ning mõistagi Alaskani turuletoomiseks.
Renault kaubamärk jätkab edukalt Argentiina turul, müük kasvas 24,8% ning turuosa tõusis 9,1%-ni.
Kolumbias saavutas Renault’ müük ja turuosa rekordi – 21,3%.
Aasia ja Vaikse ookeani piirkond: Renault Samsung Motorsi müük tõusis Lõuna-Koreas 38,8%, seda vaatamata turu 0,3%-lisele kahanemisele. Turuosa kasvas 1,7 protsendipunkti 6,2%-ni suures osas tänu SM6 ja QM6 mudelite edule. Uuele QM6 mudelile tehti nelja kuu jooksul 21 000 tellimust.
Hiinas toodi turule Kadjari Hiina versioon, mis on esimene Dongfeng Renault ühises tootmistehases toodetud sõiduk. Renault müük tõusis 50,8% ja turuosa tõusis 14,0%.
RENAULT GRUPI PROGNOOSID 2017. AASTAKS
2017. aastal on oodatakse globaalsel autoturul 1,5–2% kasvu. Euroopa autoturul oodatakse 2%-list kasvu.
Brasiilias ja Venemaal on oodata autoturu stabiliseerumist. Hiinas ja Indias oodatakse kasvu vastavalt 5% ja 8%.
Renault Grupp jätab kasvutaktis tootevaliku uuendamisega Euroopas, tugevaid tulemusi oodatakse ka rahvusvahelistel turgudel: Kwid Indias, Koleos ja Kadjar Hiinas, Kaptur Venemaal, QM6 ja SM6 Lõuna-Koreas, Alaskan ja linnamaasturite valik Ladina-Ameerikas.
Renault Grupp ootab müügitulemuste ja turuosa kasvamist Euroopas ja rahvusvahelistel turgudel.
Kõik sellel veebilehel olevad materjalid (sealhulgas, kuid mitte ainult: tekstid, fotod, graafika, helifailid, animatsioonifailid, videofailid ja nende paigutus veebilehel) on Renault SASi ja/või selle sidusettevõtete või kolmandate isikute omand, kes on volitanud Renault SASi nende piiratud kasutamiseks, ning on kaitstud autoriõiguse ja muude intellektuaalomandi kohta kehtivate õigusnormidega. Eespool nimetatud materjalide kasutamine muudel kui toimetuslikel eesmärkidel, eelkõige turundus- või reklaamieesmärkidel, on rangelt keelatud.